vineri, 23 decembrie 2022

Jurnal (294)

💚 ... azi, vineri, 23 decembrie, ora 12,27.

💚 ... am fost mulțumită sufletește că a trecut și pe la căsuța noastră (a familiei, în general vorbind 🙃🙂) preotul cu icoana Crăciunului ! Am cumpărat și calendar ortodox - pe care l-am decupat și l-am făcut, filă după filă, le-am capsat și acum este ca un calendar agățat pe perete !

💚 ... am terminat un roman (format pdf...) "Suflete în furtună" (de Mia

Sheridan...)... 

... demult nu am mai plâns, emoționată, citind o carte... bine că a avut "happy end"!

💚 ... a doua zi, m-a emoționat un film englez (este drept că nu l-am "prins" de la început...) și, până să îmi dau seama, m-a "furat" jocul actorilor (Emma Thomson, Emilia Clarke, Henry Golding...)... "O nouă poveste de Căciun" (2019)... cu puține cuvinte: amuzant pe alocuri dar cu final trist...


💚 ... săptămâna aceasta am avut poftă de piureu de cartofi și separat un sos din ceapă multă...feliuțe de ardei...oricum, nu prea stau bine demultișor la sectorul, "pofte", așa că mă bucur când îmi doresc ceva...: 



💚 ... am avut și de câteva ori paste cu cașcaval ras:

💚 ... cu frigul din ultimele zile (-4 grade), prin grădină de flori am găsit:







💚 ... am avut o gărgăriță 🐞 rătăcită printre crengile aduse pentru foc...am luat-o și am așezat-o, cu grijă, pe o carte de pe masă:

... apoi lângă farfurioara cu grâu... nu i-a plăcut... am găsit-o iar pe crenguțe... a doua zi, de teamă să nu ajungă în foc (din greșeală...), am luat-o cu binișorul, am ajuns afară și când am desfăcut pumnul, am avut impresia că a tras aerul proaspăt în pieptul ei mic și și-a deschis aripioarele mititele și, fericită, a zburat...cred că este prin atelier (unde am lemnele), o atrage ceva pe acolo...

💚 ... am mai avut, temporar, o musculiță tare micuță dar de care nu mai știu nimic..:


💚 ... am reușit să finalizez ca vizionare, un film polițit francez "Soupçons" în mai multe episoade, pe TV5 Monde, cu câte 2 episoade pe seară, dar descoperit din întâmplare (uit ori de câte ori l-am "prins" în ce zi este programat)... bine că finalul a fost, cât de cât, ok !



💚 ... am găsit, în sfârșit, date despre tehnica furoshiki (împachetarea unui cadou în pânză), există chiar și o carte care te învață:



8 comentarii:

  1. Eu am in bucatarie un calendar cu imagini foarte frumoase, cu manastiri. E calendar normal - din 2020 il tot impraspatez anual - in traducere actualizez partea de jos cu datele (adica pun peste cele originale alta hartie cu datele din anul in curs). Uite ce idee buna - calendarele bisericesti le aveam lipite langa frigider (inca nu am reusit sa scot urmele de la lipici.. mai sunt ici colo). De vreo trei ani imi notez eu cu rosu pe cel actualizat - si am avut ecva surprize :O - De ex in calendarul bisericesc aparea cu crice neagra acum 5 ani si anul acesta m-am trezit ca e cu rosie :)).

    Am citit cred ca in 2020 o carte format pdf cu Buni (eu o citisem deja, o am dar nu era la indemana .. hahaha).

    Se termina trist filmul cu Last Christmas????? Nuuuuuuu ah ce nasol - acum 2 ani aveam o aplicatie simpatica pe tel in care iti puneai poza ta si inlocuiai actorii in diferite fragmentele. Si unul dintre fragmentele alese de mine era din filmul acesta - l-am pus si pe blog atunci (aici.)

    Imi place ce meniu ti-ai facut. eu am mancat in seara asta mancarica de praz - mi se pare tare buna si o combinam inainte cu niste cartofi copti. Chiar.. nu am mai incercat demult. Si pastele arata delicios. Am tot zis ca o sa incerc sa imi fac de casa, ca sa imi fac apoi o bundicuta.... doar ca fiind in criza de timp, ajung sa merg la sigur - cu cele cateva variante rapide: pizza, covrigi...)

    Brrrrrr ce frig a fost :O!!! Si ce vizite simpatice ai primit - cred ca gargarita si-a facut casuta acolo la lemne si ii place mult :D.

    Nu am mai vazut de mult ceva in franceza - chiar! Am avut o perioada cand nu suportam sa aud limba franceza (desi eu am fost obisnuita cu ea de mica) - asta de la facultate mi se trage... Si acum mai am perioade - incredibil. Hmm..Dar cred ca m-as uita cu placere la Jandarmul din Saint Tropez :)))))).

    E foarte posibil sa am cartea - va trebui sa verific daca o am, sau doar voiam sa o iau. Daca e adevarata prima varianta, iti dau de veste si poate o si inaungurez cu ocazia asta.

    Pupici cu draaaag :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că avem un subiect plăcut: cărțile !
      Și eu am urme de lipici (scotch...) pe o ușă de termopan (Puiu cerea afară bătând în ușă...si eu i-am lipit ceva ca să protejez ușa 🙃🙂) pe care am încercat să le șterg definitiv cu spirt dar nu am reușit totul...
      Și mie mi-a plăcut seria de filme cu "Jandarmul..." cu Louis de Funes (am multe cd-uri cu filmele lui din această serie...) !
      Cartea japoneză am postat-o pentru că nu aveam în alta parte date generale despre împachetatul mai deosebit, furoshiki, și voiam să-l prezint în pagină, ca ceva ... japonez (așa m-am obisnuit la "jurnal")!
      Pupici ❤️

      Ștergere
    2. Sa stii ca o am :D - am pus-o la indemana si cand am putin timp o voi scana ca sa iti trimit sa te uiti prin ea :*! Cu ocazia asta ma uit si eu - am amanat-o prea mult timp.
      Si eu am din colectia Adevarul filmele (dar sunt la Mami...). Chiar sa ii zic sa le aduca sa ne mai uitam si noi (probabil la anu`)

      Ștergere
    3. Rux, te rog eu frumos nu îți mai pierde energia scanând cartea pentru mine! Nu are rost ! Eu îți mulțumesc frumos pentru intenție ! Mai bine ocupă-te de Rukkusu ca să îi faci costumație mai groasă (dacă vine frig mai mare ?) și cizme groase...Mi-e tare dragă și o vreau sănătoasă împreună cu tine, buni și Kouki !
      Pupici ❤️

      Ștergere
  2. Despre impachetarea in panza nu cred sa fi citit ceva si nici nu am vazut.
    Este chiar in stilul lor aceasta idee.
    Si nici piure nu am mai facut. Cam toate legumele le fac la aburi. Insa mi-ai dat o idee. Nici cartea si nici filmul nu le stiu iar gargarita este o scumpa, sper sa nu dispara si sa o mai vezi.
    Imi plac pozele cu chiciura, chiar daca plantelor probabil nu prea!
    Pupici si seara linistita, draga prietena! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, de aceea caut câte un obicei bun pe la japonezi din care fiecare poate alege ce îi place...pe la noi, de fapt, se caută doar pachete de "fițe"...
      Mă bucur că acum s-a "îndulcit" vremea...seamănă a primăvară...
      Pupici ❤️

      Ștergere
  3. In gradina ai flori de gheatza! 😊 E brrrrr, dar cred ca arata frumos -si interesant. Din "experienta" anilor trecuti am constatat - cu bucurie - ca cele mai multe plante rezista si la temperaturi foarte scazute.
    Gargarita, mititica, e sigur printre lemne, in atelier. Prezenta ei dovedeste ca si ele sunt ametite de vreme... - ar trebui sa hiberneze de prin octombrie pana in februarie.
    Imi place sosul de ceapa, dar n-am mai mancat de nu mai stiu cand; in schimb, pireu si paste mananc mai des.
    Cum am mai scris: de filme nu am avut parte in ultimul timp, dar cred ca nu as putea vedea vreunul fara final fericit. 😊
    Pupici! ❤ Zile frumoase iti doresc, linistite!

    RăspundețiȘtergere