vineri, 10 martie 2023

Jurnalul (305)


💚 ... azi, vineri 10 martie, ora 11, 28.

💚 ... tot friguț... apoi, brusc, a început să sosească un val de aer din ce în ce mai călduț... am ieșit în grădini... ce să fac ?! ... am curățat grădina din fața casei de frunze și ce am bănuit că este buruiană (🙃🙂)... pietrele (care încearcă să delimiteze micile spații...) nu stau unde le pun eu pentru că micile mii de vietăți din grădină au case, etc pe acolo...și găsesc alte poziții pentru pietre... cât efort din partea lor !!!




... apoi, în altă zi, am curățat căpșunile (din grădina mare) de frunze și melci (i-am descoperit ascunși pe acolo...😇)...

... ce floricele am eu acum prin grădină? 






💚 ... pe un canal străin (am uitat, poate BBC ?!... apoi, după câteva zile, am auzit și la posturi române...) am auzit și urmărit o informație privind prepararea la Ierusalim, în cadrul Patriarhiei Ierusalimului, a mirului necesar încoronării regelui Charles (luna mai)...nu știam (dar câte nu știu ?!) că biserica anglicană are legătură strânsă cu biserica din Ierusalim - credeam că legătură nu mai era, că erau total separați !!!

... pe un site, am găsit și o informație (cum să verifici realitatea...?!) că mai este un mir (preparat acum 20 de ani, după o rețetă străveche, secretă...)

💚 ... pregătind micul dejun (pe la 12...😃 ):


... brusc, mi-am adus aminte de o poezie a lui Tudor Arghezi -- cu bănuțul din ou ?!-- și am găsit-o pe internet ( https://www.versuri.ro/versuri/tudor-arghezi-banutul/ ):

             "Auzise și Dănuț

              Că un ou e cu 'bănuț'...

          ... A stricat, pe neștiute,

              Ouă cam vreo două sute...

          ... El crezuse, băietanul,

              Că bănuțu-i gologanul

              Sau un leu frumos și nou

              Pus cumva în orice ou..."    

💚 ... pe Canalul 33 am găsit, sâmbătă, emisiunea "Biblia, marele cod" coordonată de Mihai Neamțu și cu invitatul: părintele Pavel Rotaru... am aflat și de conferințe realizate în Timișoara, cu participarea lui H.R. Patapievici, Claudiu T. Arieșan și părintele Wilhelm Dancă... pe tema "Pascal & Eliade" !

💚 ... căutările mele, prin sacii cu cărți în așteptarea refacerii bibliotecii - după zugrăvit...🙃🙂), o cărticică:


💚 ... descopăr "meteo" pe diverse canale tv ... și sunt atât de impresionante hărțile cu mișcările curenților atmosferici, pe glob: variațiile de temperatură, ploile în cantități mari, furtunile puternice și zăpezi pe unde nu te aștepți... complicat !

💚 ... un artist francez de care am auzit joi: Marcel Amont, artist de music-hall: https://www.capital.ro/cantaretul-marcel-amont-a-murit-la-varsta-de-93-de-ani.html


💚 ... un "Interviu de 5 stele" (Canal 33) cu Nicu Bocancea, firma "Iris" (o afacere de familie ce de 50 de ani există pe piața florilor, în București...👍):

https://da.zf.ro/dupa-afaceri/style/nicu-bocancea-mostenitorul-florariilor-iris-familie-bucurestiul-azi-19906536

  [sursa foto: https://www.google.com/search?q=nicu+bocancea+floraria+iris&oq=nicu+bocancea+&aqs=chrome.1.69i57j35i39j0i512l4.6139j0j8&client=tablet-android-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8&chrome_dse_attribution=1#imgrc=LBmO9TQv7ed6JM&imgdii=bW_VFARIgK89nM&lnspr=W10%253D ]

💚 ... o reclamă auzită la un canal tv:

                 "armata României - arma ta, române..."       (🙃🙂...)!!!

💚 ... recunosc (un picuț cam greu...😃): am făcut febră musculară după munca în grădini - mi-a zis periodic surioara mea să fac gimnastică zilnic, am făcut o perioadă dar am lăsat-o pentru că a fost mai comod să lenevesc prin casă...😇...

... cu toate acestea, miercuri am hotărât să replantez unele floricele ce crescuseră aproape de cărare... 


... apoi am trecut la ceva mai greu: am mutat câteva cuiburi de garofițe roz (nu le era bine unde le plasasem între case...):

... joi seara a început ploaia binefăcătoare (acum ce o mai conține, cine mai știe cu atâta război pe planeta noastră...) și a plouat ore în șir ❤️👍

💚 ... o emisiune la tv m-a făcut să analizez diferențele între:

         ante=înainte, anterior...

         anti=împotriva, opus...

pentru că adăugate unor alte cuvinte, se poate greși...

💚 ... am citit multe din "estimările" anului: frământări sociale de anvergură pe tot globul... și se văd peste tot... Franța, Grecia, Israel, Georgia... și altele...

💚 ... joi, că tot era ziua "mucenicilor" și o zi și mai călduță (la ora 12 erau aprox 18 grade...🙃🙂....wow în Anglia ninge, este ger ¡¡¡), am făcut puțină ordine și curățenie (ca de "ochii soacrei"...) pe terasa casei (este izolată dar tot mai intră destule când bate vântul... și unde mai am de lucru: zugrăvitul final...):


💚 ... am descoperit o analiză care spune că această postare are numărul 1661... câtă simetrie...😃👍

💚 ... am auzit acum despre Japonia o informație foarte, foarte interesantă: orice problemă financiară (plată, împrumut...) se acordă doar după ce consiliul nipon aprobă (în mod foarte, foarte serios...) cu 4 ani înainte, nimic nu se face de pe o zi pe alta, aiurea (ca pe la noi...🙃🙂)...

💚 ... înghețata japoneză kakigouri, alții îi zic altfel: kakigori...

https://ro.hiloved.com/ujikintoki-kakigori-bucataria-dulce-japoneza/

12 comentarii:

  1. Felicitari pentru postarea ta cu numarul 1661! ♥
    Wow... inghetata pare delicioasa!
    Eu nu pot sa lucrez mai nimic in gradina ca bate vantul groaznic! Daca dau cu matura, se duc frunzele din stânga in dreapta si invers, sau le "trimit" la vecini ;-) Deci este fara sens, eu trebuie sa mai astept. Insa in rasadurile cu floricele am curatat si eu asa, un pic.
    Trandafirii i-am acoperit in luna noiembrie cu crengi de brad si sotul meu spune sa nu ma grabesc, sa ii mai las acoperiti ca nu se stie cum vine iar un inghet si ar fi pacat acum, in prag de primavara sa stricam frumusetea de razor. Avem 22 butucei de trandafiri aristocrati (cu flori triple si cu parfum intens).
    Imprimuturile despre care pomenesti aici, cred ca se refera la tranzactiile la nivel national, nu la privat, asa-i? asa se procedeaza si aici in occident, planul financiar este facut pe perioade lungi si abprobat de mai multe ministere si partide de guvernamant.
    Iti doresc un weekend minunat, draga Prietena! ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos - nici nu mai știu cum am reușit să am 1661 postări 👍 încerc să scriu în continuare... la noi plouă iar deci este bine că am plantat florile înainte...
      Vă doresc să aveți o grădină minunată 👍
      Weekend liniștit👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  2. Ai ceva de muncit pe acolo. Vrei sa spui ca pietricele sunt mutate?
    Am gasit o reteta de mir (https://suzanamiu.blogspot.com/2018/04/joc-parfumat-si-culori-8-lumina-si.html) care apoi a disparut din linkul sursa, noroc ca mi-l notasem, pentru a vedea plantele. E foarte interesanta compozitia, desi e posibil sa varieze, asa ca am luat-o ca informativa cumva.
    Floricelele par sa prinda curaj!
    Un weekend pe placul tau, draga Prietena!😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, în timpul sezonului cald va fi multe culori în grădina de flori !
      Da, "locuitorii" liliputani ai grădinii modifică cum vor ei micile granițe de pietricele...
      Weekend plăcut 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  3. Primavara isi intra in drepturi in gradinuta ta!! Si este tare frumos :)
    Toporasi... ah ador toporasii!!! Cand eram mica abia asteptam sa ii culeg cativa lui Mami (ma bagam sub banca din fata blocului... spre disperarea lui Buni... haha dar acolo gaseam cativa si vorba aceea, nu deranjam pe nimeni). Lui Mami ii plac mult. Si mie imi plac :)

    Interesante detaliile in legatura cu Charles.

    Haha =)), banutul - adica de ce incerc eu sa scap cand sparg si separ oul :)))).
    Sa vina Danut, ca ii donez toti banutii gasiti :))).
    Arata bine... castravetii murati - si tocmai m-am intrebat daca nu as putea face o branzica tartinabila cu verdeata adaugata de mine. Bunicii faceau candva o branza framantata. Eu din oul fiert pot manca doar galbenusul.. :))) Si bine ca mi-ai reamintit ca Buni voia sa ii fac niste paste!

    Ce frumos ai refacut in gradina! :D Si m-am bucurat ca ne-ai primit si pe noi putin la tine unde este tare tare frumos :*!!!

    1661!!! Si mie imi plac simetriile, sau combinatiile interesante de numere :D. Ma intreb despre ce vrobeam la 1661 :).

    Inghetata aceea arata foarte interesant - doar ca eu la capitolul inghetata cu gheata rasa am o amintire destul de neplacuta :))) de chimical verde ras ... :))) Desigur nu era japoneza, am avut norocul sa gust asa o „bunatate de gheata ” in finlanda.. in ziua aia am mai mancat si banana de cauciuc, hahahaha. Automat imi aduc aminte de intamplarea aceea.

    Te puuup!!

    🌸





    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooo, cu primăvara începe jocul culorilor din grădină până spre toamnă...
      Nu am avut ocazia sa gust o înghețată așa cum am citit la japonezi - poate de aceea și poftesc la ce au ei !
      Mă bucur ca ți-a plăcut un picuț pe la mine - când va sosi căldura, voi avea ceva muncă cu zugrăvitul și vopsitul spațiilor ce au fost în lucru vara și toamna trecută !
      Îți doresc un sfărșit de săptămână liniștit 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  4. De curand, cineva care a lucrat "in spatele hartilor meteo" mi-a povestit cam cum se procedeaza - e o adevarata "uzina", chiar daca nu sunt foarte multi operatori.

    Si mie-mi plac "simetriile numerelor", doar ca nu le observ mereu. 😊

    Imi place tare mult gradina! Va fi, cred, o "mare de culoare" cand florile vor prinde curaj si isi vor ridica, toate, capsoarele spre Soare.
    Hahaha! Inteleg ca ai "locuitori" carora le place sa lucreze in "cariera" de piatra. 😊
    Terasa este excelenta. Am oftat... nostalgic! Imi plac mult terasele/verandele...

    Iti doresc sa ai weekend placut! Pupici! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, este măricică grădina din fața casei de aceea am micșorat-o cu pietricele...dar "locuitorii" liliputani schimbă locurile pietricelelor cum vor ei...😃
      Acum terasa fiind închisă mă protejează de zăpezi, ploi, vânt...dar nu mai văd afară...🙃🙂
      Weekend plăcut 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  5. Foarte harnică ai fost in utia saptamană. Deja se vad roadee muncii tale în florile care au înflorit deja. Mult spor in continuare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este un spațiu cam mare...Flori variate dar majoritatea, vin acum, prin semințe, de anul trecut...aștept roadele muncii de anul trecut când am schimbat multe din grădină...mi-e drag să mai activez pe afară când este o zi plăcută !
      Mulțumesc pentru urare 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  6. Și eu am început grădinăritul hihi...floricelele mele înflorite sunt primulele grena,albastru și galbene...narcisele pitice galbene, tămâioarele...și am luat mai demult niste bulbi de pe bakker, au floricele mici albastre sunt foarte dragute, dar nu mai știu cum se numesc...si au inflorit si ele. Imbumbite sunt zambilele, narcisele și un crin portocaliu.
    Mi-a zis sora mea că în Anglia a nins, dar nu aținut mult...La noi a plouat și joi și vineri.
    Poezia lui Tudor Arghezi cu oul nu o știam...sau poate oare am uitat-o?
    Ca de obicei jurnalul tau conține informatii utile. Felicitari și Multumesc!
    O seara frumoasa sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi bucură suflețelul cuvintele tale ❤️
      Să ai spor în grădina cu flori👍
      Pupici ❤️

      Ștergere