duminică, 3 iunie 2012

colărezi cu lapte...

          Când era mică mama mea, era obiceiul de a se prepara pentru copii ca desert ... colărezi cu lapte!
          În gospodării se pregăteau paste făinoase ce se utilizau proaspete ... Dar colărezii erau puţin diferiţi faţă de pastele făinoase...
   Se utilizau aproximativ 1/2 kg făină, 1 ou, 1 l lapte, zahăr (după gust), scorţişoară sau vanilie (după gust)...
   Se pregăteau colărezii: făina se amesteca cu oul, se stropea cu apă din când în când, frecând compoziţia între palme formând bulgăraşi mai mari ca bobul de orez...
    Se treceau colărezii printr-un ciur cu ochiurile mai mari deoarece se utilizau la fierberea cu laptele doar colărezii mai mari ca un bob de orez...
    Se aşeza vasul cu lapte pe foc şi se lăsa să fiarbă ...
    Cănd era aproape fiert laptele, se adăugau peste lapte, câte puţin, colărezii ...
    Se supraveghea fierberea, amestecând pentru a nu se prinde colărezii pe fundul vasului...
    Se adăuga zahăr, după gust...
    Se adăuga scorţişoară sau vanilie, după gust...
    Atenţie: colărezii se fierbeau maxim 15 minute deoarece ei erau gata destul de repede şi nu se fierbeau mult timp deoarece se făceau praf...

4 comentarii:

  1. Asa o specialitate n-am gustat. Tre'sa fie buni !

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) La mine in familie se numesc bologhini:). Eu am incercat sa fac, dar...nu stiu de ce nu-mi ies ca bunicilor mele, seamana cu laptele cu taitei, probabil nu voi mai manca niciodata unii adevarati.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      ţi-am adus aminte de bunicuţe - totul în copilărie este minunat !
      pupic !

      Ștergere