vineri, 17 martie 2023

Jurnalul (306)


💚 ... azi, vineri 17 martie, ora 16,07...

💚 ... a plouat două zile, a venit vântul apoi... apoi a fost puțin mai călduț...apoi a venit iar vântul rece...acum iar a picurat o zi...s-a anunțat că va veni un val de căldură din Africa și mă uit întâi, pe harta meteo, la Spania și Franța ca să descopăr când "va intra" valul...apoi va veni spre noi 😇👍...

💚 ... în ultima perioadă, am descoperit că am o lume a mea total despărțită de ceilalți... citesc mult, adesea noaptea și adorm greu, spre dimineață - când lumea începe activitatea...😃...o problemă am demultișor cu timpul, cu perceperea lui... mi-aduc aminte puțin de un experiment realizat cândva cu un grup de oameni, închiși (de bună voie...) într-o peșteră, pentru a fi analizat modul lor de perceperea timpului... eu nu sunt într-o peșteră...😃... ...dar pot să parcurg timpul altfel, într-un mod personal, fără opreliști...😃😃😃...am ajuns joi să consider că eram de fapt în vineri dar deja trecusem la altă acțiune: să potrivesc ceasul ca să sune pentru ora 16 când, sâmbăta, am o emisiune ce o urmăresc pe B1 TV...interesant, nu-i așa ?...apoi a trebuit să mă decuplez, ca o navă SF, cu greu, ca să revin la ziua normală din telefon/calendar... și să șterg "jurnalul" postat ca într-o zi de vineri...🙃🙂... "dușul rece" mi-l aplică totdeauna... telefonul !!! și râd apoi veselă de experiența avută... 

💚 ... prin grădina de flori simt că toată suflarea așteaptă...curajoasă este doar o tufă mică...

... pomii, adică mai mult corcodușul cel mare și caișii mai mici, au câteva floricele, restul stau neîmbobocite...



💚 ... luni am cumpărat un păr (a fost singurul printre ceilalți pomi de la magazin...😇)... l-am plantat marți pentru că luni noaptea se anunța o temperatură prea joasă... 

... am căutat la buturuga celuilalt păr (avea fructe zemoase...), lângă smochinul cel mare, și ce am reușit să scot cu ceva "mustăți" a ajuns într-o gropiță încercând să-i "prind"... sper ca ploaia să îi ajute 😇👍  

💚 ... zilnic am trecut cu stropitoarea cu apă pe la florile transplantate prin grădina cu flori în speranța că se vor "prinde"...

💚 ... prin scrierile din caiețelele de mai demult, am găsit:

             "conventia"(limba latină)= cuviință (limba română)

             "dolor" (limba latină)=dor (limba română)

... oare cum se traduce din limba română: "om cumsecade" ?! 

💚 ... cândva, am găsit foarte plăcut un sfat/gândire al unui filozof:"să trăiesc în lume dar nu ca lumea !" ...asta m-a ghidat aproape tot timpul...de curând, citind din "Cărarea Împărăției" scrisă demultișor de sfântul părinte Boca, am descoperit și o dezvoltare plăcută a ideii de mai sus:

   《Prin lume se înțelege categoria păcatului, adică turma oamenilor necredincioși, cei ce din toată voia s-au unit cu sfaturile dracilor. E lumea pentru care nu s-a rugat Mântuitorul. E gura satului, gura vecinului și, de multe ori, gura și faptele celor dintr-o casă cu tine. Aceștia, sau lumea, îți iartă orice ticăloșie ai face, oricât ai îndărăpta cu sufletul, dar nu te iartă nicidecum să le-o iei un pas înainte și să te faci mai bun. Oamenii aceștia ai lumii au o ciudată rușine de a fi buni. Bunătatea ta îi arde și se trudesc să te scoată de vină cu tot felul de ponoase. "Lumea" e veacul viclean, placul oamenilor și slava deșartă. Gura lumii grăiește ale stăpânitorului ei.》 

💚 ... un subiect destul de interesant pe care l-am descoperit pe internet: modificări posibile datorate mișcării plăcilor tectonice...o fi sau nu, cine poate ști ?!...cert este că pe teren se văd modificări:  

https://playtech.ro/2023/descoperire-incredibila-a-geologilor-pamantul-va-avea-un-nou-continent-si-ocean/ 

... și aici:

https://atlas-geografic.net/africa-se-rupe-in-doua/ 

... un subiect destul de credibil și asupra căruia merită să reflectez... un Pământ într-o continuă transformare... dar greu de înțeles pe parcursul unei vieți de om (atât de scurtă....🙃🙂)!

💚 ... un serial vizionat - adică două episoade, unul după altul...😃... - belgian "Marianne", polițist-detectivist dar fără scene de violență... simpatic 👍

 https://europe.tv5monde.com/ro/ghid-tv/seriale/marianne-Saison-1-902325

💚 ... câteva minute am vizionat un filmuleț dintr-un colț al Egiptului, partea nord-est, lângă coastă - cred că la BBC: "Minunea de la Oman"- și a fost atât de interesantă viața beduinilor de acolo...

... ziarista a putut filma viața unei familii din acest spațiu izolat ...

... în portul lor, erau vase (parcă erau antice, din Egiptul vechi...) pe care oamenii le descărcau aruncând cutiile cu mărfuri dinspre unul spre altul până pe uscat... 

... am căutat imagini și articole pe internet dar a fost un picuț diferit... seamănă cu ce am vizionat dar nu întru totul...

... am văzut pentru prima oară o mască pentru femei... greu am găsit pe internet ceva asemănător (cea din filmare era mai stilizată, adică acoperea doar puțin nasul și gura...):

... despre viața beduinilor din zona Egiptului am găsit, pe internet, sate cu beduini dar în filmarea aceea era doar așezarea unei singure familii:

https://jurnalbr.ro/mozaic/oamenii-desertului-despre-traditiile-si-obiceiurile-beduinilor-de-langa-hurghada/

https://vacanteleluimircea.wordpress.com/2018/07/14/cum-arata-un-sat-de-beduini-din-desertul-sahara-au-supermarket-gradina-zoologica-si-farmacie/

💚 ... am cumpărat de la oraș merișoare uscate, dulcele...:

💚 ... tot de prin caiete: "fiecare dintre noi este un înger cu o singură aripă...și nu putem zbura decât îmbrățișându-ne unul pe celălalt..."(am uitat de unde este citatul...😇)

💚 ... aaaa, apropo de ploaie... ultima ploaie mi-a ars câteva plăntuțe (ce chimicale or fi din aerul curat ce ne înconjoară și ne "încarcă" pământul pentru roade sănătoase, curate ?!...):

💚 am găsit în caietele mele, scrise demultișor, câte ceva interesant...aici transcriu un proverb japonez:

            "De șapte ori cazi și de opt ori ridică-te !"

https://fasingur.info/50-de-proverbe-japoneze-care-te-vor-surprinde-prin-intelepciunea-lor/


11 comentarii:

  1. Sunt multe idei ale acestui nou jurnal cu care ma intersectez.
    Daca e sa ma gandesc la timp, acest subiect este extrem de interesant. Insa sa stii ca anumite lucruri sunt cumva firesti: Iau exemplu jocul de MFC. Acum, de cand dau drumul la tabel martea, uneori miercurea ma gandesc ca e joi. Iar joia e deja vineri. Noroc ca am un calendar pe birou unde imi notez unele chestii si ma trezesc la realitatea succesiunii zilelor.
    Nu ma pricep la plantari de pomi. Un par suna bine. E un fruct minunat, chiar daca gem de pere nu am experimentat. Iaca o idee bunuta...
    Din merisoare fac gem sau le pun in congelator. Mi se par prea dulci cele confiate, insa oricum mai bune decat alte dulciuri.
    Ai pus niste linkuri interesante. Nu am apucat sa ma uit, insa subiectele ma atrag. Sunt atat de multe idei ce ar merita studiate si ce se intampla? Este exasperant. Poate parintele ar putea da si niste solutii, ascunse printre scrieri. "Turma oamenilor necredinciosi?...o ciudată rușine de a fi buni?" Daaa, suna perfect rational, daca e sa ma gandesc putin. Si totusi vreau sa cred ca nu este asa si mai avem niste sanse...

    Multumesc pentru ganduri, draga Prietena. Vremea la tine e mai ciudatica, recunosc. Si iarasi recunosc ca pentru a avea grija de o gradina, e importanta. Eu ma gandesc ce drumuri am si ma rog sa fie vremea bunuta... Un final de saptamana linistit si cu multe idei noi! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uneori ni se pot întâlni traseele gândurilor...și mă bucur ❤️
      Încă citesc la "Cărarea Împărăției" - părintele sfânt Boca are un limbaj care aproape te face să vizualizezi întâi ceea ce are de spus - un limbaj aparte ❤️
      Weekend plăcut 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  2. Apar/dispar insule... De ce n-ar aparea/disparea un continent? 😊 Sunt interesante aceste teorii - in fapt, cred ca sunt ceva mai mult decat teorii pentru ca, in unele cazuri, putem vedea - cred! (din nou) 😊 - unele transformari in scurta noastra viata de om (doar sa fim atenti).

    Imi place sa citesc, sa vad filme etc. despre si cu beduini - prefer "partea neromantioasa" pentru ca e mai aproape de adevar. 😊

    Si la noi e vremea capricioasa, dar Natura isi vede de-ale ei.
    Incepe munca in gradina... E fain, dar cred ca nu e tocmai usor. Oricum, va fi la tine "armonie de flori si culori".
    Weekend frumos iti doresc! Pupici! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooo, încep cu finalul: chiar este în grădinița mea "armonie de flori și culori"? Mă bucur mult pentru apreciere ❤️
      Weekend plăcut 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  3. Acum înteleg de ce îmi apăruse notificare de articol, dar nu era nic nou pe blogul tau. Ni se întâmplă tuturor să mai încurcăm zilele.
    Încep și la noi să înflorească corcodușii ( eu nu am dar am văzut la vecini). Dar florile par mai avansate - sau poate sunt mai ferite, mai la adăpost de vânt.
    Și eu vreau să pun un păr anul acesta: au răsărit mai mulți la rădăcina părului bătrân și vreau să încerc să mut din ei poate se prinde ceva și anul următor să-i altoiesc.
    De televizor nu prea mai am timp, și chiar si de calculator începe să se micșoreze timpul. Interesante documentare pe care le-ai urmărit.
    Cumva cred că ploile mai curăță aerul de poluatori, dar din pocate aduc toate acele substante înapoi în sol.
    O săptămână frumoasă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-au înflorit caișii și corcodușul...sper să fie vreme frumoasă pentru toate plantele și pomii !
      Weekend plăcut 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  4. Pământul se resetează la un anumit nr de ani(un milion parcă)...de exemplu Potopul biblic a fost una dintre resetări. Au dispărut continente...etc...
    Acum se pare că am trăi în momentul când Planeta se resetează: viruși, cutremure, ghețari dezghețați, strat de ozon subțiat etc...
    Am văzut mai demult un documentar despre asta... nu-mi mai amintesc numele...
    Eu am mutat un păr pe care l-am plantat anul trecut într-un loc nepotrivit. Mi-a făcut 5 pere...sper sa nu-l afecteze mutatul...vom vedea...deja a imbumbit,pare că nu e deranjat.
    La TV nu ma uit decât foarte rar...
    De citit citesc de câte ori am timp, citeam și eu seara până târziu dar cred că de la tratamentul pe care il iau nu mai rezist mult după ora 23:00.Momentan citesc o carte de cultură generală Regândește -Surprinzatoarea noutate a vechilor idei de Steven Poole, până mai pun la punct gradina.
    Beduinidin Israel sunt cei mai săraci din pătura socială și trăiesc în deșert... i-am întâlnit la Hozeva în deșert.
    O duminică frumoasă să ai!😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, cred că știi mai multe despre beduini decât mine: ai văzut pe teren, cu ochii tăi 👍au o viață interesantă pentru că au învățat să se descurce în orice condiții...
      Îți doresc o duminică relaxantă 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  5. Am găsit multe lucruri interesante. Imi propun să revin.
    Mulțumesc!

    P,s.
    Uneori nu reușesc să plasez comentariile

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos pentru vizită !
      Uneori, sincer, nici eu nu reușesc...😃
      Multă sănătate 👍

      Ștergere
    2. Cred că este o eroare de la blogspot...cand nu merge nici cu refresh, ma las păgubașă și zic că voi reveni, apoi ma iau cu altele...

      Ștergere