marți, 7 februarie 2017

ispita...

... am tot frunzărit prin bibliotecă şi am găst o revistă unde era publicată, printre altele, o frumoasă scriere-pildă a celui numit ''pastorul Americii'', Billy Graham:
   (http://www.observatorul.com/articles_main.asp?action=articleviewdetail&ID=13074 )
   ( https://en.wikipedia.org/wiki/Billy_Graham )
                              Capitolul I
        ''Mă plimb pe stradă.
          În mijlocul trotuarului este o groapă adâncă.
          Cad în ea.
          Sunt pierdut... Sunt neputincios.
          Nu e greşeala mea.
          Îmi va trebui mult ca să pot ieşi din ea.
                              Capitolul II
          Mă plimb pe aceeaşi stradă.
          În mijlocul trotuarului este o groapă adâncă.
          Mă fac că n-o văd.
          Cad în ea din nou.
          Nu-mi vine să cred că mă aflu iarăşi în acelaşi loc,
          dar nu e vina mea.
          Îmi va trebui încă mult timp ca să ies afară.
                              Capitolul III
          Mă plimb pe aceeaşi stradă.
          În mijlocul trotuarului este o groapă adâncă.
          O văd că este acolo.
          Cu toate acestea cad în ea... este un obicei deja.
          Ochii îmi sunt deschişi. 
          Ştiu unde mă aflu.
          Este greşeala mea.
          Ies afară imediat.
                              Capitolul IV
          Mă plimb pe aceeaşi stradă.
          În mijlocul trotuarului este o groapă adâncă.
          O ocolesc.
                              Capitolul V
          Mă plimb pe altă stradă. ''
                        (BILLY GRAHAM, ''ISPITA'')  
... oare oamenii, din această minunată ţară a noastră, cât timp vor mai cade în aceeaşi ''groapă''?! cât timp ne va lua ca să identificăm greşeala, să ne-o asumăm şi să ne plimbăm ''pe altă stradă'' ?!
          

          

4 comentarii:

  1. Cred ca lipsa educatiei politice si cultura "antenelor" a orbit romanul de-l face sa cada mereu în aceeasi groapa! In '90 se striga... "Cu televizorul, ati mintit poporul ..." Deci!

    Iti doresc o zi senina! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită!
      ai dreptate în ceea ce ai scris - sunt de acord !
      mă bucur că mulţi au început să se ''trezească' !
      cu drag, îţi doresc o zi bună !

      Ștergere
  2. Optimismul meu e la cota de avarie :) Cred ca nu vom reusi sa identificam la timp greseala... Sau, poate o stim dar nu stim cum sa-i facem pe politicieni sa inteleaga ca ei - chiar daca, se zice, conduc - nu sunt stapanii nostri.

    Iti doresc, cu drag, sa ai o zi frumoasa!

    P.S. Minunata pilda. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      e normal ca optimismul să mai sufere, uneori - ne apropiem de Lună Plină (ce amplifică zbuciumul interior, gândurile negre) !
      dar este bine când descoperi că nu eşti singur, că sunt atâţia oameni frumoşi care gândesc ca tine, că eşti normal (nu anormal !) dorind ceva mai bun (spiritual) pentru tine, pentru copii tăi, pentru ţara ta !!!
      Doamne ajută !
      şi eu îţi doresc, cu drag, o seară cât mai plăcută !

      Ștergere