sâmbătă, 30 iunie 2012

câte griji ... cu o grădină...

... ştiam că este nevoie de multă muncă într-o grădină ... ca să ai o mulţumire că toate sunt ok trebuie să fii tot timpul vigilent!
... micuţa începe cu ... ''rondul de dimineaţă'': cu ceaşca de cafea în mână, inspecteaza fiecare colţişor al grădinilor, însoţită de nelipsitul Puiu (la această rundă Leu doarme-a fost in rond de 'noapte') - ca un adevărat detectiv cercetează fiecare ''caz'' în parte: starea gardurilor, pomii, apoi: ardei, roşii, varză, ceapă ... nu scapă nici un ''eveniment'' de ochiul vigilent al micuţei ... controlează mai ales să nu fie ''dăunători'' care să fii atentat la buna sănătate a plantelor şi pomilor!...
... de obicei acţionează prompt, 'operează' ca un doctor: 'scurt' dar eficace!
... dacă este ceva mai grav (ce îi depăşeşte forţele de intervenţie), începe să se agite şi să vocifereze şi îl scoală pe ticuţu (care este mai leneş dimineaţa...): ''hai, că am văzut ...'' şi începe să îi spună despre 'eveniment' şi îl mobilizează pentru acţiune imediată ... dar bineînţeles, ca un redutabil 'căpitan' nu părăseşte corabia: supraveghează intervenţia lui ticuţu! ca să nu mai zic că este ca la meciul de fotbal - antrenorul care de pe tuşă strigă şi se agită - mai mult decât jucătorul!!!
... cel mai simplu este când descoperă săpăturile lui Leu: are punctele lui preferate pentru a săpa, oricât ar fi el certat pentru asta!!! sapă noaptea pe lângă atelierul lui ticuţu, formând gropi adânci ... o căuta şobolani sau, pur şi simplu, doar sapă?!... Micuţa (prima ieşită din casă dimineaţa) observă groapa, îl ceartă pe Leuţu şi îi zice: ''...o să vezi tu ce îţi face ticu pentru ce ai stricat!" ...  iar ticuţu (mai tărziu când începe activitatea, iar Leu doarme după rondul de 'noapte') repară tot ce a stricat ''băiatul'', se ''face'' că îi zice câteva lui Leuţu (dar nu prea mult ca să nu se supere prea mult Leu) şi apoi îl mângâie şi îi zice : ''băiatul lui ticuţu, cel mare, drag şi cuminte!''
... când săpăturile sunt pe lângă gard, acolo este clar că au colaborat amandoi: şi Puiu şi Leu (Puiu îl însoţeşte, îl sprijină moral - dar Leu sapă ...)  ... posibil că vin câini din afară, pe lângă gard şi îi enervează provocându-i ... în acest caz, stricăciunea este mai greu de reparat, bodogăne mai mult ticuţu... dar ce să facă, sunt ''băieţii'' lui ...
... acum , ce să zic: am intrat şi eu în acest joc - al vigilenţei asupra stării de sănătate a grădinilor!!! am fost 2 zile în concediu de odihnă (plus weekend-ul) şi m-am bucurat din plin de natura din gospodăria noastră!
... am udat de ... 'mi-au sărit capacele'...
... dar am beneficiat şi de un 'regal': am făcut baie în mijlocul florilor şi ciripitul păsărelelor, în grădină, într-un vas mare, albastru (cu apă încălzită la soarele fierbinte...), cu o pălăriuţă albastră (!)  pe cap - ca să nu fac insolaţie de atâta bălăceală la soare... şi am uitat de griji, necaz, durere ... parcă am fost în ... RAI  !
... apoi, ca să mă întorc la vigilenţă (că era să uit de asta!), am fost cu un ochi spre OMIDĂ (vecinii au pomii plini de omizi - şi nu fac nimic!) şi cu un ochi spre GĂRGĂRIŢĂ ...de credeam că o să ajung şaşie!!!
... ştiam că omida nu îmi este dragă demult ... dar gărgăriţa mi-a fost simpatică până acum, în această vară!!! de mică, cum găseam o gărgăriţă (erau atât de puţine!) mă înveseleam, o puneam pe mână şi îi cântam: 'gărgăriţă-riţă, unde oi zbura, acolo m-oi mărita!'
... acum sunt sute, cred că este o invazie şi aşa am devenit : criminală în serie de ... gărgăriţe!...
... într-adevăr că sunt singură - or fi venind atătea ca să îmi arate, mai convingătoare prin număr, unde m-oi mărita!? ... nici-o speranţă pentru măritatul meu, acum, după atâtea 'asasinate cu sânge rece'! 
ps.
Regrete...
ce pot sa spun in apararea mea?! ... frica de daunatori, lipsa de informatii sau, mai bine zis , comoditatea de a cauta informatii … am facut un gest urat fata de GARGARITE ... nu cred ca merit sa fiu iertata de ele ... dar, macar, pentru CONSTIINTA mea eu zic gargaritelor: IERTARE!

3 comentarii:

  1. Nu fac nici un rau gargaritele, adica buburuzele. Doar paduchi de plante vineaza. Fii fericita, ca vin in gradina !
    Am zimbit pina la urechi inchipuindu-mi palaria albastra si mini-piscina ta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită!
      am acum pomişorii liniştiţi ... nu mai sunt aşa multe gărgăriţe!... dar la noi este aşa de cald, că trandafirii au petalele arse de arşiţa soarelui ... toate florile sunt mai firave anul acesta ... este nemilos soarele!... la tine, am senzaţia că mai percep răcoarea ...

      Ștergere
    2. Daca ai sta o zi aici, n-ai mai percepe racoarea in pozele mele :) E cald, de nu iesim ziua afara, dar plantele mele-s mai obisnuite, ca verile-s asa an de an ... nu te descuraja, trandafirii o sa faca o pauza si in toamna o sa se umple de flori din nou. In fiecare vara imi zic, ca trebuie sa plantez doar cactusi :)

      Ștergere