vineri, 16 septembrie 2022

Jurnalul (280)

💚... azi 16 septembrie, orele 9, 06...

💚... cu pași siguri, toamna este peste tot... nici nu mi-am dat seama de asta tot gândindu-mă la zile mai calde... 

💚... grădina de flori este încă veselă...

💚... oare chiar a venit ...toamna ?! 

https://www.povesti-pentru-copii.com/poezii-pentru-copii/george-toparceanu/rapsodii-de-toamna.html

...ceea de am văzut ieri, la TV, cred că dintr-o zonă din Franța, m-a întristat: vremea rece poate sosi așa de repede (imediat se face un "culoar" dinspre polul frigului) dar tare dură...

💚... aerul răcoros, dimineața, mă face să caut căldura casei, în șezlongul confortabil din bucătărie, împreună cu cafeluța mea...


..mai bâzâie, din când, și frigiderul gândindu-se: "oare ce mai mi se va aduce înăuntru ?!" ...ceasul, așezat cuminte pe perete, în spatele meu, îmi amintește că și el îmi ține tovărășie 😃...

💚... nu prea știu ce să fac... nu m-am obișnuit cu programul de muncă al toamnei... mai ales că nu am recoltă de adunat... doar dacă mă gândesc la alunele pe care le-a împrăștiat vântul... sau la nucul cu crengile încărcate  de nuci... 

💚... mai bine reflectez la "lecțiile" perioadei văzându-mi, cu optimism, de rutina de zi cu zi așa cum cred că sunt și acești mititei drăgălași (întâlniți pe internet...):


9 comentarii:

  1. Chiar vesela gradina ta. Floricele galbene sunt lalele? Nu am mai vazut pana acum lalele inflorite toamna.
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Floricelele galbene sunt brândușe...
      Au apărut prin mai multe locuri în grădină...
      Mă bucur că îți plac floricelele mele !
      Pupici ❤

      Ștergere
    2. M-a tot muncit gandul ca nu au cum s fie lalalel=, dar mi se pareau niste flori detul de mari și nicio secundă nu mi-a trecut prin cap ca pot fi brandușe. Eu am dar brandușe de primavara, albe, albastre si portocalii. Nu se asocia cu nimic in mintea mea.
      Multumesc de precizare. Creed ca o să caut și eu câteva de toamna să mai înfrumusetăm grădina.

      Ștergere
  2. Foarte fain colțișorul tău de relaxare! :)
    În București e încă cald. Ieri au fost 33 de grade, azi sunt 31. Drept să spun e bine așa, iarna e cam frig la mine la lucru. Deci nu aștept zilele răcoroase. :) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am gândit mult dacă să-mi prezint "colțișorul" sau nu...
      Și eu aștept încă să mai avem zile scăldate de soare ☀
      Pupici ❤

      Ștergere
  3. Imi place coltisorul tau! "Emana" caldura!
    Gradina e minunata! Si nucile asteapta sa fie culese. 😊 Am primit un kg de nuci, in coaja, si... sunt doua saptamani de cand imi propun sa le curat de coaja. 😃 Imi place sa mananc nuci macinate amstecate cu zahar dar nu-mi place sa le sparg, mai ales ca trebuie sa folosesc un ciocan si cand dau prea tare... 😃

    La noi e iarna peste noapte (si in zori), vara ziua si toamna seara. Intr-o dimineata mi-au inghetat mainile!

    Weekend frumos iti doresc! Pupici! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu știu cum să descriu mai bine: îmi place să am pomi (cu vișine, caise, smochine, alune, nuci...), să am verdeață în grădini dar nu prea stau bine la consumul fructelor...da, ai dreptate și cu spartul nucilor...
      Interesante sunt de acum încolo perioadele de așa-zisă trecere între anotimpuri...cred că vor fi "valuri-valuri" (frig, cald)...
      Pupici ❤

      Ștergere
  4. Ce frumooooos e coltisorul tau :). Parca e o imbratisare.
    Gradina e superba - bucura-te de ea, plimba-te cat mai mult... si lasa soarele asa, cum e el acum, sa te imbratiseze. E bine ca poti iesi in curte - eu il vad din cand in cand, de la geam. Dar vreau sa imi fac o gradinuta in balcon (am avut candva, si a ajuns o mica jungla abandonata.. haha - e cazul sa imi suflet manecile..).
    Nucile sunt f faine - iubeam sa mananc nuci verzi (adica cele la care miezul se mai poate decoji si ramane alb ... yummy. multumesc sarii iodate datorita careia nu mai suport nici mirosul la nuci verzi.. pf :().
    Eu am mancat anul acesta, in sfarsit, dupa ceva timp, prune suuuuper bune. Mi-am pastrat samburi si vreau sa plantez cativa poate se prind. :))) Ma gandeam fix la bonsai.... ii si vizualisam :). Prunii mei bonsai :))). care sa faca si prune eventual.

    te pup :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, așa mă simt în colțișorul meu, ca într-o zonă caldă, prietenoasă, unde mă trezesc dimineața, încet-încet...deși în toate camerele aș putea găsi colțișoare...😃...dar mai este și puțină comoditate...😃...surioara mea m-a obișnuit în ultimii ani ca să folosesc sarea de Hymalaia..
      Nu știu dacă aș fi o bună gazdă pentru un bonsai...am un mic cactus (achiziționat la insistențele surioarei mele, prin discuțiile noastre video) care a ajuns în grădină pe timpul verii și acum trebuie să îl "repatriez" într-un ghiveci, în casă...dar nu știu când o voi face...😇
      Îți doresc weekend plăcut !
      Pupici ❤

      Ștergere