vineri, 23 septembrie 2022

Jurnalul (281)


💚... azi vineri 23 septembrie, orele 12,40 ...

💚... parcă luna aceasta a "trecut" mai repede, ne apropiem de final...

💚... zilele sunt cam ciudate: vânt puternic, rece... apoi ploi... apoi reîncepe să ne încălzească razele solare... apoi ploi cu tunete... frig noaptea, cald ziua...

💚... amintindu-mi de ceva citit mai demult despre o variantă de viitor, am încercat să mă gândesc la ceea ce anume mi-ar trebui - în caz de lipsa curentului electric...a fost tristă încercarea pentru că mi-am dat seama că nu ar mai fi aproape nimic din lumea actuală și ar trebui să descopăr modalități de a mă hrăn (aș avea: casă, apă de la fântână, sobă pentru căldură, cărți, haine, fructe în pomi, nuci și alune ...dar cam atât...cam puține...)...să  cultivi în grădină-dar de unde să iei semințe atunci ?! Să plec la vânătoare-unde (locuiesc la câmpie...)?! Și ce să vânez  (să alerg un iepure...)?! tot ce am nu consider că este mult (comparativ cu alții) dar ar fi ciudată schimbarea, nu ?! Un scenariu greu de imaginat...

💚... gașca blondelor brândușe este mai mare:


💚... neavând ce să fac prin grădini (m-a gonit frigul...), citesc din domenii diferite (sunt atât de multe informații...😃): romane fantastice, romane despre istoria antică, spiritualitate... în plus continui cu traducerea englezo-româno (stil propriu) a celei de-a doua carte a lui Tassel...pe care ar fi trebuit s-o citesc, de fapt, prima oară 😉🙃...

💚... apropo de citit, pe internet am găsit și alte informatii despre perioada ce o parcurgem:

-folosind știința veche chinezească:

http://www.armoniesimagieprinfengshui.ro/principiul-yin-yang-in-relatii/

-ceva referitor la numele țării: 

https://psihoterapiecraiova.wordpress.com/2016/05/08/chakrele-planetei-pamant-si-ale-romaniei/

💚... mai prind câte un film, de obicei detectivistic-polițist dar fără multă violență... posturile tv Diva, Epic Drama (fără reclame)... îmi place și ecranizarea după multele romane ale doamnei Gabaldon (i-am citit toată seria - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Diana_Gabaldon): 

"Străina" (deși este atâta zbucium sufletesc, atâtea războaie)... 

💚... pentru informații, butonez prin toate posturile: români, italieni, francezi, englezi, americani... din toate, îmi fac o idee mai cuprinzătoare a evenimentelor zilei...

💚... singurele mele activități fizice: cumpărături (nu merg mult, magazinul este la a treia casă de lângă mine..) și mai prepar câte o mâncărică...

💚... era să uit 🙃🙂... făceam parte cândva dintr-un "stup" (nu prea mare, ce-i drept!) dar acum am rămas un singur "trântor" pe aici (=beneficiez din munca altuia, oricum eu nu am vie...)... azi am primit o sticlă cu must - atât de dulce -  așa ca o bucurie de echinocțiu !


💚... mi-au plăcut și continuă să mă atragă căluții-de-mare... sunt atât de drăgălași !!! am găsit de exemplu că sunt 47 de căluți-de-mare japonezi (hippocampus mohnikey):

-- https://war.m.wikipedia.org/wiki/Hippocampus_mohnikei --

-- https://www.fishbase.se/summary/Hippocampus-mohnikei.html   --



13 comentarii:

  1. Din randurile scrise de tine simt linistea caminului...
    E greu cand ramai singur in stup, tare greu, dar cumva stupul nu e deloc gol (nu stiu cum sa explic sentimentul).

    In gradina ai alimente foarte hranitoare, in caz ca... 😊 Cu seminte te poti aproviziona. 😊 Intrand in jocul SF, ma gandesc ca un viitor sumbru ar face pe cei mai multi dintre oameni sa devina fiare - pentru a supravietui, si mancarea nu ar fi de mare folos celor ce o au dar nu au puterea sa apere ceea ce au. Brrr! Nu se va ajunge acolo! 😊

    Aici, de vreo saptamana, toamna e asa cum mi-o amintesc din tinerete: rece dimineata si noaptea, racoare (rareroi caldut) ziua.
    Weekend frumos iti doresc! Spor la citit si... la tot ce vrei sa faci!
    Pupici! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mă simt singură (este greu să explic prin cuvinte...)!
      M-am gândit la o variantă (pe care n-o doresc !) în care nu ai de unde să iei semințe (nu e magazin...)și viața îmi cere să îmi dezvolt capacitățile mele (nu cele oferite de societatea de consum...cu stocuri făcute pentru câțiva ani...) pentru a mă descurca...poate că oamenii ar fi altfel, nu fiare ci mai buni- care trăiesc după alte reguli, fără a mai dăuna Pământului cu ceva...am încercat, cu pași puțini, să analizez dacă m-aș descurca într-o societate care nu are frigider, mașină, aragaz...o viață mai spre natură, cu respect !
      Sper să vină căldura iar, este prea din timp frigul ...
      Și eu îți doresc weekend cât mai plăcut !
      Pupici !

      Ștergere
    2. Exact la acest sentiment greu de explicat in cuvinte, si pentru mine, ma refeream. 😊
      Nu ma refer la stocuri ca intr-un siloz, ci la "stocuri personale": cateva din alea, cateva din celelalte...
      Ai gradina si probabil ai observat ca atunci cand nu te ocupi de ea se "umple" cu ceea ce numim generic "buruieni". Cei care cunosc plantele stiu ca, de fapt, aceste "buruieni" sunt nu doar "de leac", ci si nutritive. Cand omul isi inceteaza "interventia", natura isi reintra in drepturi, sa zic asa, si "acapareaza" cladiri nelocuite, drumuri etc., oferind vietatilor (inclusiv oamenilor) ceea acestea ce au nevoie pentru a trai (nu doar pentru a supravietui)
      O-hoo, te-ai descurca! Singura "conditie": sa nu vrea de la tine, cu forta, cei care nu vor/nu stiu sa se descurce... 😊
      Cred ca va mai fi o perioada calda... Prea e cald peste zi.
      Pupici! ❤

      Ștergere
    3. Ai dreptate cu buruienile...plantele utile le cunosc...dar am auzit ca exemplu de buruiană utilă, că iarba grasă ar fi bună (furnicile sunt tot timpul pe acolo, am descoperit prin grădină, când mă ocup de smulgerea din pământ...)...oricum făina din greieri-ar fi trist !
      Pupici ❤️

      Ștergere
  2. Imi plac filele tale de jurnal. Sunt pe puncte dar nu au neaparat rubrici musai si scrii exact ceea ce simti și știi că ai de povestit.
    Scenariul gandit de tine, fără electricitate....fara, fara absolut deloc nu cred că se va ajuge acolo, cunoastem mult prea multă tehnologie ca sa nu ne facem singuri o brumă de electricitate. Si cred ca ne vom descurca cumva, dar pana la a ajunge intr-o formă de autosustinere, cred ca Diana are dreptate, va fi o lupta pentru supravietuire, iar cei care nu stiu cum să isi faca singuri hrana, o vor procura prin violente luata cu japca de la cei mai slabi.
    O duminică frumoasa îți doresc. Și călduroasă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos pentru cuvintele adresate...nu mi-am imaginat scenariul de dragul SF-ului ci am încercat să bifez câte activității aș putea derula singură fără confortul consumerist (filme an văzut destule 🙂🙃) și am descoperit doar puține domenii...trist...aș fi vrut să pot mai multe 😇
      Îți doresc o duminică cât mai plăcută !
      Pupici ❤

      Ștergere
    2. Sunt sigura ca ne-am adapta destul de repede si ne-am descurca in domeniii mai multe decat crezi ca indivizi separati, dar am avea nevoie de niste conditii, in primul rand de liniste si pace.

      PS: am uitat data trecuta să scriu despre brândușele tale minunate. Chiar sunt o adevărată oază de încântare.

      Ștergere
    3. Da, ai dreptate cu adaptarea..
      Liniște și pace - sună frumos ca dorință ! Ca realizate este mai greu...
      Pupici ❤️

      Ștergere
  3. Cât de frumoase sunt brândușele!! Și mustul, ah mi-ai făcut poftă!
    In privința miscarii, poți alege să îți faci cumpărăturile de la un magazin mai îndepărtat de casa ta, deși sunt convinsa că faci destulă mișcare prin casă și grădină.
    Te pup!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În grădină am flori variate dar brândușele sunt mai drăgălașe-poate și pentru că au apărut ultimele pe aici...
      Ce este drept, recunosc că am și zile când doar circul puțin, în schimb citesc mult 😇
      Mă bucur că ai trecut pe aici !
      Pupici ❤️

      Ștergere
  4. Si mie imi plac mult calutii de mare. Au ceva magic.
    Brandusele sunt superbe. Eu eram obisnuita cu cele violete (mai inchise sau mai deschise la culoare(. Cand am vazut si alte culori am fost foarte surprinsa. Portocalii, sau galbene.
    Sper sa nu fie nevoie sa traim scenarii din acelea.... e si asa destul de greu.
    Apropo de lumina... eu mi-am luat niste becuri care se incarca de la soare. Sunt geniale.
    Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exercițiul de imaginație mă ajută, obiectiv-subiectiv, să descopăr gradul meu de supraviețuire în altfel de condiții...
      Pupici ❤

      Ștergere