luni, 2 iunie 2014

poezia cu gust de cirese şi căpşuni...

... o poezie plină de aromele verii ... publicată de prietena mea, d-na Laura Schussmann:
''Păşesc prin anotimpuri
aşa cum trec prin viaţă
cu paşi timizi la început
apoi mai apăsaţi şi siguri
prin razele fierbinţi de soare
şi prin ace reci de gheaţă...
Şi zi de zi, din timp în timp
mă schimb încet dar sigur
din anotimp în anotimp..
     Şi acum e vara în mine
     şi soarele îmi face bine,
     s-au copt cireşele virgine
     roşii şi feciorelnice timide
     şi de elixirul vieţii pline
     aşteaptă culese să fie deja
     de pe ramuri verzi rodite
     ce cresc iubire în inima mea.
 Mă coc şi eu în raza soarelui
 ca floarea lui şi a câmpului
 împrăştind în adierea dimineţii
 seminţe incolore ale sufletului
 dăruite pământului fertil al vieţii
 şi dansând mlădierea dorului
 dorind să fiu curând aleasă
 de pasul grăbit al trecătorului.
     Şi câmp de grâu sunt spre infinit
     mă fac şi mă desfac în bob de spic
     şi verdele virgin în auriu se coace
     şi dorul dor de macii mei roşii de foc
     în visele adânci de rod greu se face
     şi cu buzele păsări zboruri sărutând
     vara în mine începe un nebunatic joc
     prin lanurile bucuriei de a fi dansând.
 Acum e vara in mine şi e bine
 mă fac fluturi şi mă avânt în zbor
 pe petale de suflet mă aşez uşor
 completând la aripi diafane de dor
 în pastelurile culori, culoare de iubire
 şi în binecuvantata ploaie de vară
 emoţii, picături de rouă mă înfior
     În geana de zor şi în prag de seară
     visez alături de mine însămi iară
     vise cu miros de căpşuni coapte.
     Şi sunt cântec de leagăn la asfinţit
     şi mă legăn dor în foşnet de lună  
     pe cozi lungi de stele căzătoare
     alunecând fire de gând nesfârşit
     spre adâncimi albastre de mare.
 Şi mă aud în a verii scurtă noapte
 şoptindu-mă împraştiate şoapte
 la început de timp şi eternitate
 simt cum mă transform iar şi iară
 cresc şi rodesc în mine a vară...''


(Laura Schussmann, '' VARA DIN MINE ..'')

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu