joi, 19 decembrie 2013

colectionar ?!

... de mică am fost uimită de câte lucruri/obiecte aflam că au alţii: 
1. dulceaţa (borcanele pline cu dulceaţa de vişine sau gutui, aşezate de mamaia (mama adoptivă a mamicuţei mele) în camera bună, de la drum;
2. mămăliga (cea care mi-a plăcut atât de mult încât luam pâine de la mami şi o dădeam la schimb, copiilor unei familii de ţigani ce trăiau nu foarte departe de noi); 
3. poze/reclame frumoase (şi plecam, la piaţă, ca să le admir: văcuţe, etc);  
4. cărţi (vecinii, bibliotecile ...)
5. prietene/prieteni (toate colegele şi colegii mei de la şcoală aveau, eu eram o singuratică ...)
6. radio/ tv (noi am avut foarte târziu ... copilă fiind, mai mă uitam pe fereastră, la apartamentul unei vecine, la parterul blocului);
7. şi multe altele ...
... crescând şi citind multe, mi-a căzut în mână o mică agendă (format de buzunar) care avea tipărite multe pagini cu diverse date sau sfaturi pentru călătorii, etc. şi nu mare mi-a fost uimirea, ca să aflu că într-o călătorie trebuie să ai cu tine multe lucruri, şi urma o înşiruire de obiecte - totul a fost curios pentru mine, mai ales că am constatat că eu nu aveam nimic din acea înşiruire de pe listă - dar nici nu-mi imaginam că voi avea vreodată - ca să fiu şi eu, apoi, altfel ?!
... oare acesta să fi fost "motorul de căutare" ?! ... sau faptul că descoperind lumea din jur, treptat, îmi plăceau unele obiecte şi mi-am dorit să le am ?!
... cred că multe fetiţe, la fel ca şi mine, au avut parte de diverse colecţii - unele pierdute treptat, altele păstrate - crescând şi descoperind minunăţiile lumii :
1. şerveţele (încercam să am cât mai colorate, diferite ca model...)
2. poze cu artişti/cântăreţi (strânse în caiete, minunate poze cu cei preferaţi de mine...)
3. cărţi poştale (din ţară şi din ţări străine, atât de variate şi frumoase - pe parcursul anilor ce au trecut...)
4. timbre (depunând efort constant de a avea bănuţii necesari pentru a cumpăra de la magazinul filatelic pliculeţul ce apărea periodic cu timbre; de a depăşi momentele grele ca să cumpar clasoare, lupî şi pensetă - pe care nu prea ştiam să le folosesc bine - dar aşa aveau filateliştii serioşi, îmi imgainam eu... ps=plânge sufleţelul meu şi acum, după atâţia ani, că soarta m-a despărţit de clasoarele mele...)
5. cărţi (pe care le-am iubit de mică şi neavându-le am înnebunit vecinii şi bibliotecile, mai târziu ... târziu de tot, când am început să câştig un ban prin efort propriu, reuşind să-mi cumpăr cărţi, nu întotdeauna pe cele preferate, ci mai mult pe cele pe care reuşeam să le găsesc - fiind înainte de 1989 - iar când puteam să le găsesc, după 1989, reuşind doar câţiva ani să îmi completez biblioteca cu scriitori negăsiţi în regimul trecut ... apoi, an dupa an, privind doar vitrinele ... doar că acum mă bucur că am o bibliotecă cu cărţi atât de multe şi deosebite, într-o societate "fiţoasă" care nu prea are nevoie de cărţi ci de ... tablete...)  
6. reţete de prăjituri şi mâncăruri (neştiind şi neplăcându-mi activitatea din bucătărie, am încercat să suplinesc totul prin cât mai multe reţete pe care cu drag, din când în când, când m-am făcut mai mare le-am încercat şi le-am îmbunătăţit pe multe...)
7. frunze şi flori frumoase sau interesante, pietre, fulgi, scoici (în toate călătoriile pe care le-am făcut cu părinţii, ca o mica japoneză, am fost atrasă de frumuseţea frunzelor şi florilor - presate în interiorul cărţilor groase -, pietrelor de mărimi şi culori diferite; nu mai zic de minunatele scoici găsite la mare; fulgii păsărelelor, găsiţi pe drum, de culori şi mărimi diferite, strânşi în cutiuţe...- din care am creat prin combinare câteva tablouri ...)
8. monezi (cu mare greutate, a crescut în timp numărul şi varietatea ţărilor din care fac parte monezile pe care le-am strâns ca o amintire a unor timpuri trecute, ajungând să am şi o monedă japoneză - pe care, spre ruşinea mea, nu o prea cunosc ca valoare...)
9. discuri de vinilin (cuprinzând melodii ale cântăreţilor ce mi-au plăcut, poezii, piese de teatru, poveşti, muzică simfonică ...)
10. dvd-uri (cu tot ce mi-a plăcut, într-o dorinţă puternică, de a creea o mică colecţie de spectacole de muzică bună - populară şi uşoară -, zone pitoreşti ...) 
11. cd-uri ( cu muzică şi filme...)
12. mici obiecte asiatice (din "setea" de meleagurile nipone, de a avea în folosinţă obiecte mici care să îmi creeze iluzia ...)
13. date despre plante şi tratamente naturiste (ce m-au ajutat şi mă ajută în a găsi plantele potrivite fie în grădina proprie, cât şi prin împrejurimi ...)
14. date despre astrologie, numerologie ... (încercând să îmi formez o gândire proprie şi să cunosc bogaţia sufletească a cât mai multor persoane şi de a-i ajuta cu câte un sfat dezinteresat ...)
... fiind o viaţă întreagă un suflet singuratic, nu am reuşit să am mulţi prieteni (apropo de colecţii !)... dar cei pe care îi am, ştiu sigur că sunt apropiaţi sufletului meu, şi eu lor...
... acum stau şi, privind în urmă (cu drag), mă gândesc la toate "căutarile" mele: "a colecţiona" sau "a avea" ?! ... sau simple dorinţe de copil sărac, în faţa minunăţiilor lumii ?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu