duminică, 3 iunie 2012

ghicitori vechi...

  1.Suflet n'are, suflet fură!
  2.Un copac cu patru crengi:
     Una înverzeşte,
     Una rodeşte,
     Alta veştejeşte
     Şi alta stă pe loc.
  3.Viul naşte pe cel mort şi mortul naşte pe cel viu!
  4.Vine-o fiară cornorată,
     De mari meşteri lucrată;
     Suflet n'are, suflet duce,
     De pământ nu se atinge.
  5.Am o scândură uscată,
     De mari meşteri lucrată;
     Suflet n'are, suflet duce
     De pământ nu se atinge.
  6.Este un sat,
     Unde câinii nu latră,
     Cocoşii nu cântă
     Şi oamenii nu se scoală.
  7.Am o cloşcă: Noaptea îşi strânge puii şi ziua îi risipeşte!
  8.Cine-l face, Nu-i trebuie;
     Cine-l cumpără, Nu-i pentru el;
     Şi cui îi trebuie, Nu-l ştie şi nu-l vede.
  9.Ce nu poţi cântări?
10.Cine are urechi dar n-aude cu ele?
11.Ce trece peste o gârlă dar tot pe loc stă?
12.Casă rotundă văruită,
     Nicăieri nu-i găurită.
13.Prin poiene şi prin lunci,
     Trec cuţite ascuţite
     Şi de oameni stăpânite.
14.Ştergar vărgat
     Peste mare aruncat.
15.Tu fugi, ea după tine.
16.Ce intră în sat şi câinii nu latră?
17.Ce nu poţi să cari cu ciurul?
18.Dacă n-ar fi,
     Lumea ar pieri;
     Iar dacă multă este,
     Lumea prăpădeşte.

4 comentarii:

  1. Îmi plac foarte mult ghicitorile! Mulțumesc! Unele chiar nu știu ce ar putea fi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur mult ! Aceste ghicitori sunt transcrise din manualul de la școală al mămicuței mele, "jumulit" bine dar păstrat nu se știe cum...
      Pupici ❤️

      Ștergere
  2. Cand eram mica aveam si noi o carte cu ghicitori - nu era foarte veche (acum se poate spune ca e veche, dar pe atunci era relativ recenta). Citind aceste ghicitori, la unele au venit raspunsul pur si simplu, la altele pe logica si au mai fost unele la care nu sunt foarte sigura :))).
    Oricum a fost foarte placut sa le citesc.
    Multumiri si pupici cu drag :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atât pot să-ți ofer, cu drag, din vechiul manual al mămicuței mele - avea povestiri legate de istorie, poezii, ghicitori, legende, activități practice - un alt fel de manual (față de deea de am cunoscut eu la școlile prin care am trecut...)...m-am gândit că este mai bine să preia sora mea manualul - reparat și pus de mine între coperți rezistente - (ea are copii mari, are cui îl preda mai departe...),
      Pupici ❤️

      Ștergere