vineri, 19 mai 2023

Jurnalul (315)

💚 ... azi, vineri 19 mai, ora 9,51 ...

💚 ... mă bucur că această filă de "jurnal" poartă numărul 1701 (=postări)!...

💚 ... vremea din acest sector de timp străbătut a fost variată, în cadrul aceleiași zile: frig, cald, mai cald, brusc frig...și odată cu frigul/sau invers, a fost și ploaia în diverse faze: picuri mici, picuri mai mari, în rafale, ploaie cantitativă...

💚 ... prin grădini, toată suflarea (pomi, flori, păsări...) este mulțumită...au apă din destul... se simte o umezeală în aerul respirat - îmi imaginez că așa se simte într-o junglă (doar că acolo este foarte cald...😃):





💚 ... nici nu m-am depărtat mult de fila de "jurnal" trecută și am descoperit pe fb, la prietena Corina, o fotografie minunată (cuvintele sunt sărace...) :

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0tvjN7EoZetA52Er6miYizpQVwfWFN6tYDFr5FYXYu5xyAuHNjfJrjMfqEHNq2aprl&id=100001911964115

💚 ... după mulți ani, am urmărit un fragment (ca de obicei nu știu ora de difuzare a emisiunii...) din interviul cu Florin Chilian ...

https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Florin_Chilian

... a fost un interviu într-adevăr interesant pe Metropola Tv ... Chilian s-a prezentat ca un bărbat destul de non-conformist... printre altele, el o alintă pe femeie ca "ceapa vieții mele" spunând că sarea din ceapă este cea utilă corpului uman... plus inerente lacrimi când te apropii prea mult de ea... vorbind despre copiii a spus că nu îl interesează subiectul pentru că nu vrea să lase copiii într-o lume atât de nesigură...

💚 ... citind o carte ("Duelul inimilor" de Jennifer Blake), am găsit descris puțin despre un obicei de nuntă în New Orléans-ul creol - Louisiana - al lui 1840: "corbeille de noce"(=coșul de nuntă):

     "Rio era logodit cu Celina Amalie Vallier, formând o pereche de îndrăgostiți cât se poate de potrivită...

    --Cum avansează pregătirile de nuntă ?

    --Destul de bine, din câte îmi dau eu seama, răspunse Rio cu o bonomie nepăsătoare. Ieri am trimis le corbeille de noce după cele mai obositoare două săptămâni dedicate cumpărăturilor. Responsabilitatea mea a luat sfârșit și nu mai am altceva de făcut decât să-mi fac apariția la catedrală...

... acel corbeille de noce era un coș de cununie tradițional, prezentat ca dar al mirelui pentru mireasă...o extravaganță suflată în aur, plină cu cele mai frumoase și scumpe dovezi de iubire, șaluri din cașmir atât de fin încât puteau fi trase printr-o verighetă, parures: bijuterii, evantaie delicate și pictate, piepteni sculptați, mănuși încrustate cu pietre prețioase și multe alte podoabe. A-l umple și a-l prezenta cântărea întotdeauna enorm în mintea mirelui..."

   [ parures=podoabe ]

💚 ... mai nou m-am lipit de o carte fantasy (de când mă știu m-am delectat cu basme...: ) din seria " "scrisă de Lexi Ryan (2 părti)

💚 ... din lecturile privind lupta femeilor pentru emancipare, am descoperit o referire la demult "ciorapii albaștri"[https://minikar.ru/ro/schaste/ledi-sinie-chulki-zhenshchina-sinii-chulok-kak-otlichit-ee-ot/] - într-una din carțile pe care le citesc acum ("Duelul inimilor" de Jennifer Blake), descoperind rândurile:

  "...niciun bărbat nu-și dorește să se însoare cu o femeie care poarta ciorapi albaștri, cu o femeie a cărei minte e plină de idei stranii, cu lucruri lumești."

💚 ... urmărind noutăți legate despre evenimente și data din calendar, am descoperit ceva despre care nu auzisem (sau s-a pierdut în negura lecturilor îndepărtate...😃): o descoperire de lângă insula Antikythera (Grecia) de pe o epavă (antică) în 1901...bănuit a fi folosit ca un calendar solar și lunar ce afișa poziția planetelor, a soarelui și lunii, în relație cu Zodiacul...o tehnologie de fabricație cunoscută în anii dinainte de 200 î.e.n. dar care s-a pierdut și a putut fi realizată din nou abia în timpul ceasurilor medievale ale catedralelor, deci mult, mult mai târziu:


   https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Mecanismul_de_la_Antikythera

... descoperire prezență și în seria "Extratereștrii antici"  ["Ancient Aliens: Chariots Gods & Beyond"]... 

💚 ... festivalul vinului "Ro - Wine" -- 12/14 mai:

https://romaniawinefestival.com/

💚 ... cel mai vechi hotel din lume se află în Japonia, în apropiere de Kyoto, Nishiyama Onsen Keiunkan, administrat de peste 1300 de ani de aceeași familie:





https://h0me.ro/stiri/cel-mai-vechi-hotel-din-lume-si-a-deschis-portile-in-urma-cu-1315-ani.html


[... sursa foto: internet 

https://www.stiridinlume.ro/poze/unde-se-afla-si-cum-arata-cel-mai-vechi-hotel-din-lume-este-deschis-de-peste-1300-de-ani-66189.html?pic=0]




 

7 comentarii:

  1. Un jurnal interesant, ca de obicei, cu unele lucruri pe care nu le cunoșteam.
    Frumoase flori ai in grădină, le-am admirat pe toate!
    Poză cu văcuța, mi-a amintit de poza pe care i-am făcut-o fiicei mele când era micuță-micuță.
    Un sfărșit de săptămână frumos să ai. Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ai descoperit câte ceva ce ți-a plăcut prin fila mea de "jurnal" ❤️
      Weekend plăcut 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  2. Multe noutati pe la tine. Insa m-au uimit irisii bicolori. Nu am mai vazut. Adica sper ca sunt irisi, ca l-am cum stiu eu florile...
    Cred ca mai citisem ceva de mecanismul ala. Sunt atat de multe lucruri uitate sau disparute si noi tot credem ca suntem cei mai cei. Cand ma gandesc la ceea ce s-a distrus prin disparitiile populatiilor din America de Sud si cum ar fi aratat lumea cu ei...
    Poza prietenei tale geniala, intr-adevar. Cat priveste hotelul, fara cuvinte...
    Si pe aici vremea e zapacita, azi a fost mai mult vant.
    Multumesc pentru jurnalul de azi, draga Prietena! Un weekend linistit!
    Pupici! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucuri cu ceea îmi scrii ❤️ da și eu le zic iriși...prin comună am văzut multe mai multe variațiuni de culori...
      Da, cuceritorii au distrus întâi urmele civilizațiilor cucerite...🤔
      Câte biblioteci au dispărut în scrum...
      Weekend minunat îți doresc 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  3. 1701 - fila 315 :D Ce tare! Daca le aduni 9-9 apoi iar adunate 18 - 9 :D
    M-am jucat si eu putin :*.

    Nu stiu cum cum mai e cu vremea... dar ce e bun in vremurile astea, e ca ne putem citi :*. Abia astept aceste momente de ragaz :).
    In gradina ta... am descoperit minuni de flori. Cand am vazut prima data irisi altfel decat cei mov. am fost extrem de uimita. Galbeni.. sau albi si am vazut si bicolori, dar ai tai sunt absolut superbi. Ce nuante minunate - combinatia este superba. Si ceilalti sunt bleu, sau au iesit doar asa.. (stiu ca violetul mai face figuri). Da.. chiar Irisi sau stanjenei, nu? :).
    Acelea sunt galbenele ???? :D
    Vai si ai si garofite. Iubesc garofitele. Cred ca am avut si noi intr-o vreme in balcon. Sunt minunate. dar ultimele flori.. potocalii... ce sunt? Seamana un pic cu niste maci... sunt Maci? :D

    Poza descoperita la prietena ta, este adorabila.
    Ce spune Chilian e trist... dar este si .. adevarat. Din pacate. Insa... mai exista si speranta. Si apoi, fiecare cum ne este dat..

    Foarte interesante fragmentele alese din carte/i :D.
    Si mai interasant mi se pare ce ai gasit despre Antikythera. Mi-am salvat si eu filmuletul sa il revad pe indetele intr-o pauza mai generoasa :D. iti multumesc!!

    Despre vin... cred ca as bea din cel de coacaze... daca as putea. Ce bine era cand aveam coacazii la bunici si facea Taia vin. :) Ah si as mai degusta un must bun... Vai ce bun era pe vremuri mustul... si strugurii ce minunati erau.

    Se pare ca a fost fondat in 705 Nishiyama Onsen Keiunkan... :O Wow. Ma intreb daca putem merge si pe Google Maps acolo... ia sa vedem. Hihi - se pare ca da - ia uite sper sa mearga

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Wow- săru' mâna pentru minunata călătorie prin Google Maps...aș sta câte o zi ca să admir conținutul în detaliu al fiecărei foto ❤️
      Numerologic, am legătură și cu cifra 9...😇
      Mă bucur că îți plac floricelele mele, am lucrat mult (gândindu-mă la munca japonezului-grădinar...) mutând locurile irișilor, crinilor, garofițelor ... da irișii sunt o nuanță de lila...macii galbeni, californieni...am încercat o variație de culori, am folosit și semințe multe (mami iubea variația...) dar, în final, grădinița alege să facă cum vrea ea...uneori amestecă culorile (parcă dinadins...😃)...
      Am multe altele în evoluție acum...
      Îți doresc un sfârșit de săptămână cât mai liniștit 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  4. Mulțumesc frumos pentru cuvintele pline de căldură pe care mi le-ai transmis ❤️
    Da, este minunată natura cu atât de multă umiditate ❤️
    Îți doresc multă, multă, multă sănătate 👍
    Pupici cu drag ❤️

    RăspundețiȘtergere