luni, 19 septembrie 2022

Impresii....

     Oare ce se mai poate spune după atâtea și atâtea transmisii comentate de televiziuni de pe tot globul ?! 

     Și totuși am simțit îndemnul de a scrie câteva cuvinte...

     Funeraliile Reginei Marii Britanii au fost un adevărat "regal"!

     Familia și întregul Commonwealth s-a organizat impresionant !!! I-am simțit pe toți supușii Majestății Sale ca un singur trup... În cele 10 zile, totul a funcționat ca pe baza unor "rotițe" nevăzute... emoționant, cu lacrimi, pe străzi, magazine, castele sau biserici...

      Regi, regine, șefi de state (mari și mici) de pe tot globul au venit în semn de omagiu !

      La slujba din marea catedrală, am vizualizat efectiv câtă istorie s-a scris în toți acești ani (fără să îmi dau seama...) observând grupul premierilor englezi ce au condus, pe rând, împreună cu Regina destinul Marii Britanii...

       Cimpoaiele scoțiene au sunat fantastic, mai ales cel ce a răsunat, pentru ultima oară, în capela Sf. George a castelului Windsor !   

       Cred că sufletul Reginei a fost mulțumit de tot ceremonialul acestor 10 zile, în special de florile cu atâta delicatețe alese, de la rozul cel mai deschis la cea mai închisă culoare - buchet vesel amintind de zâmbetul nelipsit al Reginei...  

        "We'll meet again !"- vorbele de neuitat ale Reginei !

11 comentarii:

  1. Banuiesc ca a fost impresionant ceremonialul.
    Am sentimentul ca, murind aceasta regina, s-a terminat cu adevarat epoca... monarhiei in toata lumea - chiar daca regi si regine sau imparati vor mai exista. :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Posibil...lumea este în continuă schimbare ! Sper în ceva bun !
      Pupici ❤

      Ștergere
  2. Nu am vazut efectiv funerarile, dar am vazut filmulete si stiri de pe parcursul tutror acolor zile. M-au imperionat cei doi mici prinți, Georgi și Charlote, cat de solemni si ce tinute atent alese au purtat si ei. Si mi-a mai placut acea ceremonie speciala cu toti nepotii reginei aducand un ultim omagiu, imi scapa acum, dar avea o denumire speciala. Toate procesiunile...atat de bine organizate de parca au facut repetitii peste repetitii cum sa merga, unde sa stea fiecare, etc..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În catedrală, micii prinți aveau și ei cărți (tipărite și distribuite tuturor adulților pentru slujba religioasă...), George mai citea, mai flutura din mână, dar Charlotte a ținut-o mai cuminte...oare ce gândeau observând totul ?!
      M-a impresionat modul de transportare a coșciugului, tras de marinari prin cabluri albe, și într-un ritm ce îmi aducea aminte de valurile mărilor (Regina a iubit călătoriile cu vaporul)...
      Da, ai dreptate referitor la organizare: se auzea brusc o voce ce ordina ceva sau bătea dintr-un baston, cu putere, și toți (prinți sau supuși de rând) executau perfect ceea ce se știa din "program", indiferent unde se aflau pe lungimea traseului parcurs, nimeni nu greșea: pași, muzică, traseul fiecăruia...
      Nu am trăit pe timpul Reginei Victoria dar cred că ambele regine au fost impresionante atât în viață, cât și prin funeralii...
      Cred că toți au dorit s-o "mulțumească" pe Regină, chiar și buchetul de flori (de pe coșciug) parcă voia să obțină un zâmbet de la ea...

      Ștergere
    2. Au zis la tv ca totul a fost incarcat de simbolism, chiar si brosa Charlotei in forma de potcoava amintea de dragostea reginei fata de cai. Bijuteriile purtate de celelate doamne din familie fiecare avea o anumita semnificatie si erau legate de diverse momente petrecute cu regina.

      Ștergere
    3. Nu știam despre semnificația broșelor purtate de doamnele familiei regale...te uimește câtă atenție la detalii (de fapt orice cuvânt parcă este sărac în încercarea de a descrie tot parcursul funeraliilor)! 😇

      Ștergere
  3. Am zarit pe ici pe colo (prin feed-ul de facebook cand mai deschideam pe fuga) cateva imagini... dar nu am putut sa ma uit efectiv la ceremonii. Ma bucur ca ai scris - imi imaginez ca a fost frumos realizat si pregatit totul.
    Cumva... eu mi-o imaginez pe Regina tot acolo... :)
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere