vineri, 23 martie 2018

pe urmele zăpezii portocalii...

... am ascultat, ca mai toată lumea, informării periodice privind starea vremii... coduri peste coduri, unele galbene, altele portocalii !
... a fost anunțată şi zăpada portocalie - zăpadă plus nisip fin din Sahara - dar nu credeam că va ajunge şi pe la noi...
... cănd s-a mai liniștit vântul,  am ieşit la zăpadă ca să fac ''drum''... încet-încet, am scos zăpada dintre casă şi grădină mare dar fără să-mi aduc aminte de culoarea ''portocalie''...
... am continuat, cu lopățica mea din lemn, să fac ''drum" prin grădină mare, pe mijloc, pe unde era aleea principală!
... treptat, mi-a fost atrasă privirea de culoarea zăpezii, aruncate de lopățică, şi care trebuia să fie albă, ca mai toată zăpadă din curte...
... dar nu ! era colorată uşor, portocaliu... am început să fiu atentă... am descoperit că zăpada era depusă în straturi, aşa cum au venit răndurile de ninsori, începând de ieri, azi-noapte şi azi !
... al doilea strat, de jos în sus, era cam de 1 cm... şi era uşor colorat portocaliu !
... deci nisipul antrenat de ciclon era tare fin !




10 comentarii:

  1. Unii o vad portocalie, altii roz, altii crem... :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, aşa este ! Cred că depinde de cantitatea de nisip pe care a conținut-o zăpadă!

    RăspundețiȘtergere
  3. Portocalie sau albă tot zăpadă e și n-ar trebui să fie. Iarna asta nu vrea să plece, ne iubește. Iată cum nici prea multă iubire nu-i bună!

    RăspundețiȘtergere
  4. foarte interesant! asa ceva nu am vazut niciodata! Ce bine ca ai fotografiat wow... impresionant!
    Atâta zapada a fost la noi, de duminica pana joi dimineata, cand a rasarit un soare maaaare si pana cand a apus, a topit toata zapada! joi seara nu mai erau decat ceva urme... astazi a fost frig si gri... dar macar nu a mai nins! Meteorologii ne promit soare de Duminica Floriilor Catolice, sa vedem daca asa va fi. O credinta din strabuni zice ca asa cum va fi ziua de Florii, asa va fi vremea si de Pasti - anul trecut insa nu s-a potrivit de loc.
    Un weekend minunat sa ai Mary draga!

    RăspundețiȘtergere
  5. Încă este iarnä pe la noi, cu zăpadă multă !
    Îți doresc un weekend cât mai plăcut şi sa ai vreme caldă duminică!
    Pupic !

    RăspundețiȘtergere
  6. am gasit si eu pe masina, pe jos nu se vedea bine la noi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da? Eu credeam că pe la voi, la mare, a fost mai mult nisip din Sahara în zăpadă!
      Pupic !

      Ștergere
  7. Doamne, ce de zapada ... Tu sigur te antrenezi serios :) Curaj, draga mea japoneza !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am avut câteva antrenamente bune anul acesta !
      Acum s-a mai topit din stratul mare de zăpadă... Dar avem şi ceață multă !
      Îți doresc multă sănătate!
      Pupic !

      Ștergere