vineri, 22 decembrie 2017

jurnalul (229)



Astăzi ... vineri 22 decembrie, orele 18.22
Zilele de sărbătoare  ... se apropie încet-încet... dimineţile ne întâmpină cu brumă multă... toată suflarea grădinilor este aproape îngheţată... mai târziu, când apare soarele, razele - atât de puţin călduţe - le mângâie şi le mai înviorează...
Gândurile ... îmi sunt mai liniştite... înainte mă îngrijora venirea frigului - dacă nu-mi vor ajunge lemnele ? dar descopăr, treptat că mă descurc cu încălzirea casei ! mulţumesc Bunului Dumnezeu că am reuşit să sparg atâtea lemne - uneori şi eu mă mir acum, când fac aprovizionarea casei...
Am reuşit ... să aprovizionez gospodăria cu cele necesare - ba de la oraş, ba de la magazinul prietenei mele - ca să evit astfel aglomeraţiile din magazine...
Recunosc ... că mi-ar fi plăcut să fie şi zăpadă: îmi aduc aminte că într-un an am fost atât de bogaţi în zăpadă, mai ales că mai şi viscolea... atunci am folosit şi scara ca să ajung şi să mai dau jos din zăpada de pe acoperişul terasei !!!
Sunt în bucătărie ... în faţa leptopului, ascult ştirile de la tv, supraveghez focul la sobică şi îmi scriu pagina de ''jurnal''...
Sunt îmbrăcată ... în haine groase !
Puiu ... doarme al nu ştiu câtelea rând... s-a cam obişnuit cu căldurica din bucătărie, îi place să fie răsfăţat... acum că s-a trezit, i-am dus mâncarea aproape de mami şi ticuţu ca să se bucure şi ei de momentele ce-i plac lui Puiu: mâncarea şi apoi mângâierea noastră (trece periodic pe la fiecare ca să-şi ia porţia de mângâiere) !
Weekendul acesta ... este aproape de sărbătoarea Naşterii Domnului nostru, Iisus Cristos (tot privind la calendar am încurcat datele şi le-am spus tuturor din casă că sărbătoarea începe de duminică...) ! 
Munca ... a fost cam monotonă: aprovizionarea cu lemne groase şi mai subţiri, focul în sobică, apa de la canalul bucătăriei... rar mai pregătesc câte ceva - astă seară am pregătit piure-ul de cartofi... mai am fost pe la o cumpărătură mică la magazin... ''trai, nineacă !''
Ca de fiecare sărbătoare ... am cumpărat calendarul ortodox de la preotul ce a trecut şi pe la noi cu icoana Crăciunului... o să mă ocup şi de confecţionarea calendarului obişnuit de perete (îl confecţionez eu ca să aibă cifrele mari şi să fie citite uşor de mami şi ticuţu...) !
Stau până târziu în noapte ... în bucătărie, ba la un film, ba la o emisiune de informare asupra evenimentelor cotidiene... când sunt deplin ''încărcată'' şi necăjită de ''justiţia'' acestor zile triste, mă refugiez în pat, la o mică lectură înainte de a adormi ... cam dorm puţin noaptea pentru că nu sunt prea obosită ! ba mai am avut şi câte un mic deranjament al sănătăţii pe la mami, ba pe la ticuţu - dar pe care le-am trecut cu bine, cu ajutorul Bunului Dumnezeu !   
Pentru acest sfârșit de săptămână ... am ales câteva fotografii din grădiniţa din faţa casei unde se află regugiaţi, zgribuliţii ghiocei ce au bănuit că vine ... primăvara şi, acum, din cauza frigului,nu îşi mai deschid floricelele:

2 comentarii:

  1. Te îmbrățișez cu dragoste și îți doresc un Crăciun binecuvântat, alături de cei dragi! ❤️️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      mulţumesc frumos pentru urare !
      îţi doresc, cu drag, o seară cât mai plăcută !
      pupic !

      Ștergere