duminică, 15 decembrie 2013

despre cheia vietii...lungi

... tot prin minunata televiziune (de suflet), nhk world, am urmărit cu multă curiozitate o emisiune privind un aspect al vieţii locuitorilor din Kyoto Prefecture, şi anume din Kyotango... şi anume despre hrana lor!
... insula este renumită pentru numărul mare de locuitori ce trăiesc şi depăşesc 100 de ani!
... au prezentat o familie cu 3 generaţii, bucătăria şi sufrageria, modul cum pregăteau femeile familiei  mâncarea ...
... apoi au fost prezentate momentele când, aşezaţi în jurul mesei, cei 6 membri ai familiei, într-o atmosferă plăcută şi plină de politeţe, după o rugăciune, au început să combine mâncărurile aşezate în nenumărate vase japoneze (o masă plină) ...
... apoi s-a discutat despre tradiţia insulei - la o masă trebuie să fie cele 5 alimente de bază: orez, supă, peşte, legume, tofu ... 
... au fost prezentate şi imagini din frumoasa localitate, printre care am zărit o bicicletă cu o bătrânică ce o folosea cu atâta vioiciune - că ai fi zis că este o fată tânără!!!
... apoi m-am documentat puţin la zona prezentată şi am găsit că există atâtea obiective turistice, totul fiind minunat - natura şi construcţiile -: 

... dar cred că foarte importante în viaţa locuitorilor de aici - pentru longevitatea lor  - sunt băile cu ape sulfurice bogate în sodiu şi calciu, ce ajută în cazul afecţiunilor de circulaţia proastă a sângelui, reumatism, ale muşchilor, etc ...Yasaka Ashiginu Onsen ...
... şi mi-am adus aminte de anii când în Europa nu se ştia de băi şi pe arhipelagul nipon băile erau ceva firesc!!!
... eu am înţeles că viaţa locuitorilor este atât de lungă pentru că are la bază hrana simplă şi adecvată necesităţilor organismului, combinată cu băile ajutătoare şi respectul faţă de natura minunată ... un stil de viaţă ce s-a transmis din generaţie în generaţie ...   

6 comentarii:

  1. Imi place sa citesc despre calatorii,tari,popoare ,obiceiuri.Am insa o mare lipsa:sunt multe in tara care nu le stiu,sau nu am vazut.Asta imi ocupa cea mai mare parte a timpului liber.Poate le calc pe urme japonezilor sa traiesc atat,ca sa am timp de calatorii.Cu bine,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc frumos pentru vizita!
      de cand ma stiu, calatoresc prin intermediul cartilor si filmelor ce prezinta frumusetile lumii...cand eram tanara, am calatorit cate ceva prin tara, nu am reusit sa vad totul dar am vizitat toate zonele geografice ale tarii! tara noastra este minunata! dar iubesc cultura japoneza (ma simt mult mai apropiata comportamental de aceasta tara) pentru ca pe arhipelagul nipon exista cu adevarat o civilizatie de la care am putea invata multe!
      iti doresc sa vizitezi cat mai multe locuri frumoase!
      cu drag!

      Ștergere
  2. Si eu cred ca alimente de baza simple, cumpatarea si contactul permanent cu natura pot fi lucruri care sa ajute la o viata lunga si de calitate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc frumos pentru vizita!
      iubesc enorm viata simpla si munca in aer liber (asta am descoperit-o in ultimul timp...)...

      Ștergere
  3. cred ca si pestele mult din alimentatie ajuta! eu sunt fan peste!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc frumos pentru vizita!
      si mie imi place mult pestele si mai ales icrele !

      Ștergere