vineri, 26 mai 2023

Jurnalul (316)

 


💚 ... azi, vineri 26 mai, ora 11,16. 

💚 ... încet-încet, a început o vreme mai plăcută ! ...a plouat și în această perioadă dar fără să mai fie frigul de dinainte... ziua a început să fie călduroasă... după-amiaza sau noaptea vine cu ploaie (și ce mai ploaie !!!)... 

💚 ... pe lângă florile postate săptămâna trecută, au aparut și alte floricele:









💚 ... și salcia parfumată :


💚 ... mi-a fugit gândul la poveștile din "O mie și una de nopți", mai ales mi-aduc puțin aminte despre una care descria o grădină a doi frați, frate și soră: cu flori minunate, havuz răcoritor și pasărea "bül-bül" parcă.... 

... plimbându-mă printre pomi, admirând florile, ascultând păsărele ce cântă sunt într-un vis frumos... 

💚 ... săptămâna aceasta nu m-a atras tv-ul...😃

💚 ... mi-au plăcut de când mă știu cărțile și o rubrică însemnată au fost cele legate de istorie... atâtea evenimente au fost în istoria zbuciumată a omenirii... iar istoria poporului nostru a fost la fel de zbuciumată... 

... am avut conducători buni și unii mai puțini buni... dar în tot ce descopăr construit prin țara noastră, construcțiile durabile aparțin altor timpuri...

... așa este Crucea Eroilor de pe vârful Caraiman care mă uimește tot timpul, ca idee și realizare: a fost o comuniune de gândire și înfăptuire a tuturor "de la Vlădică până la opincă":


https://m.mediafax.ro/stirile-zilei/crucea-de-pe-caraiman-povestea-celei-mai-inalte-cruci-din-lume-amplasate-pe-un-varf-montan-17383023

... nu este distanță mare în timp (comparativ cu alte perioade mult îndepărtate...) dar mă gândesc: unde este acum comuniunea dintre oamenii acestui pământ ?! 

💚 ... citind "A doua șansă la dragoste" de Elizabeth Thornton

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Elizabeth_Thornton )

 am găsit un pasaj care descria "Ziua Porților Deschise" la o școală de fete (era pe la 1885, cred...):

    "...Ziua Porților Deschise însemna că toate fetele și profesoarele lor erau expuse la vedere; iar potențialii elevi și părinții acestora puteau să se plimbe prin școală după bunul plac, să intre în orice clasă și să tragă propriile concluzii despre cât de bună era școala St. Winnifred pentru ei. Majoritatea părinților erau binevoitori și puneau întrebări politicoase dar erau și unii care găseau mereu cusur în orice..."

💚 ... tot din aceeași carte, mi-a plăcut și:

     "...în mod invariabil, directoarea își trimitea profesoarele la treburile lor ațâțându-le entuziasmul pentru măreața operă în slujba căreia se aflau... Aveau o vocație, nu o slujbă, le spuse, și multă vreme după ce ele nu vor mai exista, influența lor o să dăinuie vie în inimile și-n mințile fetelor. Eforturile lor făceau o lume mai bună..."

💚 ... am aflat de încă o nuntă în Iordania: fiul cel mare, prințul moștenitor al Iordaniei, se va căsători pe 1 iunie ...


... și conform obiceiurilor arabe, a avut loc o sărbătoare dedicată viitoarei mirese:


...din fotografie, greu îți dai seama despre fiecare în parte... Regina Iordaniei pare atât de tânără (cea din stânga în foto) !

https://okmagazine.ro/royals/regina-rania-bucurie-si-lacrimi-ca-i-se-insoara-2269461.html

💚 ... a fost Bookfest 2023:

https://www.scena9.ro/article/recomandari-bookfest-2023

💚 ... câteva ore bune, joi am încercat să-mi aduc aminte titlul unui serial SF de demult, din perioada apropiată "Planetei giganților", etc... l-am căutat pe internet dar nu l-am găsit... știu că era vorba de un tânăr care descoperea că avea altfel de "puteri": dacă avea o rană, se vindeca rapid... era "Nemuritorul"?!...dacă scriu acest nume, internetul mă trimite la alt film, cu același nume (🙃🙂)...

....Oricum am găsit un site cu titluri de filme și citindu-le, am redeschis mintea către ele descoperind că, pentru fiecare film vizionat cândva, îmi apărea, proaspătă, imaginea actorului principal și o rapidă caracterizare a rolului jucat (mai bine, mai puțin bine...) ca într-un joc...

https://ro.m.wikipedia.org/wiki/List%C4%83_cu_titluri_%C3%AEn_limba_rom%C3%A2n%C4%83_de_filme_artistice_str%C4%83ine_p%C3%A2n%C4%83_%C3%AEn_1989,_rulate_%C3%AEn_cinematografele_din_Rom%C3%A2nia

...iar aici filme SF:

https://ro.m.wikipedia.org/wiki/List%C4%83_de_seriale_%C8%99tiin%C8%9Bifico-fantastice

💚 ... mi-au rămas în minte câteva cuvinte (din una din lecturi...):

               "să gândești cu inima"... 

💚 ... o imagine minunată, specifică educației nipone:


https://www.facebook.com/100064959211108/posts/pfbid02jh47yvvra8Pba2gn8nXrqHeTyTaYsei1LobxNCbn8znF7WiiNbXLznBaDEpivvYdl/

7 comentarii:

  1. Un jurnal cu multe informații, ca de obicei! Ce flori frumoase ai în grădină! Și la mine vremea este asemănătoare ca acolo!
    Despre filmul SF pe care il cauți nu știu ce să zic, nu sunt fană, dar îmi pare cunoscut după descrierea făcută...
    Să ai o seară frumoasă. Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noroc cu cititul unor cărți variate...
      Mi-e drag de floricele - cu ploile ce au fost, au crescut înalte și cam sălbatice 😃
      Weekend plăcut 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  2. Ce de floricele noi!!! Superbe :D. Cum se numeste cea dinainte de Gura Leului (penultima) - stiam dar nu reusesc sa imi amintesc... si imi placea muuult. Avea si maia in curte, mai multe culori :D. Dar aveam si noi la bloc 💟.
    Sa gandim cu inima :). Ce frumos... !!
    Eu saptamana aceasta m-am tot uitat la Summitul Younity.. am vazut cateva materiale interesante (dar oarecum m-a obosit). Mami ne citeste dintr-o carte (partial am prins si eu din ea... dar au fost si portiuni pe care nu am fost prezenta - eram in pauza de masa, hehe).
    Imaginea cu micii japonezi e asa dragalasa... ce palariute simpatice au! Deobicei ii vedeam cu unele galbioare, asa ca a fost interesant sa ii vad cu cele mov :D.
    Frumoase fotografiile cu printesa si regina din Iordania.
    Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer, nu mai știu cum se numesc - plicurile cu semințe le-am cumpărat anul trecut, acum au crescut cam sălbatice !
      Sper să respecte zonele stabilite de mine anul trecut 😃
      Să ai un sfârșit de săptămână liniștit 👍
      Pupici cu drag ❤️

      Ștergere
  3. Ai o florala superba! Se pare ca le-a priit ploicica.
    "Unde este acum comuniunea dintre oamenii acestui pământ ?" Ai fost foarte inspirata cand te-ai intrebat asta. Raspunsul insa nu e prea clar, din pacate. Nu stiu daca e de vina IQ-ul ce vine in picaj. Uneori vad o indiferenta absoluta fata de multe lucruri, ceea ce e cam sinistru. Continui sa ma intreb ce lasam noi viitorimii? Si totul cam iese cu minus...
    Multumesc pentru noile idei din jurnal.
    Pupici si weekend placut, draga Prietena! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ploile le-au răsfățat, florile cred că or să devină cam sălbatice...
      Sper să mai asculte de amplasamentele de anul trecut 😃
      Weekend plăcut 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  4. Într-adevăr am multe vrăbii, unele coțofane dar sunt și altele, multe, ce cântă minunat (nu știu cum se numesc...🙃🙂)!
    Mai mă plimb cu șezlongul prin grădină pe sub umbra pomilor !
    Weekend plăcut 👍
    Pupuci ❤️

    RăspundețiȘtergere