vineri, 7 aprilie 2023

Jurnalul (309)

💚 ... azi, vineri 7 aprilie, ora 9,58.
💚 ... apropo de vremea cu temperaturi atât de oscilante (în sus, în jos...)... tornade, furtuni, ploi puternice, alunecări de pământ.... cine bănuia că vor deraia trenuri în Elveția din cauza unei furtuni puternice ?!...
... și, încetunel-încetunel, s-au întâlnit curentul polar (vortex polar) cu curentul mediteranean (ciclonul Mathis) și ne-au acoperit și pe noi... tristă întâlnire...
💚 ... toate "bune" la ONU, Consiliul de Securitate este condus de Rusia...🙃🙂
...putem "dormi" liniștiți în continuare...
💚 ... joi am urmărit o informare, pe Canal 33, despre evenimentele  importante al zilei și s-a prezentat un film despre un nume deosebit cândva  (oftez...): Martin Luther King (cunoscut de mine pentru impresionanta exprimare, cândva:"I have a dream !"...😇)...emoționantă reamintire:
💚 ... prin grădina cu flori, toată suflarea se bucură, sper, de ploile din această perioadă:







Sper ca perioada aceasta scurtă de frig să fie resimțită mai ușor de suflarea grădinilor mele...că eu stau înăuntru, protejată, și nu pot să-i aduc pe toți (pomi, flori, etc) în casă...😥 
💚 ... am citit că Luna Plină de pe 6 aprilie este numită Lună Roz...😇...posibil că este roz de la viitoarea duminică a Floriilor ortodoxe (plus Paștele catolic)...
💚 ... citesc din cărți variate, în funcție de starea momentului 🙃🙂... așa este seara/noaptea lectura cărților romantice - "Dragostea învinge" de Mary Balogh:
   "--Liniștea...nu este absența a tot și toate...este o stare în sine foarte precis definită.
     --Dacă nu ar fi o stare precis definită... n-am evita-o cu atâta asiduitate, pe tot parcursul vieții. Ne tot spunem că ne e frică de intuneric, de căderea în gol, de tăcere - dar de fapt de noi înșine ne e frică, nu de altceva."
    "Dacă ar fi să vedem măreția eurilor noastre reale, cred că am înțelege și necesitatea de a ne ridica la nivelul celor care suntem cu adevărat...Și cei mai mulți dintre noi sunt prea leneși pentru așa ceva. Sau altminteri, ne distrăm prea bine savurându-ne viețile astea mai puțin perfecte, ca să ne deranjăm."
    "--Cum am putea suporta lumea asta, fără optimism ? Avem atâtea motive de amărăciune -- destule cât să umple-ochi o viață de om. Dar ce pierdere de vreme ! Există cel puțin la fel de multe motive de fericire și atâtea bucurii de cunoscut, pe drumul spre fericire.
      --...tăcerea și...întunecimea conțin fericire și bucurie ?
      --Cu siguranță... atâta vreme cât ascultăm cu adevărat tăcerea și privim în adâncurile întunericului...Totul se găsește acolo. Totul."     
💚 ...joi, o discuție despre evenimentul dintr-un liceu din București (cel ce a sărit înarmat la "jugulara" unei profesoare 😥...) a relevat că există un "stil/curent în devenire" - oare ca în școlile americane, când se formează "frății violente" (necunoscut de toți în realitate...)...de a deveni "cunoscut" prin fapte dure...?!...i-am urmărit poziția verticală a corpului (care spune multe...), încadrat de polițiști: sugera "mândria de a fi capabil"/a avea "faptă"... îmi aduc aminte (de începuturile cumplite...) de cei ce au făcut selfie în locuri riscante fiind o "modă" pe internet... oare câte altele pericole îi mai așteaptă pe tineri pe internet ?!
💚 ... apropo de tineret, cine se ocupă real de ei zi de zi ?! Se apropie o perioadă importantă pentru creștini...oare ce se respectă ?!... curățenia prin casă, haine noi, mâncarea... dar sufletul ?! apropierea unui om către altul ?.. mai există?! 
          Peste tot multe discuții, vorbe goale... care sunt "liderii" care îi modelează pe tineri, în tăcerea folosirii telefonului/tabletei/calculatorului ?! 
💚 ... o altă emisiune a d-lui Neamțu cu Marcel Bartic, profesor - "Ora de religie: educație sau propagandă"..."Religia la bac - pro și contra"...
      ... o singură persoană, două moduri de a fi: Iisus ❤️
      Un cuvânt mai puțin înțeles: dogma=învățare 
💚 ... o operă de artă expusă la Arad:


💚 ... sâmbătă am vizionat un spectacol realizat pentru sărbătorirea francofoniei, prezentat de TV5 Monde: "Sur les etoiles d'al-ula" în sala din Al Maraya Concert Hall - Al Ula, oraș din Arabia Saudită:

https://www.gotravel.ro/blog/al-ula-arabia-saudita

... debutul spectacolului: o filmare într-un decor de vis, specific arab, din jurul clădirii, cu peisajul ce se reflecta în oglizile-pereți ai clădirii... un cântec pe care nu l-am auzi demult "Bella" (filmare dedicată, cred, frumuseții clădirii...): https://youtu.be/AFg79G2Y8A0

...apoi au fost: un Enrico Masias cu o voce încă plăcută chiar dacă este în vârstă..., (o surpriză pentru mine) Carla Bruni și Gims, apoi cântăreți francezi și arabi ("La vie en rose" , cântat de Chimene Badi și un tânăr cântăreț arab), un spectacol plăcut... dar cele mai plăcuțe erau imaginile preluate din sală: bărbați în portul specific Arabiei Saudite, bărbați și femei în haine europene și femei îmbrăcate în negru la care nu vedeai decât ochii dar care cântau, se agitau în ritmul muzicii, fotografiau... atât de pline de bucuria spectacolului... în sală nu erau mulți spectatori dar cred că toți aveau o poziție socială/avere suficientă pentru a fi invitați în acea clădire atât de deosebită !!!

   O voce: Farrah ElDibany (https://youtube.com/@farraheldibany9048  )

https://cairoscene.com/Buzz/Egyptian-Mezzo-Soprano-Farrah-El-Dibany-Shines-Bright-at-AlUla-Concert

... recunosc că îmi plac spectacolele acestea, cu muzică de calitate și voci deosebite, fără aglomerația spațiilor mari !...mă fac să mă simt într-o lume mai bună !

💚 ... am aflat demult despre inflație...dar acum am aflat de...deflație !

https://dexonline.ro/definitie/defla%C8%9Bie

💚 ... vizionând o emisiune-video furnizată de televiziunea NHK (pe care eu o urmăresc tradusă în franceză...): haine realizate și propuse de către tânăra Matsuzaki Hinano pentru persoanele care vor să iasă în oraș purtând haine ce încurajează o stare de spirit pozitivă... un accent pe exprimarea de sine...

https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/fr/ondemand/video/2089035/

7 comentarii:

  1. Am savurat, efectiv, filmuletul din articolul precizat la final. Atunci cand nu poti iesi o perioada indelungata din casa, exista desigur o nevoie crescuta de confort si siguranta si, intr-adevar, anumite articole de imbracaminte te pot ajuta. De fapt, in ultima vreme cam asa mi-am luat hainute. Nu neaparat ca as avea extrema nevoie sa fac shopping :))). Ci pur si simplu pentru a crea acel cadru de siguranta, lejeritate, confort... bucurie.
    Cadrul l-am tot creat si consolidat. Dar mai ramane factorul extern, pe care nu il prea pot controla, din pacate. Insa nu imi pierd speranta.
    Mie imi place sa ma uit la japonezi. Si imi plac mastile pe care le au ei - aia numesc eu o masca potrivita si confortabila, nu glumele care au tot fost pe la noi... In fine.

    Doamne cate lucruri a mai inventat omul ca sa simplifice (oare) viata. Inflatie/deflatie si alti termeni si alte jocuri (in sine) .... Citeam candva la Osho ca omul simte nevoia legilor si sa fie condus. Am putea insa trai cu adevarat liberi daca am fi responsabili. Nu am avea nevoie de nicio lege - pentru simplulfapt ca ne-am folosi mintea si sufletul si nu am actiona inainte sa gandim, ceva gen: vai nu m-am gandit ca daca iti trag una te-ar putea durea :)))).
    Sa stii ca francofonia are un farmec aparte. Parca ti se schimba fizionomia cand vorbesti in franceza. Parca devi alta persoana. De fapt, stai.. ca ti se cam schimba cand vorbesti si in alte limbi straine - sunt adormita. Probabil de la ploaie. Dar atunci cand vorbesti in franceza.. hmm. E ceva. Apropo - ma uitam la filmul de la final si la un moment dat ascultam in engleza plus japoneza si citeam si in franceza. Si am realizat pentru o secunda ca faceam totul simultan. A fost asa un moment interesant.
    Tot interesant a fost sa ascult si interpretarea la Belle. Am vazut si putin din clip, ca ascultam si citeam ce mai scriai - dar cand am revenit la clip si am vazut imagini de corida am zic stop :))). O... scrisesem torida :)).
    Religia poate fi o experienta foarte buna sau una nu tocmai. Depinde pana la urma ce profesor .. iti pica :)).Zic si eu. Ca la mai toate materiile.
    Educatia... ar trebui sa vina de acasa. In principal. Apoi completata la scoala. Ah... Mi se pare obositor ca oamenii refuza sa filtreze informatiile. Si ma enerveaza de-adreptul chestia asta cu parintii care vor ca altii sa aiba grija de copiii lor pe net. Dar asta pentru ca mi-a stricat mie ce facusem pentru blog pe youtube :))).
    Nu am vazut evenimentul dar ce ar putea invata copiii astia daca la tv e numai violenta, se promoveaza numai delicventi asa zis cool? In alt registru, am filmat odata in parc, langa trenulet, o chestie amuzanta. Si fix cand cantam noi pe acolo trece o doamna prin cadru (de a acoperit totul) Asa ca... prin balta. Dupa care se opreste satisfacuta si se intoarce sa se uite... Noi eram asa ceva de genul.. ce s-a intamplat??? Ea probabil se intreba la ce stire sa se uite ca sa se vada pe sticla.
    Mi-am placut citatele alese. Ar trebui sa fac cumva sa citesc si eu din nou. Din fericire, cand vine Mami, mai citeste ea si eu pot sta sa mai mesteresc cate ceva :D. Plus ca citesc povestea de sambata :D.
    Luna roz... chiar. Si asa deci cu „vremea de afara” se ciocnira caldul cu frigul :)) :P.
    Oh nu? sau Onu? Haha Pe unul dintre cei de la Arashi il cheama Ohno - si o data cand au avut ceva invitati americani au facut gluma asta cu Oh.. no...:)). Asa ca nu m-am putut abtine.
    In gradina la tine e minunat. Verde si proaspat :*. Sper sa le placa ploaia si sa le fie de bine (am si eu sentimentul acesta ca mi-as dori sa protejez totul, apropo.
    Cat despre vis... Ma gandeam cate lucruri bune au fost deturnate in ultima vreme. Cum ceva ce initial a avut o semnificatie buna, a fost ulterior asociat cu ceva rau (uite un exemplu simplu: svastica.. bine, ea inca exista ca simbol al soarelui, al binelui, norocului - ce a si fost initial).
    te puuuup!!



    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scuze cu videoclipul "Bella"-nu l-am găsit pe cel din timpul filmării, cu peisajul straniu oglindit în pereții clădirii...
      Când am postat filmulețul final, la tine m-am gândit, știam că îl vei privi cu drag (înțeleg și în engleză dar în franceză înțeleg mai ușor, mai clar...) ❤️
      Pupici cu drag ❤️

      Ștergere
  2. Uneori (sau deseori) ma intreb daca toate experimentele pe care le fac unii, nu sunt cele ce modifica clima in diferite locatii. Cand este un dezechilibru in natura, sunt tentata sa spun ca e provocat, parerea mea. Pozele alea sunt bune si la reflexii, cu picaturile prelinse.
    Tabloul ala este uluitor. Si nici in Arad nu am ajuns. Nici nu vreau sa ma gandesc in cate locatii as vrea sa merg...
    Mi-a placut reintalnirea cu melodia Bella! Cat priveste ceea ce se intampla in universul invatamantului este inspaimantator. Si era inevitabil sa se ajunga aici. Se vedea si de pe luna... ( nu stiu de ce imi place expresia asta, cred ca de cand am citit ca este un satelit (ne)natural 😊).
    Hainele ce inspira pozitivitate ar fi bune, ca este mare tristete in oras.
    Ar trebui sa-mi includ in program sa ma mai uit si eu pe la televiziunile pe care le mentionezi. Ca nu prea imi reuseste.
    Bine ca macar tu ne mai tii la curent cu diverse idei noi. Daca ti-ai pune si functia de cautare ar fi perfect.
    Pupici si un final de saptamana deosebit! Si sa te bucurii de Florii si de floricelele tale! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aș pune funcția de "căutare", cum zici, dar nu știu cum cu tableta...
      Nu particip la alte "provocări" pentru că nu aș mai avea timp suficient pentru mine !
      Fiind frig afară, ce să fac: citesc ... butonez pe canale tv - dacă nu găsesc lucruri interesante, revin la cărți !
      Sper să fiu pe blog și când va veni căldura...atracția va fi mare pentru a sta prin grădini...
      Eu scriu fila de "jurnal" pentru mine (cândva ticuțu era plăcut impresionat de ceea ce scriam pe blog ...😇) dar mă bucură când place și celor ce îmi vizitează blogul ❤️
      Pupici cu drag ❤️

      Ștergere
  3. Mi-a placut si varianta asta:
    https://www.youtube.com/watch?v=t4QHdlKomOc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, mi-a plăcut 👍
      Mulțumesc frumos și pupici ❤️

      Ștergere
    2. Am pus funcția de "căutare"...este ok ?...sau te gândeai la altceva ?

      Ștergere