vineri, 9 septembrie 2022

Jurnalul (279)

 

💚...azi, 9 septembrie, orele 9,46...

💚...vremea a fost în încălzire, treptat...

💚...munca mea fizică s-a redus în această săptămână la ceva iarbă de tăiat (pe unde mai rămăsesem puțin datoare...), la curățirea puțin a uscaturilor din "rondurile" cu flori...


💚...mai fac și puțină mișcare (😃😃😃😃) până la magazinul aflat la a treia casă de lângă mine...

💚...sâmbăta și duminica am videoconferință cu surioara mea - trăiască comunicarea video !!!

💚...cu gătitul este puțin mai ușor ... am renunțat de câteva luni la carnea de porc și de pui...consum mult mâncărurile din ciuperci, legume și doar carnea de pește (gata preparat 😇) ... icrele sunt nelipsite din frigider...cum iubesc însă mult pizza - o cumpăr, ori de câte ori am poftă (de la patiseria de lângă mine, la trei case 😃) pe cea doar cu brânzeturi... deci "Margherita"...

💚...continui, cu mult drag, să citesc...😃...un roman fantastic (îmi place foarte mult domeniul fantastic...) cu multe date din mitologia antică ("Un tăciune întunecat" de Jennifer L. Armentrout... oare când voi citi continuarea?!), un roman detectivistic ("Simbolul pierdut" de Dan Brown - de fapt îl citesc a două oară...) și am terminat ("Aproape de paradis" de Nora Roberts)...

💚...bineînțeles citesc postările prietenelor ❤ !!!

💚...am început traducerea altei cărți scrise de George Van Tassel: "Into this world and out again" (="În această lume și dinnou afară")

...m-am obișnuit cu dicționarul de pe internet, ne înțelegem mult mai bine 😃...

💚...ca noutate, o surpriză: nu știam (dar câte nu știu !!!) că deși legislația japoneză respectă instrucțiunile privind culorile semaforului adică: roșu, galben, verde... în practică, culoarea verde a semaforului este de fapt albastră...😃... culoarea verde se scrie folosind caracterul oa ce desemnează culoarea albastră... deci în legislația japoneză scrie:"o nuanță foarte verde de albastru" !!!

https://atlas-geografic.net/de-ce-semafoarele-din-japonia-sunt-albastre-in-loc-de-verzi

4 comentarii:

  1. Chiar daca ai renuntat la carnea de porc, iti spun ca am initiat utilizarea unturii. Ca altfel nu-mi ies clatitele...😊
    E bine ca ai un magazin prin apropiere. Apropo de pizza primul model invatat de la cineva: baza sa fie painea veche si peste ea tot ce mai e prin frigider, inmuiat cu sos de rosii. Adica imaginatie absoluta.
    Citeala este minunata si oxigeneaza viata. Simpatica chestia cu verdele albastru. Adevarul este ca asta este o culoare marina superba. Acel albastru - verde sau invers uneori... 😊
    Un weekend linistit si inspirat, draga Prietena! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos pentru sugestii !
      Am și acum amintiri plăcute legate de untură (îmi plăcea pe pâine, când eram mică) !!!
      Am renunțat la multe de când l-am "pierdut" pe Puiu (îi plăceau mult ee tot oasele cu ceva cărniță pe ele, de porc... plus carnea de pui...)...I-au făcut rău ... Nu l-am putut salva...
      Am înțeles, târziu, ce produse toxice mâncam...
      Plus că îmi este milă de păsări și animale !
      Pupici❤️

      Ștergere
  2. O gradina frumoasa ai acolo! Spor la frumuseti! 😊

    Fara sa citesc nu stiu ce m-as face! 😃 Am senzatia ca... am uitat sa fac ceva de nu citesc zilnic cateva pagini dintr-o carte care-mi place!
    Spor si la citit, si la tradus, si la tot ce mai faci tu acolo! ❤

    Nu cred ca ai scris ce a patit Puiu inainte de a traversa Podul Curcubeu spre raiul cateilor, dar e posibil sa fi fost complicatii de la oase, mai mult decat de la carne - si oasele de porc, dar mai ales cele de pui, se "transforma" in aschii cand le rod cainii si le pot face foarte rau; ne-a spus un medic veterinar cand am avut primul nostru caine: "sa nu-i dati sa manance oase pentru ca...".
    Din cand in cand imi amintesc cu drag si de Puiu! ❤
    Weekend frumos iti doresc! Pupici! 😘 ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este greu să vorbesc despre ce a pățit Puiul meu drag - de vină sunt substanțele (nu așchiile de la oase) ce se dau animalelor și păsărilor pentru a crește mai repede și a deveni mai grase pentru noi !
      Îmi pot imagina acum ce de toxine se află prin corpurile noastre de au devenit atât de mulți oameni așa de bolnavi (au de lucru medicii 👍...)!
      Nu sunt devenită "vegană", încă am dor de mâncărurile cu carne (😃) dar mă feresc destul de mult ("unde sunt zăpezile de altă dată" ?! - adică mâncărurile sănătoase ?!)...
      Mă bucur că ai trecut pe aici, aștept cu drag câte un comentariu de la prietene - mă susține moral 😇!
      Pupici ❤️

      Ștergere