duminică, 13 noiembrie 2016

obicei de nuntă...

... urmărind pregătirile de nuntă din filmul-serial ''Aripi de mătase'' am descoperit cum tatăl miresei se pregăteşte - reglându-şi vocea... - pentru a recita la nunta fiicei lui un imn: ''Takasago''... 
... am căutat pe internet ca să descopăr ceea ce se află în spatele acestei denumiri...
... am găsit aicihttps://en.wikipedia.org/wiki/Takasago_(play)
... Takasago este un cântec tradiţional Noh, un imn cu specific pentru cununii...
... înainte acest imn se mai numea Aloi sau Twin Pines (Doi Pini)...
... poemul descrie doi pini Takasago şi Simoe ce vor rămâne împreună pentru eternitate...
... cei doi pini sunt un simbol al relaţiei maritale...
... adică toate relaţiile, toată viaţa unui cuplu, să se încadreze în idealul din poem...  
... am mai găsit scris, mai detaliat, conţinutul legendei, în cadrul teatrului Noh Takasago
... ''un cuplu în vârstă, ce reprezintă cei doi pini aflaţi la distanţă unul de altul, despărţiţi de lacul Osaka... spiritul pinului Sumiyoshi călătoreşte noaptea, peste Osaka Bay, pentru a-şi vizita soţia, pinul Takasago, sfidând vârsta şi timpul...''
... Twin Pines mai reprezintă un simbol al altor două mitologii Manayoshi şi Konkinshu - prosperitatea ţării datorită respectării principiilor morale înalte şi estetice...    
http://www.noh-kyogen.com/story/english/Takasago.pdf
... am găsit pe youtube un interesant videoclip - din cadrul teatrului Noh Takasago - ce reprezintă un ritual-dans pentru Sumiyoshi de a aduce noroc şi a alunga demonii:


2 comentarii:

  1. un obicei frumos!
    zi frumoasa sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      m-am bucurat că am găsit date despre unele tradiţii legate de nunta japoneză !
      cu drag, îţi doresc multă sănătate !

      Ștergere