miercuri, 14 iunie 2023

Abia acuma...

 

         "Abia acuma știu..."

               - Anna Nora Rotaru -


                   
                             Doamne, de-aș mai putea avea înc-o viață înainte...
                             Ca-nfometatul aș trăi-o, ciugulind fărâme din felie, 
                             Din pâinea proaspătă, puhavă, luând cu grij-aminte,
                             Să le rânduiesc pe toate, aranjând frumos în minte
                             Trăirile din clipe, ce-n stive mi le-aș pune-n temelie
                             Sufletului să-i fac chilie...

        Acum, când ani mă copleșesc și fruntea e brăzdată,
        Acum, când coborâșuri văd, mai aproape e sfârșitul,
        Pios Te rog, mai dă-mi o viață s-o mai trăiesc o dată, 
        Cu experiența-mi adunată, nu-mi voi permite altădată 
        Fără un rost s-o irosesc, căutând mereu desăvârșitul,
        Absolutul și-nfinitul...



















                             Nu m-aș mai lăsa condusă de deșarte vise în ispită, 
                             Că știu acum că timpu-i nemilos, te roade, te sfâșie...
                             Nu m-aș lăsa furată de-amăgiri, de iluzii-n van răpită, 
                             Lăsând la voia-ntâmplării și degeaba clipa-mi risipită
                             Ci, aș aduna pure simțăminte, cu-adevăr și gingășie, 
                             Iubire, dăruire, duioșie...

         Din neghin-aș culege fericirea, bobi de rouă în comori, 
         Obstacole ca cioate-ndepărtând, scaieți țepoși din cale...
         Cenușiul cerului spăla-voi, pictând zori, pline luni și sori, 
         Roș câmp de bucurii, verzi speranțe cu parfum de flori,
         Nemaipermițând să mă rănească alte spade și pumnale,
         De la-nceput pân'la finale...    


                                                "Abia acuma știu..."
                               [ vol."Dincolo de magia cuvintelor" ]
                                                     NORA
                   -   https://www.facebook.com/nora.papas.7    -      

6 comentarii:

  1. Ce poem frumos! Și cât adevăr! Nu-l știam!
    O seară frumoasă! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca stau si ma gandesc....cred ca de fiecare data am ales cum am putut mai bine. (mai putin atunci cand m-am lasat manipulata afectiv si a iesit prost... hahaha - dar sa nu te gandesti la cine stie ce chestie romantica, nu.. am cedat rugamintilor familiei, sau preferintelor sau cum vrei sa le spui, nimic iesit din comun, dar care totusi uite.. a a vut si urmari, lol).
    Nu pot spune ca nu am apreciat ce am avut, dar da, am mai si visat la cai verzi.. lol, cum altfel.
    Cred ca ce mi-as dori sa schimb e doar viitorul? Si asta fac.. incerc sa traiesc cat mai frumos... ce altceva as putea face?
    Nu vreau sa mai regret nimic... desi nu e usor deloc. Ca deh.. programe. :)))
    Pupici

    ps: sa vezi ce tipa de bucurie unii pe nu stiu ce melodie.. Ma gandeam ca pana la urma, oamenii se pot bucura si cu mintea treaza de muzica de calitate. Nu doar beti crita, pe niste versuri de, daca esti treaz, s-ar putea sa nu le prea agreezi :)))).Doar zic.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce poem frumos ai descoperit! Nu stiu autoarea, insa a dat glas gandurilor multor oameni, sint convinsa de asta. Doar ca lucrurile nu stau asa. Nu putem sa dam un 'reload', doar pentru ca nu vedem din prima ideile principale.
    Multumesc pentru acest crampei de suflet, draga Prietena. Pupici si o zi frumoasa.❤

    RăspundețiȘtergere
  4. "pictând zori, pline luni și sori..."/"verzi speranțe..."
    Îmi place mult cum se joacă cu cuvintele...
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere