LECȚIA DE MUTANTOLOGIE
de Radu Honga
Profesorul de mutantologie, un mic robot de culoare aurie, intră în clasă, dădu "bună ziua", se urcă singur pe catedră și după un moment de liniște începu să vorbească:
--Astăzi vom face o introducere într-o disciplină mai puțin cunoscută. Este vorba de apariția și rolul mutanților în viața politică și socială a Terrei. Mai întâi, să vă explic ce sunt mutanții: așa cum probabil ați auzit, sunt oameni care se deosebesc de ceilalți semeni ai lor datorită unor calități cu totul neobișnuite. Grație acestor particularități ale psihicului, mutanții se clasifică în mai multe categorii: primii ar fi telepații. Cred că știți cu toții ce înseamnă telepatie. Din păcate, se cunosc foarte puține lucruri despre ei. Pănă în prezent s-a stabilit că își transmit gândurile reciproc, fără să fie auziți de cei din jur. S-a scris mult despre telepați, se fac speculații dar, practic, nimic nu este sigur...
Mark, un blond cu ochelari, își îndreaptă gândul spre Din.
Acesta nu se întoarse încercând să urmărească spusele profesorului.
--Ce vrei ? zise el, într-un târziu, dacă văzu că Mark îi bruiază toată atenția.
--Tu înțelegi ceva ? întrebă Mark.
--Nu dar vreau să fiu atent. E cu ochii pe noi.
--Cum o fi asta, telepat ? Nu pricep. Cred că e defect...
Bineînțeles că nu auziră nimic din explicațiile date de robot, între timp.
--...altă categorie este cea a telechineziștilor, cei care cu puterea gândului pot mișca unele obiecte mici, dintr-un loc în altul. S-au făcut experiențe cu așa-zișii "performeri" dar rezultatele au fost destul de slabe. De exemplu...
--Eu dau drumul la televizor - transmise Mark.
Alec, prietenul său, intră pe aceeași lungime de undă:
--Te pot ajuta cu ceva ?
--Profesorul mi se pare ciudat astăzi. De unde a mai scos și mutanții ăștia ?! Auzi, telepați, telechineziști, până la sfârșitul orei cine știe ce mai debitează...
Ann, o fată foarte simpatică, înaltă și brunetă, care le spunea întotdeauna ce note vor lua în următoarele patru ore, intră în discuție:
--Presimt că în următoarea jumătate de oră simpaticului nostru profesor i se va întâmpla ceva rău. Încă nu-mi dau seama ce dar așa va fi.
--Prostii - zise Din, care renunțase să mai asculte. Ce i s-ar putea întâmpla unui robot ?
--Iar după aceea, noi vom fi pedepsiți - continuă Ann ducându-și mâinile la tâmple și concentrându-se.
--Bine dar nu am făcut nimic... încă ! se apără Mark. De ce să fim pedepsiți ? Ce spui, Alec ?
--Eu nu spun, eu propun să terminăm odată cu lecția asta !
--...ar mai fi apoi chiromanții, cei care au puterea de a ghici viitorul - continuă robotul, nebănuind complotul celor patru. În cazul respectiv, s-ar părea însă că sunt mai mult superstiții. În sfârșit, ultimii despre care vom vorbi în lecția de astăzi sunt teluricii; după părerea unor savanți ce au aprofundat problema, puterea lor e în domeniul fantasticului. Închipuiți-vă un om care merge prin ploaie și nu are umbrelă. Ce face el în această situație ? Bineînțeles, se adăpostește undeva. Un teluric va spune însă doar câteva cuvinte, bizare pentru cei neinițiați, și umbrela îi va apare în mână, aproape imediat.
--Curios - zise Din. Mi-ar place și mie să fiu teluric.
--Eu presimt că va fi ceva neplăcut - repetă Ann ideea dinainte.
--Ia mai lasă-ne în pace - o repezi Mark.
Își aduse aminte că a uitat pachetul cu mâncare pe frigider și, de ciudă, mormăi două cuvinte.
În aceeași clipă, pachetul era în bancă.
Îl desfacu și mușcă cu poftă dintr-un sandviș.
Alec se enervase. Îl privi fix pe micuțul robot care vorbea întruna și, spre stupefacția generală, acesta începu să se miște singur până la marginea catedrei de unde căzu cu un zgomot sec pe podea.
--Sper ca nu i-ai stricat nimic, comentă Din.
--Ba da; i s-a desprins un circuit dar îl pun imediat la loc.
Privind în continuare la robot, văzu prin carcasă firele cum se leagă singure și se declară mulțumit.
--Și ce propuneți acum ? - întrebă Ann. Mai avem un sfert de oră până la prânz...
--Puțină muzică - îi răspunse Mark ridicându-se din bancă.
Se îndreptă spre profesor, îl ridică și după ce îi șterse memoria, îi aplică pe suport micuța combină de care nu se despărțea niciodată.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
--Ei - zise robotul de serviciu, când profesorul de mutantologie intră în cancelarie. Cum a decurs lecția ? Ai avut incidente ?
--Din contră, au fost cuminți, chiar suspect de liniștiți. N-au crezut nicio vorbă despre mutanți, sunt încă la vârsta la care nu pot înțelege asemenea termeni și eu, personal, le dau dreptate. Voi propune în consiliu să se scoată această lecție din programa clasei a VI-a. N-are niciun rost să-i obosim. Acum adu-mi, te rog, lecția pentru anul II. Se termină pauza iar eu nu am plecat încă !
"LECȚIA DE MUTANTOLOGIE"
- Radu Honga -
[ https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Radu_Honga ]
... dacă este sâmbătă - am decis eu cu drag - prinde bine o porție de literatură SF (din colectia de reviste, cărți și almanahuri SF ce o am prin bibliotecă, scrise de specialiștii domeniului, în decursul timpului)!
... sper că a fost o lectură interesantă !