vineri, 27 ianuarie 2023

Jurnalul (299)


💚 ... azi vineri, 27 ianuarie, ora 12,38.

💚 ... mâine pomana pentru sufletele părinților mei...organizare din timp dar emoții imense...băiatul care mă ajută la pregătiri (o firmă specializată) deja îmi cunoaște zbuciumul (și în anii trecuți...)... dorința de a fi, cât de cât, în suflețelul meu o mulțumire: că m-am gândit la binele sufletelor lor...restul este un ritual pe care îl respect, atât cât pot, fiind tradiția ortodoxă plus tradiția autohtonă...  

💚 ... și încet-încet, am pășit și în noul an chinezesc: anul Iepurelui de Apă...Doamne, ajută-ne !

(sursa foto: https://romanialibera.ro/lifestyle/anul-nou-chinezesc-2023-previziuni-pentru-toate-zodiile/ )
💚 ... frigggg...vânt...joi a început să ningă, fulgi mari...

💚 ... trăim cred că, mult mai mult, în SF: se scrie și se discută mult (doar vorbe...) despre substanțele dăunătoare adăugate produselor alimentare, despre plantele modificate genetic... iar pe partea cealaltă, toți producătorii adaugă aditivii toxici și la tv sunt reclame care mai de care mai apetisante... vrei să trăiești fără aceste "adăugiri" dar cum să duci un trai sănătos ?!... încerci să cumperi semințe (ca să produci în gradina ta produse sănătoase...) dar deja aparțin unor modificări genetice...animalele pe care le crești pentru hrană în curtea ta, animalele de companie - consumă tot produse cu "adăugiri"...aerul este viciat de atâta poluare (creată de armamentul toxic și războaie...)...mașinării tot mai sofisticate care înlocuiesc omul...totul s-a degradat în ceva grotesc: pictura, sculptura, muzica, moda...toți sunt lacomi după averi făcute fără scrupule...cum vor fi în viitor oamenii și animalele, și plantele ?!...vor semăna cu altceva sau nu vor mai fi deloc ?!...o planetă pregătită pentru altă/alte civilizații ?!  

💚 ... din ziarul citit zilnic (uneori doar rebusul 😃):"multă lume se rușinează de corp dar de minte... nimeni."

💚 ... am multe cărți noi descoperite, al căror subiect mă atrage mult... trebuie să mă organizez bine ca să pot citi cât mai repede dar să și rețin ceea ce citesc...mai ales că abia încerc să finalizez conferințele rămase de la Steiner...nici cu traducerea din Van Tassel nu am avansat mult... 

💚 ... filme vizionate:

--O minunată comedie franceză "Elle et moi":


--Un film despre aventurile imaginare ale copilăriei, "Podul către Terabithia"

(https://sitefilme.com/online/24469/):

💚 ... noroc cu TVR 2 - emisiunea "Prietenii de la radio" - așa mai aflu câte ceva din lumea teatrală și cinematografică din zilele noastre...altfel nu am cum, eu nu urmăresc serialele românești de pe canalele tv românești...așa am "descoperit-o" pe frumoasa actriță Diana Roman ( https://www.nottara.ro/pers/diana-roman/ ):

💚 ... am reușit să mai avansez în citirea conferințelor lui Steiner din 1915, pe tema destinelor sufletești individuale și destinelor sufletești ale popoarelor... Într-una din conferințe (a 13-a), am găsit un fragment unde este redată concepția rusească prin intermediul lui Jushakov, pe la 1885:

    "Avem aici Occidentul putred care este gata de pieire. Tot ce se află în Occident și-a depășit timpul și trebuie să se dizolve. Aici trebuie să intervină Rusia. Dar Rusia nu trebuie să cultive doar Occidentul, să elibereze Occidentul din barbaria lui, ci Rusia trebuie de fapt să elibereze lumea întreagă, și în special Asia... Aceste popoare (=Occidentul) au căzut pradă industrializării și individualismului și că ele se gândesc în primulvrănd doar la ele însele, în timp ce rușii se gândesc la ei înșiși abia în ultimul rând. Astfel de oameni nu pot fi folosiți și în măsura în care industrializarea este întrețesută cu individualismul lor, ei absorb sângele Asiei. Rusia va aduce alte asocieri; asocierea dintre cazacii militari străluciți și agricultorii care cultivă natura. Și din această asociere, va lua naștere eliberatorul omenirii din Asia. În Asia va lua naștere eliberatorul evoluției omenirii."   

         Cumplită gândire, nu-i așa ? Dacă stau și mă gândesc bine, Rusia a "eliberat" o mulțime de popoare după 1917...ne-a "eliberat și pe noi..."trist... rușii au instincte care îi fac să se creadă mai spirituali decât alții...și ortodoxia rusă este aparte, nu-i așa, se observă azi cum sprijină "eliberarea" Ucrainei, nu-i așa ?!...oare de ce continuă această "eliberare" - câți ruși gândesc la fel ?!...aproape toți consideră că dacă înlăturăm "persoana" din fruntea statului, scăpăm de război...dar ceilalți (eșaloanele inferioare) sunt la fel, cred...

        Căutând să aflu ceva mai mult despre acest Jushakov, am dat peste altă grozăvie (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fyodor_Ushakov )... amiralul Ushakov (dintre anii 1766-1812) a fost sanctificat în 2001 de către biserica ortodoxă, iar în 2005 declarat sfântul patron al bombardierelor strategice rusești cu arme nucleare...

        Acum mă întorc la "visătorul rus Jushakov": s-o fi gândit ce va veni din Asia cea "eliberată"?!... ce "eliberator" va lua naștere din Asia în viitor ?!...ce putere mondială ?! China, oare ?!     

💚 ... joi dimineața a nins puțin dar am gândit că va fi frumos să privesc fulgii de zăpadă din fotografia mărită:

A nins toată ziua de joi, apoi noaptea...dar zăpada este apoasă, nu prea crește stratul de zăpadă...1 grad...ninge câte puțin...ghioceii sunt în zăpadă...



... m-am jucat cu zăpadă, am făcut 2 bulgări de zăpadă și m-am "luptat" cu tomberonul galben...😃👍

 💚 ... cândva am postat câte ceva despre ortodoxia din Japonia, câteva picturi ortodoxe japoneze: 

https://prietena-japoneza.blogspot.com/2014/04/icoane-nipone.html

dar ceva minunat japonez, am descoperit vizitând blogul prietenei mele, Mihaela:

 https://danatoila.blogspot.com/2023/01/fecioara-cu-pruncul-miercurea-fara.html

10 comentarii:

  1. A nins, a plouat, iar a nins iar acum este o mare lacareala si iar ploua. Nu am observat sa se fi dat cu ceva prin statii. Recunosc ca SF-ul realitatii este delirant si insuportabil. Stii filmele alea cand dimineata reuseai sa schimbi realitatea cu una normala? Oare o fi posibil?
    Si recunosc ca mi-e dor sa merg la un teatru. Nu am mai fost de mult timp.
    S-au spus multe din chestiile de azi si noi nimic. Credeam ca sunt filme, imaginatie, bla, bla! Si totul se regaseste acum si mai crancen!
    Multumesc pentru toate comentariile lasate, draga Prietena!
    Un weekend linistit. Si cu descoperiri simpatice! Pup. 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și vremea este ca omul: schimbătoare ...
      Da, câteodată mi-e dor de momentele liniștite (când știam atât de puține...) !
      Da, ai ales bine cuvântul: crâncen !
      Am avut impresia că ți-am vizitat bine blogul și pe urmă am sesizat că eram codașă: scuze 😇
      Pupici ❤️

      Ștergere
  2. SI aici tot zăpadă apoasă, începuseră să apară și la noi ghioceii. Nu cred că suferă sub stratul de zapadă, dar daca vine vreun ger... Autoritățile, ca de obicei au fost luate prin surprindere de iarna.
    Îmi place poza cu fulgii de aproape.
    Grele lecturi ai mai ales. Recunosc că nu mai reușesc să citesc ceva de acest gen. Simt nevoia numai a unor cărți relativ ușoare, din care curge povestea ușor fără să pun la bătaie prea multe rocese cognitive.
    O zi usoară maine, să fie cum vrei tu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă distrează o exprimare (care este grea pentru unele autorități): "iarna nu-i ca vara" 😃
      Aaaa, și eu am perioade din zi când schimb lecturile mai "grele" cu ceva ușor (de preferință iubiri romantice, cu "happy end")...😃
      Da, am "trecut" cu bine evenimentul zilei 😇👍! Mulțumesc frumos ❤️
      Pupici ❤️

      Ștergere
  3. Am senzatia ca zapada ne ocoleste. In fine, mai da urme slabe... abia abia.. Cand ma gandesc cum se grabesc oamenii sa o murdareasca, improaste cu tot felul de prostii (nu ma refer la nisipul care se arunca si pe vremuri... ci la niste chestii care se transforma apoi in ceva ce semana cu branza aceea 'perlute' de o gasim in cutii la magazine. A fost o perioada in care il caram mai mult in brate pe Dodo pentru ca nu dadeau doi fulgi si aruncau cu asa ceva. Si pe langa faptul ca era un risc sa 'guste' vreun copil, sau animal, era sigur problema ca vedeai mai mereu urme de sange de la labutele ranite ale catelusilor mai ales... Asa ca il caram... Le era efectiv lene sa dea putina zapada cu lopata.

    Ce ma bucur ca te-ai jucat un pic. Daca mai e zapada, sa arunci cu un bulgar si pentru mine (poate faci si un omulet mic de zapada... :D)

    Trimit ganduri bune pentru maine si o imbratisare!! :*

    Anul iepurasului de apa... ce dragut!! Sa ne fie bun! Si bine.. si sanatate...

    Exact la asta ma gandesc si eu --- ce SF, ce nebunie traim. Si eu o simt pe pielea mea de ani de zile.. si tot zic... si degeaba. Acum se spune si la TV - dar cine asculta, la cat a fost "hipnotizata" si "programata" omenirea cu reclame mincinoase, filme pline de plasare de produse si asa mai departe.
    Nu vreau sa ma stiu... :(. Este prea.. dureros fizic, deja.

    :)) unii nu se rusineaza de nimic :)). se lauda. :))

    Interesante filme! Am reusit sa vad si eu ieri seara un ep cu Poirot (cu Mami si Buni - Crima pe Nil).

    Da.. interesant si in acelasi timp infricosator. :(

    Sunt deosebite icoanele nipone. Ne dau cumva de gandit. :) Mie imi plac mult. O stiam si eu pe cea prezentata de Danuta. Mi-au facut ai mei poza cand au fost in excursie acum cativa ani. Este ceva .... te lasa fara cuvinte.

    Pup cu draaaag!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prietena mea dragă jucăușă, le iau și eu ca tine, una câte una...
      Am văzut și într-o secvență asiatică (din Korea dar și Japonia...) că mătura zăpada cu mătura în fața magazinului și dădea zăpadă ìn dreptul trecerii de pietoni, politicos se oprea ca să treacă cineva...parcă la ei timpul trece cu încetinitorul...
      Cu bulgărele este mai ușor să mă joc si pentru tine -ok- dar în ce privește omul de zăpadă cred că ar trebui să strâng zăpada de peste tot...😃
      Am "trecut" cu bine evenimentul zilei 😇❤️ mulțumesc frumos ❤️
      Cred că va fi tot zbuciumat și anul acesta-din câte am citit...
      Mi-aș dori să nimeresc și alte filme bune dar nu prea le știu programul de difuzare...am și cd cu filme dar am mai uitat de ele...eu tot cu cititul...🙂🙃
      Da, îmi plac cum sunt gândite icoanele japoneze, ca și cum înțelegând esența spiritualității au adaptat-o specificului poporului...
      Pupici ❤️

      Ștergere
  4. Și aici a plouat, apoi a nins, iar a plouat, in final ninge de 2 zile...s-a format un strat micut de zăpadă. Și fiica mea s-a jucat, a făcut un mini-om de zăpadă!
    Filmele par interesante...nu le-am văzut! Însă am o grămadă în lista de așteptare!
    Weekend Plăcut! Pupici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este bine că a venit și la noi ceva zăpadă!
      Îmi doresc o duminică plăcută 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  5. Aici a nins sanatos, joi spre vineri; a mai nins si vineri un pic; sambata "si mai un pic" - stratul de zapada e de vreo 5 cm; a fost apoasa, apoi pufoasa, apoi inghetata si luni a fost apoasa... 😊 Ma bucur ca e, chiar daca singura "joaca" a fost sa scutur brazii de zapada. 😊
    Despre toxice si celelalte ce pot sa zic? Am tot scris, am tot zis... :( Ceea ce ma oftica cel mai tare sunt chestiile de genul: "aragazul pe gaz e daunator mai ales copiilor cand e intr-o bucatarie fara aerisire..." "ar trebui interzise in UE"... Bombele lor sunt parfum, la fel si gazele arse ale motoarelor supersonicelor... Mda.
    In ultimul timp n-am mai vazut filme... Am mai citit, zilnic, cateva pagini din... Nobila Casa. 😊
    Anul Iepurelui de Apa... Am uitat de anul nou chinezesc. Multumesc de reamintire - sa "verfic" "stelele zburatoare" in 2023. 😊
    Pupici! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce să facem: avem din toate în zilele acestea...🙃🙂
      Bine că a venit ceva zăpadă ca să ne mai înveselim ❤️
      Pupici ❤️

      Ștergere