luni, 10 octombrie 2022

Magicianul

            

             

                          

Magicianul
                de John Fowles

... Brusc, în săptămâna aceea îngrozitoare, a venit primăvara, o primăvară tipic grecească. În numai două zile pământul se acoperise cu anemone, orhidee, narcise, gladiole sălbatice, era plin în jur de păsări migratoare. Sus, pe cerul albastru, se unduiau șirurile de berze croncănitoare. 

------------*------------*------------*------------*-----------*------------*-----------*----------*----------

... Mi se oferea o nouă șansă să testez o reacție dar și de data asta m-am con-vins. Deși June a fost mai degrabă furioasă decât amuzată de dovezile du-plicității lui Maurice. Am continuat să discutăm și am descoperit că June era pentru Julie "sora mai mare". De fapt, asta era și impresia pe care o făcea din multe puncte de vedere. Am simțit la ea tendința de a o apăra pe Julie, tendință ce izvora dintr-o personalitate mai puternică decât a surorii ei și dintr-o experiență mai mare cu bărbații. Distribuirea rolurilor se bazase pe o situație reală: una dintre surori era mai sigură pe ea, cealaltă mai șovăielnică, mai fragilă. Stăteam la masă, așezat ìntre ele, cu fața spre mare, căutându-l din ochi pe cel ce ne supraveghea din umbră. Eram sigur că ne spiona din vreo ascunzătoare.    

-----------*------------*-----------*-----------*-----------*-----------*-----------*-----------*----------

... Presupuneam că, într-un fel, Julie și cu mine îi cam stricasem plăcerea, că demascasem jocul mai repede decât se așteptase. De unde și această copilăroasă iritare a bătrânului. Știam că fetele trebuie să fie pe iaht și chiar dacă nu le vedeam în seara asta aveam să le văd a doua zi. Am luat o prăjitură și, în timp ce o mâncam, m-am gândit că era ridicol să faci atâtea pregătiri complicate pentru un divertisment estival, ca să renunți la tot în momentul când devenea mai interesant. 

                                                          (Magicianul)

                                                          -John Fowles-

                                      - https://ro.m.wikipedia.org/wiki/John_Fowles -


.... postarea face parte din jocul-provocare - Citate favorite -găzduit acum de Suzana

https://suzanamiu.blogspot.com/2022/10/citate-favorite-151-despre-un-mit.html )

6 comentarii:

  1. Credeam ca am citit povestea insa trebuie sa recunosc ca nu asociez titlul cu citatele, asa ca mai degraba nu am apucat sa o citesc.
    Multumesc frumos pentru o noua intrare, draga Prietena!
    O seara linistita si o saptamana cu spor! Pup!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am citit acum mulți ani cartea...nu a fost o lectură ușoară, ca de altfel și alte romane ale lui, dificile dar interesante, captivante !
      Greu să îți aduci aminte despre roman după aceste citate...
      Îți doresc o seară liniștită ! Pupici ❤

      Ștergere
  2. Ma uitam la coperta la nume, am citit fragmentele si cand sa comentez imi venea in minte un alt titlu.. Castelul Palarierului - Thomas Mann :))))))
    Rad pentru ca eu cu autorii si titlurile stau deobicei foarte prost. Uit. sau am lapsusuri.. de-astea (probabil ca e ceva reminiscenta de pe la scoala cand ma stresa sa nu uit... motiv pentru care fix contrarul.

    Culmea este ca nu am citit niciuna dintre carti - desi am citit despre ele, dar cred ca le asociez pentru ca le vedeam in biblioteca. Aia mica pe care o aveau Mami si Buni. Micuta micuta (cred ca avea cam 1 m inaltime si 3 rafturi) dar plina de carti.

    Stau si ma intreb daca totusi nu am vazut o ecranizare ceva mai moderna dupa carte.. acum recent (faza e ca am vazut sigur un film cu un tip care facea magie, dar nu stiu daca are legatura). Oricum uite cum sar, de la una la alta... Hmm nu, nu are legatura cu aceasta carte, dar e interesant cum de m-a dus la el. Filmul se numeste Iluzionistul...
    Pupici cu drag :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sunt atâtea cărți, atâția autori... și îmi place asta ❤👍Cărțile lui Fowles sunt scrise atât de interesant, îți pun la încercare atenția, gândirea...nu sunt cărți ușoare...am văzut cartea în raftul bibliotecii și am zis că este bine să îl amintesc puțin pe Fowles !
      Pupici ❤

      Ștergere
  3. Am citit romanul, dar nu as fi stiut ca din acesta sunt fragmentele. Am citit si Turnul de abanos, dar nimic nu mai tin minte nici din unul si nici din altul... Se impune o recitire! 😊 Imi amintesc doar ca Turnul de abanos l-am citit si mai greu decat Magicianul.
    Multumesc pentru reamintire!
    Pupici! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Romanele lui Fowles sunt mai greu de citit decât alte romane, necesită atenție mai multă...Mă bucur că ai citit cartea!
      Nu am citit "Turnul de abanos" 🤔...
      Pupici ❤

      Ștergere