luni, 7 decembrie 2015

o joacă utilă...

... a venit probabil o perioadă de experienţe cu aplicaţie concretă ...
... duminică, înainte de a merge  la târgul de săptămână al comunei, am trecut cu mami pe la un mic magazin şi am achiziţionat o sticlă de 1\4 litru cu gaz lichid...
... util la ... aprinsul focului !!!
... azi a sosit momentul experienţei propriu-zise !
... deşi locuim deja de câţiva ani buni pe aici (cam 12 ani în comună), acum realizăm pentru prima oară un amestec pe care şi eu şi mami îl cunoaştem de pe plaiurile natale ...
... ţin minte, în perioadele când eram la ţară la părinţii mămicuţei, era iarnă şi se aprindea focul cu ceva care mirosea ciudat !!!  
... mami a hotărât să facem experimentul împreună ! şi m-a bucurat mult acest gest !
... a curăţat spaţiul colector, de sub grătarul plitei, şi a turnat cenuşa colectată într-o găletuşă...
a luat sticluţa cu gaz, a turnat gazul, treptat, peste cenuşă
 şi a început să amestece încet, cu un beţişor, ca să omogenizeze amestecul ... 
... la final, amestecul era consistent dar bine umectat cu gaz... am adus din casă o lingură metalică şi am stabilit care este porţia de adăugat: o lingură de amestec...
  ... şi am depozitat găletuşa, afară, pe terasă, pentru că miroase a ... gaz !!!
... găletuşei i-am aşezat un capac - să nu se piardă gazul !!!
... timpul a trecut ...
... a venit seara...
... mami a dorit să aprindă ea focul, pentru prima oară, la soba noastră, exact cum făcea şi mama ei adoptivă !!!
... şi a reuşit ! înâuntru, pe grătarul plitei a şezat câteva scândurele, o hârtie deasupra pe care a dozat o lingură din amestecul preparat, apoi iar câteva beţişoare subţiri şi a aprins compoziţia cu ajutorul... unui chibrit !!!
... focul s-a aprins uşor ...
... apoi eu am rămas executant şef, la menţinerea focului în sobă !
... gata, ne-am jucat azi ca două fetiţe, una mai mare şi una mai mică !!!

4 comentarii:

  1. Și noi folosim cenușa. În loc de gaz, motorină. Merge la fel de bine.
    Fain focul la sobă, nu? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită!
      da, nu se compară cu altceva - soba caldă, lemnele ce trosnesc, aromele ce se degajă...

      Ștergere
  2. Ooooohhh da, imi amintesc de asta, imi amintesc bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      mă bucură mult că rândurile mele scrise cu mult drag, îţi trezesc amintiri plăcute !
      cu drag, îţi doresc multă, multă sănătate !

      Ștergere