vineri, 24 februarie 2023

Jurnalul (303)


💚  ... azi, vineri 24 februarie, ora 10,50.

💚  ... duminică priveam pe site-ul ce îmi transmite date estimative privind starea vremii locale... cu o seară înainte, nu era vântul trecut și pentru duminică !!!...desigur, m-am "rățoit" la "greblă" (=vântul) ce se lăfăia 🌬🌬🌬🌬 pe pagina site-ului... cred că ar fi util să reflectez mai mult la o variantă de a creea ceva eolian 👍... când apare o "greblă" mai puternică, stau cuminte și nu fac focul la plită (ar împinge fumul în casă...)

... azi, vineri, afară este umed totul: a plouat puțin...a fost o săptămână cu temperaturi când în sus când în jos...🙃🙂

💚 ... mai am o noutate - eu îi zic "găinușă" ("cloncăne" ușor...):


... ceilalți 2 fiind "cocoșei" ("cârâiau" ușor...și eu le recitam câteva fraze dintr-o poveste tare dragă:"cocoșel pintenat, de scoți capul afară, ți-oi da bob de secară"...😃😇)!...ei or să ajungă departe, la surioara mea...

💚 ... gătesc puțin pentru că mă orientez către altceva destul de repede:





(piure de cartofi, ciuperci și ardei roșu...)

... dar tot timpul am în frigider măsline nesărate și o grepfruit:



💚 ... pentru că este actual gândul de a-l cinsti pe genialul Constantin Brâncuși, m-am gândit și eu (🧚🙃🙂🧚) la Oul dedicat marelui sculptor:

... ceva aparte ... în stilul uimitor al sculptorului ...

💚 ... triste informații dinspre un trecut sclavagist: în Columbia, și sărbătorile religioase erau separate între albi și negri...negrii serbau Crăciunul în luna februarie !!!...cât de răi, cruzi, indiferenți au fost oamenii "albi"...😢 și sunt încă, în anumite zone ale globului și noi dormim liniștiți, mulțumiți că noi suntem bine...ne facem că nu auzim, nu vedem, nu vorbim... 🙈🙉🙊 ...am văzut o rezoluție de la ONU: 141 de voturi împotriva războiului din Ucraina, 7 țări pentru Rusia (¿¡)...și ce facem cu acest vot (se cunoaște, în ansamblu, doar dorința oamenilor pe glob)?...ce facem cu atâtea locuri, pe glob, pline încă de confruntări brutale, de copiii ce suferă ?!   

https://www.msn.com/fr-xl/actualite/other/colombie-no%C3%ABl-afro-en-f%C3%A9vrier/ar-AA17ICrM

💚 ... pentru că anul acesta vor fi la modă "măștile" (=oamenii falși), am descoperit o știre despre confecționarea măștilor pentru Carnavalul de la Veneția, din materiale reciclate... wow ... așa este: Carnavalul de la Veneția (în luna februarie...)...care au când apă prea multă (inundații), când prea puțină (secetă):


https://www.visit-venice-italy.com/carnival-venice-italy-programme.html )

💚 am urmărit fragmente ... din emisiunea "Scenă deschisă" bucurându-mă de prezența actorului Alex Bogdan (https://www.teatrulmic.ro/artist/alex-bogdan/ ), atât de "altfel" ("pământ de flori") și de aceea atât de ciudat dar și plăcut... ce ne-a dat o recomandare simpatică: dimineața să servim "un shot de autoironie"...

💚 ... o frază reținută din filmul dedectivistic "Shakespeare & Hataway": "căsătoria este cum e culoarea galbenă - nu se potrivește oricui"...🙃🙂

💚 ... tot de Karen Witemeyer scrisă, am mai citit o carte:"Răpirea predicatorului"...

... acțiunea este susținută și cu pilde din Biblie... 

... curios cum se "leagă" unele acțiuni: cartea m-a ajutat ca să înțeleg mult mai bine un film vizionat cu ceva timp mai înainte (atunci filmul doar mă emoționase...) dar și în reluare miercuri (am pierdut foarte foarte puțin, la început): "90 de minute în Rai"...

... ambele au avut acțiunea în jurul unui predicator... fiecare cu lecția lui de învățat (cel din carte: să găsească adevărata dragoste; cel din film: să le permită celorlalți să vină în viața lui...)...cartea a fost mai veselă (viața de cowboy la o fermă...), filmul mai trist (accident + 34 de operații în 3-4 luni...)... dar cu "happy end" ambele... din film (inspirat din realitate... 🧚) am reținut câte fraze:

"Supraviețuirea avea să fie grea pentru că Raiul fusese minunat..."

"Oamenii sunt mâinile prin care Dumnezeu încearcă să te ajute..."

💚 ... fotbalul feminin încă există ?!... cu atât de multe evenimente perturbatoare (... covid, războaie, cutremure, cicloane, inundații, alunecări de teren...), m-am gândit să mai aflu câte ceva... pe meleagurile nipone, acest fotbal există:

https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Echipa_na%C8%9Bional%C4%83_de_fotbal_feminin_a_Japoniei

... și face parte din fotbalul internațional:

https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Campionatul_Mondial_de_Fotbal_Feminin

... în iulie 2023 va fi iar campionatul feminin (bine ar fi 👍):

https://www.g4media.ro/peste-500-000-de-bilete-au-fost-vandute-pentru-cupa-mondiala-de-fotbal-feminin-2023.html

8 comentarii:

  1. un jurnal de saptamâna plin! felicitari! încep de jos în sus :-) fotbalul feminin, da, trebuie privit ca orice alt sport, de ce nu?! la nivel de amatoare sau de performanta, este totul normal! Mi-au placut toate citatele pe care le-ai oferit, multumesc. Carnavalul, a trecut, incepând de miercuri 22.02.2023 in tarile catolice s-a last Postul Pastelui. Seceta hmmm, anul acesta este mai evidenta ca anul trecut! Ieri spuneau la noi la stirile tv ca Franta spre exemplu, are luna aceasta mari probleme din cauza secetei la centralele nucleare!!! Trec peste "razboiul din Ucraina" pentru ca parerea mea nu este luata in seama, traim in secolul 21 unde politicienii si asa zisa diplomatie coexista intr-o capsula, departe-departe de noi - noi habar nu avem ceea se intâmpla cu adevarat! Nedreptati in istoria omenirii au fost si înca sunt, atât de multe si unele, foarte crude; cumva, am imresia ca în scoli se învata doar despre nazisti.
    Constantin Brâncuși - un mare ARTIST; tocmai citeam un articol biografic - Brâncusi a trait pâna la 28 de ani în România, apoi a mai trait înca 53 de ani în Franta...
    îmi place meniul tau! Foarte sanatos si delicios!
    distractie placuta cu "găinușa" si "cocoseii" ☺☺☺
    Vremea e asa cum e... nu o putem schimba insa putem sa nu ne lasam influentati de vremea rea ;-) Iti doresc un weekend minunat, Prietena draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer ? M-ai uimit scriindu-mi atât de mult răspunzându-mi la fiecare idee a mea din "jurnal"...
      Uneori aș scrie și eu mai mult pe la toate postările prietenelor dar tableta mi-a făcut "cenzură" în felul ei: îmi scrie că s-a produs "ceva" și nu-mi salvează comentariul...și rescriu... și rescriu...până vrea ea 😃
      Weekend plăcut👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  2. Mi-a placut ce s-a inaugurat la Craiova. Am fost acolo in perioada facultatii,
    dar acum chiar am un motiv mai serios.
    Iti las si eu ceva complicat:
    https://utopiqa.ro/2022/04/pitagoreica-brancusiana/
    Daca scormonesti site-ul de baza , sunt si texte mai aparte. Abia la descoperit si eu.
    Culmea e ca joi am facut si eu o mancarica de ciuperci. De multe ori le fac si la cuptor cu putina branza. Costumatiile de carnaval sunt foarte complicate, cred ca ar iesi niste efecte interesante pe poze... Filmele cu final bun sunt mereu binevenite si multumesc pentru recomandari, chiar daca asta nu inseamna ca le voi si vedea. Poate candva...
    Multumesc frumos, draga Prietena! Pupici si un finalde saptamana linistit.
    Am uitat sa intreb, ce se intampla cu acele cartite? Le lasi asa sa cotrobaie sau iei ceva masuri, ca nu ma pricep.
    😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Încep cu cârtițele...sunt demultișor libere - ele știu grădina mare mai bine decât mine...
      Mă bucur că ți-a plăcut Oul...
      Mulțumesc frumos pentru recomandare 👍
      Weekend plăcut 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  3. Si aici a fost vremea cu toane - pentru sambata si azi se anuntau ninsori.......... am avut parte ieri de ploaie (in averse) si mult fum...(bleah). In seara asta pare linistit. Oricum numai ninsoare nu a fost. Macar daca ningea, aveam sanse de putin aer curat, Dar nu 🤷‍♀️. Sper totusi ca grebla a fost de treaba si nu ti-a creat probleme.

    Gainusa e tare simpatica - imi place de ea. Sper, daca tot e fermecata, sa aduca un pic de magie cu fiecare secunda ”cloncanita”.

    Ma tot uitam la pregatirile apetisante si meditam.. ah parca ar fi ciuperci in poza.. si asa a fost. Asa ca m-am bucurat ca am ghicit (la celelalte a fost mai simplu). Mi-am amintit si de ciulamaua de ciuperi mancata in copilarie. Vai ce buna era... yumm!
    Si mancarea de masline.. eh bine, chiar si greful.. hahaha. Cel rosu, ca cel galben era mai acrisor :)))).

    Interesant oul :).

    :( Da... nu inteleg chiar nu inteleg de ce nu pot oamenii sa faca pace si sa traiasca frumos. In armonie. In plus, azi am aflat o veste foarte trista - a plecat dintre noi Dl. M Sora...

    Probabil singurele masti care imi plac - cele confectionate ca obiecte de arta. Am facut si eu una, la un moment dat - dar am si primit una, de la surioara mea - si mai am una pictata, de cand eram la facultate - dar habar nu am unde am pus-o :O).

    ”un shot de autoironie” - cred ca am devenit de mult ceva de genul :))). Dar e interesant, facem un club .. haha.

    M-am amuzat putin la ideea casatoriei asociate culorii galben. Chiar se spune despre galben ca nu se potriveste oricui ? Haha (eh.. la un moment dat citisem ca inseamna gelozie, daca oferi flori galbene, apoi am citit ca din contra ar insemna prietenie.. cine mai stie.. haha ca sa fac rima)

    Interesante si cartea si filmul - tocmai voiam sa ma „tangui/„ ca nu am apucat sa citesc nimic in ultima vreme, cand am realizat ca, chiar azi, a citit Mami o poveste cu Poirot, a carei ecranizare o vazusem cu Buni.. haha - nu am apucat sa citim si Crinii - i-am lasat pentru maine :D. Ca aveam eu treaba sa recuperez pe laptop si a citit Mami din carte.

    Oh da.. fotbalul feminin inca exista... japonezii sunt deosebiti la capitolul.. de fapt unde nu sunt ei deosebiti. :)))))
    Cred ca va fi frumos campionatul!!

    pupici cu drag si o saptamana minunata 😘💕



    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am bucurat citind comentariul tău ! Îmi citești cu atenție fiecare cuvânt și îmi transmiți părerea ta - contează enorm pentru mine !
      Da, și eu am aflat cu tristețe că nu voi mai citi pe fb comentariile d-lui Șora - să aibă parte de lumină și dragoste veșnică !
      Tot timpul aștept câte o informație niponă - stilul lor de adaptare este impresionant !
      A trebuit să resetez tableta - nu puteam să scriu comentarii (cànd nu mai voia...)🙃🙂
      Îți doresc o săptămână liniștită 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  4. Imediat se implinesc trei luni de cand am sentimentul ca timpul fuge prin mine! 😊 Aproape ca nu mai stiu daca ieri a plouat sau a fost senin, daca ieri sau in alta zi am fost in locul x s.a.m.d. Citind pagina din jurnal (nu doar aceasta) am un sentiment de liniste, de armonie sufleteasca, desi nu scrii numai despre lucruri "pozitive".
    Razboaiele aduc profituri uriase pentru unii, asa ca vor exista in continuare, iar cei care nu vrem razboaie... Asta este. :(
    Ce pofta mi-ai facut de mancare cu ciuperci! 😊
    Zile linistite iti doresc, draga prietena-japoneza! ❤ Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu scriu în "jurnal" cam ce descopăr săptămânal și mă impresionează mai mult ...
      Mă bucur că este "recepționată" liniștea de pe la mine ❤️
      Pupici cu drag ❤️

      Ștergere