vineri, 27 iulie 2018

jurnalul (258)

... Azi ... 27 iulie, ora 19.30
... Au trecut ... 71 de zile ! timpul fizic trece, mai departe, indiferent la soarta omului... uneori încet, alteori grăbit ! dar nu şi înapoi, unde am dori fiecare...
... Gândesc ... că m-am obişnuit cu atâta ploaie... mai e puțin şi se termină încă o lună bogată în ploi !
... Grădinile ... sunt mulțumite ! toți locuitorii grădinilor au primit apă în destul, fie că au vrut, fie că n-au vrut:

... Bucătăria ... a fost mai des locuită (cu atât de dese ploi...): ba am fiert porumb, ba am făcut gem de pere (compotul nu prea ne place)... ne-am schimbat fața de masă:
... Puiu ... doarme doar pe terasă, aproape de noi... căsuța lui este bombardată de ierburi uscate, iar ieri - de frica ploii - am depozitat în mare grabă coceni de porumb... doarme mult, pe unde apucă, este mai atent când plecăm la cumpărături şi, mai ales când revenim pentru că efectuează controlul căruțului - să ştie el ce-am cumpărat...
...  Muncă ... este tot timpul, pe oriunde mergem: prin casă sau pe afară... fie că am mers la cumpărături, fie că am tăiat iarba (perpetuum mobile...), fie că am tăiat floarea-soarelui (nu mai aveau semințe demult - păsările au avut grijă...), fie că am tăiat cocenii de porumb (am găsit mulți ştiuleți cu boabele deja ciugulite), fie că am chituit şi vopsit zidul şi tocul uşii (nou schimbate), fie că am scos apă din canalizarea bucătăriei, fie... multe şi mărunte dar de-a valma toate...
... Noutatea săptămânii ... fiecare după-amiază cu o ploaie !!! se adună nori amenințători:
... stăm cuminți înăuntru... Puiu se sperie de tunete şi vine la noi înăuntru dar stă lângă uşă (este prea cald pentru el înăuntru...)... şi începe, cu violență, ploaia... şi ploaia vine, şi vine, şi vine... Bunul Dumnezeu ne-a ferit de grindină ! am descoperit şi două puncte pe unde a pătruns-prin acoperiş-apa, aseară, pe terasă... încă nu am adus scara ca să privesc mai bine locurile...

 totul durează cu violență cam o oră.. apoi se opreşte ploaia... mai ne lasă liniştiți puțin timp, apoi începe dar încetișor, mai liniştit...

8 comentarii:

  1. :) iti doresc un sfarsit de saptamana usor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos pentru urare !
      Şi eu îți doresc, cu drag, un weekend plăcut !
      Pupic !

      Ștergere
  2. Greu si cu atatea ploi!Sper sa se indrepte vremea.Un weekend linistit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e şi bine, e şi greu !
      Îți doresc un weekend liniştit !
      Pupic !

      Ștergere
  3. Ce frumoasa e casa voastra cu pridvor lung!!! <3
    Si noi avem la bunici asa veranda (doar ca e inchisa in geam).
    Vai ce nu imi placea cand ploua... mi se parea asa umed totul (casa e langa parau si de-aia probabil... sa vezi ce frig era in camere vara :)))).

    Dar totusi a fost o vara echilibrata. Nu? :)

    Pupici cu drag !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, la casă simți mult mai puternic forța ploii !
      Şi este foarte bine că vara este mai răcoare în casă !
      O seară plăcută îți doresc !
      Pupic !

      Ștergere
  4. Ce imagini frumoase
    Imi plac ultimele..cu imaginea care se vede de pe prispa voastra minunata...
    Zile frumoase!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ți-a plăcut pagina mea de "jurnal" !
      Ultimele fotografii le-am făcut de la fereastră, din casă, pentru că ploaia era cam plină de viteză...
      Şi eu îți doresc să ai doar zile senine !
      Pupic !

      Ștergere