vineri, 12 mai 2023

Jurnalul (314)


💚 ... azi, vineri 12 mai, ora 11,00...

💚 ... vremea se desfășoară tot în buclă: două zile călduțe spre cald, apoi trei-patru zile de vreme ploioasă, friguroasă/vântoasă...

... din ce am auzit de-abia de pe 21 mai vor mai începe să ne încălzească razele soarelui mai mult...

💚 ... grădinile sunt pline de pomi și flori ce se bucură de umiditate...păsările ciripesc (=discută despre toate cele...) sau cântă minunat în perioadele călduțe !





... pe șezlong, la umbra unui vișin:
am ascultat cu drag ciripitul păsărilor:


💚 ... când este o zi plăcută, însorită, mă trezesc cu "jocul" luminilor - acum și pe tavan:


💚 ... am urmărit ceremonia încoronării Regelui Charles al III-lea (un scorpion a privit, prin tv, la un alt scorpion ce a devenit Rege)... toți au urmărit încoronarea și nu s-a mai discutat despre război...😇

... cu emoție am descoperit date despre cel ce a coordonat întreaga desfășurare de trupe militare: generalul-maior Christofor Ghika - cu origini române (bine că multe familii nobiliare române au ramas în străinătate...👍)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chris_Ghika 

https://life.ro/printul-christopher-ghika-spiritul-romanesc-din-spatele-incoronarii-regelui-charles/

... aaaaa, de pe la noi: 10 mai !!! - un eveniment atât de important, intrat în "trecut"... ce Rege bun am avut noi și nu am știut să-l prețuim !!! 


💚 ... "negura timpului"... oare timpul când se îndepărtează de noi (sau noi de el...🙃🙂) este ca o ceață densă sau întuneric ?! ...citind, dimineața, o poezie-rugăciune a părintelui Boca, am reflectat la trecerea timpului: străbătând un spațiu - începutul poeziei până jos, la finalul poeziei, un spațiu clar delimitat - deja la final, poezia citită a devenit brusc, altceva/un trecut/ceva greu de definit pentru că prezentul este mult mai puternic, cum a zis cineva azi la un canal-tv italian, "puterea de acum"...

💚 ... toată săptămâna am aflat despre festivaluri:

-festivalul "Haferland" (=festivalul ovăzului)

https://haferland.ro/

-festivalul  "Maifest" la Sibiu:

https://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/maifest-aniverseaza-30-de-editii-parada-porturilor-populare-muzica-de-fanfara-dansuri-populare-sasesti-si-peste-830-de-tineri-participanti-169776.html 

💚 ... concurs/tradiții/mâncare (ceva iute... 50 de feluri de cârnați) și frigggg de iarnă (9-12 mai 2023 !!!)...:


https://visitharghita.com/ro/events/festivalulcarnatilornicolesti

https://www.aradon.ro/evenimente/festivalul-carnatului-proaspat-sambata-la-nadlac-1708308/

💚 ... "Jurnalul de științe"(Digi 24):

... roboțel care face curat în gospodărie folosind instinctele (!?)...

... tatuaj (tot ca un sistem robotic, ca niște sârmulițe...) anti-boli de inimă...

... "casa" din microgravitație, la 400 km de pământ (statie spațială)...

💚 ... citind în continuare din "Cărarea Împărăției" (scrisă de părintele Boca https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Arsenie_Boca), am găsit un pasaj destul de captivant pentru un exercițu de imaginație:

"...Dacă primim ce spune Carrel, persoana omenească se întinde în felurite chipuri și dincolo de marginile sale anatomice. Suntem totodată și persoane duhovnicești... Dacă am putea vedea firele care ne leagă unii de alții, forma oamenilor ar fi destul de ciudată. Unii oameni ar depăși cu puțin suprafața pielii lor, alții s-ar întinde până la un depozit de bancă, alții până la trupul oarecui, alții până la cârciumă, alții până la avuție. Unii ni s-ar părea cu niște mâini întinse peste mări și țări, până la familia lor, până la munții și cerul țării în care s-au născut, la o ceată de prieteni, la o casă veche. Conducătorii de neamuri, marii binefăcatori, sfinții ar fi niște uriași care-și întind mulțime de brațe asupra unei țări, a unui continent sau a lumii întregi.

     Cine știe, dacă nu cu rost sfătuiau Părinții pe ucenicii lor de a-și avea sufletul adunat acolo unde le e trupul; că împrăștiați cu sufletul, căpătau multe răni și nu sporeau. Cine știe, dacă nu mărturiile unor văzători Părinți despre stâlpul de foc ce urca de la câte un sporit duhovnicește până la cer, nu era tocmai această concentrare a personalității fericitului: a minții în inimă și a amândurora în Dumnezeu, căpătând forma unui stâlp de foc.

   ... Sunt mult mai multe lucrurile pe care nu le știm decât cele ce le știm despre om... spiritul nu e îngrădit de... dimensiuni ale lumii văzute."

    (= Carrel https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Alexis_Carrel)

💚 ... o discuție interesantă (ca de obicei ❤️) la emisiunea "Dincolo de alb și negru" - invitat la Cătălin Ștefănescu a fost istoricul Cosmin Popa... 

... urmărind emisiunea sunt atentă la ce discută dar privesc și la pozițiile corpurilor, mai ales la poziția picioarelor! ...cei din emisiune au fost cu picioare așezate civilizat  (nu cu un picior la răsărit și altul la apus...)! ...

... mi-aduc aminte de emisiuni dinainte, ce postură avea un invitat !... ca: Alexandru Paleologu, Ion Rațiu, Constantin Bălăceanu Stolnici... 

💚 ... am aflat, în câteva cuvinte, pe internet despre drama celui ce a fost numit "prințul de nicăieri": Alemayehu

https://playtech.ro/2023/printul-african-rapit-de-englezi-drama-copilului-prezentat-reginei-angliei-ca-trofeu-si-inmormantat-la-castelul-windsor/

💚 ... am avut zile de parade militare: 

              -6 mai: Anglia - încoronarea Regelui  

              -8 mai: Franța - ziua celebrării victoriei împotriva nazismului

              -9 mai: Rusia - ziua celebrării victoriei împotriva nazismului  

fiecare eveniment bine gândit și "pus în scenă"! 

💚 ... un video despre o călătorie în lumea lui umami = esența încântării (în japoneză)...o călătorie pentru descoperirea unuia dintre cele 5 arome ale gustului...

https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/fr/ondemand/video/9999k47/

8 comentarii:

  1. M-am trezit azi in forta, ca sa zic asa. De fapt, dupa ce am mancat ma simteam gata sa mut muntii. Chiar ma gandeam „ ia te uita, e putin innorat dar eu sunt fresh.. ha ha”. Mi-am vazut de ale mele, i-am facut lui Buni o cacao cu lapte si apoi, cand sa ma apuc de ce planuisem.... paf.... s-a lasat ceva apasator de imi muta efectiv falcile spre o perna :))). Si pe cuvant ca m-as culca.. dar na, am totusi cateva lucruri de facut.
    M-am bucurat sa descopar imaginile din gradina - ce portocaliu superb.. si albastru-violet... si cantecul pasarilor.. Sa stii ca am luat si eu un pic loc pe sezlong :D Iti multumesc (era sa adorm, ce e drept... deja simteam usor adierea lina a aerului si cliipocitul soarelui printre frunze...)!! M-au trezit vecinii la timp ca .. era nasol daca adormeam si scapam laptopul din brate. Nu de alta.
    M-am uitat la sclipiri, apoi am citit putin despre printul Ghika (interesant - iti multumesc, chiar nu m-am uitat la incoronare, dar am vazut o poza, sau doua razlete).
    Ma intreb care este poezia (nu am reusit inca sa citesc din carte, dar o am deschisa intr-o fereastra si abia astept sa prind momentul - poate chiar in weekend :D).
    Amandoua festivalurile mentionate sunt interesante. Si cel din Brasov si cel din Sibiu.
    In 21 mai e ziua Pitestiului si avem si noi ceva festival.. intr-o vreme erau paradele de costume si veneau din toate zonele si toate nationalitatile. Foarte dragut era. Acum m-am uitat ca are comunitatea grceasca spectacol organizat cu primaria intr-una din zile (am fost si eu in ansamblu prin 95-96 cam asa... chiar ne-a filmat atunci cineva de la tvr2 era o emisine cu convietuiri.. ah ce as fi vrut sa am filmarea... :O ).
    Cu carnatii... m-ai aranjat :)))). Nu am mai mancat carnati de ... nici nu mai stiu cand. Cred ca mi-ar placea o portie. Dar.. simpli doar cu usturoi. Ma intreb...daca as putea gustari si eu (in ultima vreme cu carnea mai greu..spre deloc). Insa imi educ poftele .. nu e problema :D. Dar de aratat, arata apetisant.

    Instinctele? Robotelul? Apropo am folosit si eu Bing sa il intreb una alta. La unele e foarte precis la altele mai putin (m-a dezamagit cand am intrebat de copilarim si mi-a zis niste chestii care teoretic pot fi deduse cumva din prezentare dar nu reprezinta proiectul. hmm. dar la o adica nici oamenii nu vad mereu ce e cu adevarat in ceva... asa ca mi-a trecut repede 😅).
    Ah.. am vazut si eu ceva cu tatuaje care iti pot „salva / imbunatati viata”. Asta apropo si de implantat cipuri. Haha.
    Statie spatiala... ah cred ca mi-ar placea o chestie ca in Laputa - castelul din ceruri. Dar atata timp cat sunt folosite in scopuri pacifiste... nu pentru a face rau.

    Mi-a placut mult pasajul ales din cartea Parintelui. Deseori simt asa o epuizare si asta imi confirma faptul ca sunt imprastiata cumva incercand sa ii protejez pe cei dragi..

    Apropo de pozitia corpului - eu sunt genul sport/comod, totusi in societate, intotdeauna am simtit ca e nevoie sa ne mentinem o tinuta... care sa insemne respect si pentru noi si pentru ceilalti, dar sa vina si oarecum natural... Totusi ... ma gandesc ca trebuie sa fie si autentic. Presupun ca ceva fortat pe un personaj ar arata nefiresc si neplacut ... nu?

    Povestea printului este... cum sa spun. Cumva plina de de toate. Mi se pare foarte trist ca a murit asa de tanar. Ma intreb cum ar fi continuat... ce s-ar fi intamplat - fiind print, avea totusi un statut - din ce reiese si regina s-a ocupat de el (in fine asta doar ei stiu haha). Dar vezi ca circula acum tot felul de povesti romantate pe netflix - aici ar fi putut fi ceva real.

    Chiar.. nu ar fi trebuit sa avem si pe 10 mai parada militara? :O

    Pacat ca nu se auzea prea bine la reportajul in franceza - dar, ca deobicei, m-am bucurat sa trag cu ochiul un pic spre Japo.

    Pup cu drag :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Încep cu poezia-rugăciune îi zic eu- "Îți mulțumesc Doamne" pe care eu am citit-o pe internet prima oară și acolo găsisem înscris numerele părintelui Boca...căutând link-ul (ca să ți-l trsnsmit...), am descoperit că autoarea este o doamnă (https://m.crestinortodox.ro/poezie-ortodoxa/iti-multumesc-doamne-96720.html) ! Dacă am greșit - îmi cer scuze !
      La tine m-am gândit cu redarea atmosferei din grădina cu pomi fructiferi ... în realitate este mult mai frumos pentru că natura s-a simțit bine cu vremea din iarna-primăvara aceasta !... și când începeam să filmez, păsărele tăcea un timp,vapor începeaviar...😃
      Nu se mai gândește multă lume la Ziua Regelui...
      Nici eu nu mai am în consum cârnații/carnea dar era frumos festivalul ce se ținea deși era friggg...
      Mă bucur că ai citit fila de "jurnal" ...
      Apropo, de ceea ce mai văd din când în când: azi, la știri parcă pe Antenă, vorbeau de înmulțirea bolilor la copii și au dat că exemplu o familie ce s-a mutat la țară pentru copilul care făcea alergie la foarte multe (cred, ceva ca tine...))...au plantat legume, au crescut păsări, aveau fructe din pomii lor...copilul era lăsat să se joace peste tot, chiar în bălțile mici de după ploaie, unde era noroi...copilul își revenise din multele alergii, putea să mănânce chiar, era mai bine !
      Pupici cu drag ❤️

      Ștergere
  2. Citisem despre ideea ca bucatele de suflet raman prin alte zone unde am trait emotii puternice. Continui sa ma intreb cum este posibil asa ceva. Ma gandesc la o vizualizare si nu o pot reda.
    Se pare ca este cam greu cu 'pretuirile' in acest prezent bizar, in care totul pare sa se faca tandari. Sa ne pastram mintea limpede, este tot ce am ajuns sa imi doresc uneori...
    Pupici si seara frumoasa. Sper sa se faca mai cald, sa se bucure floralele.
    Imi place cum sta pledul pe scaun...
    😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu descopăr atât de multe informații...mie cred că mi-a rămas o bucățică destul de mare prin locurile de baștină, la locul unde am copilărit (până am început școala) la părinții adoptivi ai mămicuței mele... încerc să am lecturile ușoare după ce descopăr informații cam dure respire "maya"/"matrix", etc...pentru "reparații"!!!...acum, glumesc,
      singură prin casă când mă doare sau simt ceva prin cap: îmi spun că mă supără "implantul" și râd singură (trebuie să mă încurajez singură...🙃🙂)! ...și mă încurajez singură că poate nu le "plac"...😇
      Sunt adepta (de când mă știu...) pentru ceva moale și călduros: șezlongul are pătură și perne...😃
      Weekend plăcut 👍
      Pupici cu drag ❤️

      Ștergere
  3. Cea mai puternica impresie mi-a fost lasata de gradina - de sezlongul din gradina si - mai ales! - de ciripitul pasarilor! (ce bine ca nu e pe YT filmuletul - nu l-as fi putut vedea).
    Azi, in cartier, a fost "scandal" la nivel de pasaret... :-) Pescarusii si cotofenele au avut ceva de impartit - numai glasul lor se auzea, si numai ele pareau sa se avante in zbor. Gugustiucii s-au auzit prea putin (parca timizi), porumbeii nu s-au inghesuit pe pervaz, la graunte... Nu s-a auzit nicio mierla... Mi s-a parut un pic ciudata atmosfera. :-)

    Nu am vazut incoronarea... nu am vazut parade... Practic, in ultimul timp am sentimentul ca n-am mai vazut si nu am mai facut nimic interesant. M-am bucurat in gradina la tine, acum. <3
    Weekend linistit iti doresc! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu mă bucur - când este cald - de minunile din grădini: flori, pomi, păsărele...nu le știu numele (nu am cunoștințe multe despre traiul la țară) dar le admir trilurile, mai ales este una micuță (eu de-abia o descopăr în pomul din grădina vecină...), minunat cântă !!!
      Când vin în grădina mare, cea cu mulți pomi fructiferi, vrăbiile încep să discute, se agită, coțofenele la fel...după un timp, se mai liniștesc!
      Trebuie sa privesc bine că să nu calc peste melci - pe unde nu te aștepți, ei sunt acolo...
      Nici eu nu am mai reușit să descopăr vreun film care să îmi rețină atenția! Citesc mult...
      Weekend odihnitor îți doresc 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  4. Îmi place jurnalul tău, ca de fiecare dată este interesant. Mi-a plăcut grădina, florile și cântecul păsărelelor!
    Nu am urmărit încoronarea regelui!
    Să ai o duminică frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ai găsit ceva interesant în filă mea de "jurnal"!
      Pupici ❤️

      Ștergere