vineri, 3 martie 2023

Jurnalul (304)

  

💚 ... azi vineri 3 martie, ora  13,00.

💚 ... un martie umed, rece... oare de ce toată lumea dă vina, în martie, pe "babe" ?!

💚 ... suflarea (de prin grădina din fața casei) se pregătește intens ...




💚 ... n-am mai vizionat vreun film... am urmărit doar câteva emisiuni cu tentă politică ("Sfere de interes" și "Jurnal politic" la Canal 33) ori de câte ori am reușit să descopăr că este invitat domnul H.D.Hartmann (de obicei emisiunea este deja începută sau pe la jumătate...🙃🙂)...îmi place să-l ascult (comparativ cu cei existenți pe canalele tv consacrate...) cum face conexiuni între atât de multe evenimente de demult sau actuale...îi place, cred, să citească enorm, plus o memorie bine dezvoltată!...nu sunt de acord cu ce susține ci îmi place să ascult mulțimea de conexiuni pe care o face...de ex: laboratoare în China, finanțate de fonduri SUA, cu amestecul doctorului Fauci...și ce-or mai fi fost în Ucraina înainte de bombardamente...  

💚 ... citesc mult și divers:

... "Trandafir 1" și "Trandafir 2" scrise de Leila Meacham...

       (https://www.delicateseliterare.ro/lista-carti-leila-meacham/)

... aproape nu am făcut mare lucru timp de 2 zile, plus noaptea, până nu le-am terminat !!!...

... am salvat pe tabletă o "Biblie ortodoxă"- ediția Bartolomeu Anania, cel ce a fost arhiepiscopul Clujului...

https://www.docdroid.net/fBqDkcs/biblia-ortodoxa-varianta-bartolomeu-anania-pdf

... am căutat și găsit în sacii cu cărți, caietele cu transcrieri ale unor predici/cuvântări ținute de cel ce-a fost părintele Galeriu, predici ce mă făceau să pricep cu drag scrierile biblice... (mai trist este că aceste caiete au căpătat un miros... asta este...am început să le transcriu...😇👍)

... am reușit să mai avansez cu traducerea celei de-a doua cărți a lui Van Tassel (cauzele întârzierii: supravegherea focului, cititul diverselor, gătit, etc...)

💚 ... am auzit că anul acesta "se poartă părul lung la bărbați" 🙃🙂 ... altceva... ați observat ce "ploaie" de bărbați bărboși este peste tot ?!... înainte vederea unei bărbi mă ducea rapid cu gândul la un slujitor al bisericii...

💚 ... noi fără armată, noi cu armată !? ... mii de militari (ai țărilor din NATO) au venit... avioane, elicoptere și drone străine ne protejează aerul ...

💚 ... o prietenă dragă, cu suflet veșnic de copil (un Mărțișor delicat 

(http://www.blog.copilarim.ro/), am descoperit 😇 ), mi-a făcut o surpriză deosebită:

... carte din care eu am ales, cu drag, (în ton cu anul chinezesc) o împachetare iepuraș:


11 comentarii:

  1. draga Prietena, foarte frumoasa fila ta de jurnal, in aceasta saptamâna.
    Da, Babele-s de vina! ☺ Babele de martie vestesc venirea primaverii, se spune ca in aceste zile Baba Dochia, cea care aduce iarna incepe sa-si dea jos cele 9 cojoace, cate unul in fiecare zi si astfel in fiecare zi afara se face putin mai cald, iarna lasand loc primaverii sa vina. Ce frumos ar fi ca pe 9 Martie sa fie cu adevarat primavara... însa stim foarte bine ca si in aprilie se spune "vreme de aprilie"! Deci, vreme stabil frumoasa, cu soare, va fi abia in mai.
    La noi astazi cerul e gri si atmosfera apasatoare, meteorologii spun ca va veni lapovita si ninsoare...
    Gradina mea e inca amortita, abia ce s-a topit zapada, acum doua zile.
    Filme, wow, este una din pasiunile mele. De când meseria mea este sa stau cu ochii pe monitoare (câte 9 ore pe zi!), cititul - cu litere mici, imi oboseste ochii de aceea, seara prefer sa urmaresc un film, pe Netflix sau Amazon, am de unde alege. Filmele sunt sincronizate, deci aud, nu trebuie sa citesc. De citit, citesc doar in timpul zilei, sambata sau duminica.Am cateva carti dragi, aduse cu mine din România si cat de rau imi pare, am capatat o alergie la "carti vechi"!!! Ciudat suna si nici eu nu am vrut sa accept ideea, insa este foarte reala alergia - ma apuca stranutul si ma ustura gatul pe masura ce inaintez cu lectura, ma apuca si tusea :-( Cum las cartea, dupa cateva ore trec simptomele! Am asa un ghinion!
    Hm... parul lung la barbati... Barba si mustata... In principiu fiecare face asa cum ii place si cum se simte bine. Insa aspectul fizic tine de ingrijirea personala, daca vor umbla cu parul nespalat, unsuros... brrr! ar fi total neplacut´sa se aseze langa tine pe scaun in autobuz sau tren, unul asa neîngrijit! Parul scutr poate fi spalat cu usurinta la dusul-de-dimineata si pentru uscarea parului e suficient stersul viguris cu prosopul, pe cand un par lung trebuie uscat cu fönul, pieptanat, din cand in cand cate o masca pentru prevenirea despicarii varfurilor... Tja! Vom trai si vom vedea ☺
    Este infiorator sa vezi atata armata in jurul tau! La noi nu sunt stationati asa multi militari insa in ultima vreme auzim deseori noaptea, avioane survoland si presupunem ca sunt exercitii militare.
    Ce dragut din partea Ruxandrei! Tare dragut Iepurasul pe care l-ai ales!
    In concedii, mai gasim asemenea aranjamente din prosoape, facute de cameriste. Intotdeauna provoaca buna-dispozitie!
    Un weekend minunat sa ai! pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooo, câte ceva am mai descoperit pe la tine, prin fotografiile de pe fb !
      Mă bucur mult că mi-ai scris ❤️ ești o mică "sirenă" care reușește să aducă ceva frumos în fiecare colțișor al vieții ❤️
      Weekend plăcut 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  2. Și grădina mea a prins viață...am 2 primule pline de bumbi, acum câteva zile am cumpărat, tot primule, toate culorile pe care le-am plantat în grădină. Deși vremea este friguroasă ele se simt foarte bine și nu sunt afectate de vremea aceasta ”închisă”.
    Nici eu nu am mai vizionat vreun film de ceva timp....am mai urmărit din când în când america express pe antena 1.
    Cum am puțin timp liber citesc: Am început Viața mea de Charles Chaplin și Regândește - Surprinzătoarea noutate a vechilor idei de Steven Poole, primită cadou de la Editura Niculescu.
    Foarte multe elicoptere și avioane survolează cerul nostru....
    Frumos gestul prietenei tale Rux.
    Weekend plăcut, prietenă! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că ai o grădina minunată ! Și eu am mai mutat "bucățele" dintr-o primulă albă și s-a prins 👍
      Ai lecturi foarte interesante în perioada aceasta 👍
      Weekend plăcut 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  3. De multi ani nu ma preocupa 'babele' din martie. Vremea e asa cum e si atat. Cartile vechi lasa-le undeva mai la aer, se mai risipeste din miros.
    Frumos cadoul, poate incepi sa mesteresti cate ceva!
    ?"Ne protejeaza aerul"? Cam sinistra prezenta lor, oricum. Iar oficial se ca cam practica mutenia...
    Un weekend linistit, draga mea! Pupici! ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi place să citesc despre tradiții de peste tot - mai ales după ce am descoperit asemănări între tradițiile noastre și cele de la începuturile din zona Angliei (postatlantice...)!
      Nu mai mă atrage meșteritul - am trecut prin această fază când eram mai mulți prin căsuța noastră...acum mi-ar produce multă tristețe...
      Weekend plăcut 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  4. Cand eram mica, aveam o carte in care era o poveste cu Baba Dochia :D.
    Intr-un timp ne alegeam cate 3 babe (eu si sora mea) - una de trecut, una de prezent si una de viitor. Haha. Acum am adoptat de la o prietena a ei un alt obicei - sa fie o singura Baba, in functie de ziua de nastere (la mine vine 4, lol). Mai mult asa , de amuzament.

    Ce frumos e la tine in gradina!! Imi place foarte mult cum incepe sa prinda culoare :). Si imi place ca ai folosit pietricele ca sa imprejmuiesti coltisoare cu flori. Imi aminteste de gradina lui Sandy Bell - cu narcisa... si de dorinta mea de a avea o astfel de gradinuta secreta :)))).
    Chiar... apropo de vreme.. parca nu a fost iarna deloc. Daca nu ar fi fost desfrunziti copacii - la noi a fost mai mereu gazon - ma uit pe geam din cand in cand si, spre centru, mereu am vazut iarba pe spatiile verzi.

    Eu nici atat nu m-am uitat la filme, dar am zis ca in weekend, cand vine Mami, vreau sa ne uitam la un episod cu Poirot, pentru ca am terminat de citit Vanatoarea de Crime (Agatha Cristie) . :)

    Mi-am salvat si eu pdf-ul cu Biblia - poate ne mai povestesti din insemnarile pe care le ai ( mi-ar placea sa aflu cate ceva despre cum ar trebui citita Biblia - am inteles ca sunt multe simboluri ce pot fi intelese gresit din cauza traducerii si a termenilor folositi, care in timp au capatat si alte nuante, intelesuri si conotatii).
    Iti tin pumnii la transcris - si eu caut solutii pentru anumite carti si insemnari.

    Modele astea vin si pleaca si iar vin... Atata timp cat nu se imbalsameaza... sa faca ce vor, din partea mea. Unora chiar le sta mai bine cu barba si mai pletosi. Si Tati avea barba cand eram mica (si acum isi mai lasa uneori) - evident nu e nici cu plete pana pe umeri si nici cu barba pana in pamant .. haha, dar zic. :P

    Ce avem???? Serios? Ahhhh ce imi vine uneori sa... Pf! Fix ce ne trebuia.... sa aiba grija de aerul nostru. Mda.

    Ma bucur mult ca ti-a adus un strop de bucurie carticica :). Si imi place ce idee ai ales :D Deci anul acesta este anul iepurasului.. Hmm :D

    pupici cu draaag!! 💟

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-ai citit și răspuns iar la fiecare paragraf - mulțumesc frumos !
      În grădină nu voi umbla pentru că am multe flori ce vor răsări cu semințele de anul trecut...sper 👍
      Am mai curățat cu oțet coperțile unei carticicele cu psalmi (am uitat de când o am sau cine mi-a dat-o...multă sănatate aceluia/aceleia...) și este ok acum...
      Dacă transcriu din acele caiete, cine va citi va considera altfel gestul meu...
      Weekend liniștit 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  5. Bună și draga mea prietenă, cu mare emoție am citit comentariul tău !
    Mă bucur că am vești de la tine ❤️👍
    Eu încerc, de ceva timp, să reînod blogul vechi cu cel actual...greu...cu eforturi mari de voință ...
    Îți doresc să ai parte de o viață cât mai liniștită ❤️👍
    Te pup cu drag ❤️

    RăspundețiȘtergere
  6. M-am plimbat printre floricelele tale, cred că va fi o încantare când vor înflori. Interesanta carticica primită. Iar realizarea ta e superba. Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Grădina din fața casei este plină de floricele mici, ca un covor verde...
      Acum depinde și de temperaturile care vor fi în continuare...
      Pupici ❤️

      Ștergere