joi, 30 noiembrie 2017

Kubo...

... mă bucur că am avut ocazia de a viziona un frumos film bazat pe o poveste japoneză...
... filmul american, ''Kubo and the Two Strings''(=''Kubo şi lăuta magică''), a fost regizat de Travie Knight avându-i în rolurile principale pe: micuţul Kubo=Art Parkinson (http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Art_Parkinson ); mama-maimuţa= Charlize Theron (http://www.imdb.com/name/nm0000234/ ) ; tatăl-gândacul samurai=Matthew McConaughey http://www.imdb.com/name/nm0000190/ )!!!       

.. povestea este următoarea (aşa cum am reţinut-o eu...): într-un sătuc mic din Japonia, micuţul Kubo spune poveşti ajutându-se de o lăută fermecată; fără să vrea invocă un spirit din trecut şi aşa încep peripeţiile prin care vor trece cei trei: Kubo, maimuţa şi gândacul-samurai ! Kubo descoperă treptat cine sunt mama sa şi tatăl său, bunicul său şi surorile mamei sale.. Kubo, ajutat de maimuţă şi gândacul-samurai, trece cu bine prin toate încercările dar îi pierde, la final, pe cei doi ajutori - maimuţa şi gândacul-samurai - morţi încercând să-l apere pe Kubo... mama lui Kubo fusese a treia fiică a Regelui Lună şi îşi dezonorase tatăl refuzând să mai omoare oameni (pentru a păstra regatul din Lună ferit de influenţa oamenilor) şi se îndrăgosteşte de marele samurai Hanzo cu care are un băieţel, Kubo... pedeapsa vine de la Regele Lună şi celelalte două fiice ale sale: fiica neascultătoare moare şi printr-o magie devine maimuţa ce-l apără pe Kubo, iar samuraiul Hanzo este omorât şi el devenind gândacul-samurai... peripeţiile prin care trec Kubo şi cei doi, maimuţa şi gândacul-samurai, sunt palpitante (găsirea armurii şi coifului samuraiului Hanzo) şi pline de pilde emoţionante ! lupta finală se dă între Regele Lună (ce vrea să-l ia pe micuţul Kubo în regatul său pentru a deveni rece şi neiubitor de oameni) şi micuţul Kubo care devine biruitor nu prin luptă (era mult mai puternic Regele Lună !) ci cântând la lăuta sa magică...
... minunat prezentată este legenda potrivit căreia stârcii galbeni preiau sufletele plecate ale oamenilor ce se transformă apoi... 
... minunat este şi pârâul pe care plutesc lampioanele aprinse pentru sufletele plecate...     

2 comentarii:

  1. Tare faina povestioara ta!
    Eu nu am putut sa vad filmuletul pentru ca firewall-ul meu ma anunta ca acel site pe care este filmul nu este ok! Ai grija!
    Pupici ! Seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      filmul este şi mai plăcut decât ceea ce am povestit eu aici...
      sper să găseşti un alt site unde să poţi viziona, liniştită, filmuleţul - merită !!!
      pupic ! o seară plăcută şi ţie !

      Ștergere