vineri, 17 februarie 2023

Jurnalul (302)

💚 ... azi, vineri 17 februarie, ora 11, 43. 

💚 ...miercuri am postat fotografii cu tentă de primăvară... ciudat, așa-i ?! ...jumătate din teren mai avea încă zăpadă, iar zonele protejate, însorite, erau pline de plăntuțe mici, curajoase (plus primula roșie...) 

ce fuseseră prinse și acoperite de stratul de zăpadă și protejate de ger...inclusiv frumoșii ghiocei, ce mai sunt încă (dar aplecați de greutatea zăpezii ce a fost peste ei...)... 

💚 ... la începutul săptămânii am fost prin oraș...am fost și la o prietenă ce m-a servit cu o cafea cu o aromă mai aparte (olandeză, mi-a spus...)...tot ea mi-a îndulcit cafeaua cu sirop de agave... acum nu știu ce a fost mai aparte din cele două sau amândouă...dar când am ajuns la un plafar (pe care îl vizitez lunar pentru aprovizionare...) am cumpărat și eu sirop de agave... 

...a doua zi, mi-am preparat cafeaua de dimineață, am adăugat siropul în cana cu cafea...dar nu a fost ca la prietena mea !!!

💚 ... tot vizionând atâtea imagini din locurile atât de încercate, din Turcia și Siria (mai nou, influența lor ajunsă în regiunea Olteniei - zonă nou reactivată - , pe meleagurile noastre, apoi în Croația... ), fiind în oraș mi-am cumpărat un fluier mic, pe care îl port acum la gât tot timpul... 


... în momentele unui cutremur, nu ai timp mult la dispoziție: cauți rapid un loc mai ferit în casă și zici o rugăciune către Bunul Dumnezeu... când să iei o sticlă cu apă, etc ?!... dar un fluier micuț, la gât nu deranjează... 

💚 ... am primit un dar de la o prietenă ( https://prima-zi.blogspot.com/ ) pe al cărui blog îl mai vizitez din când în când (după cum reușesc să îmi împart și eu timpul...)

...o carte plină de emoții dezvăluite, de trăiri și așteptări...o carte plină de suflet cald !

💚 ... la tv, am reușit să urmăresc doar o parte dintr-un interviu privind munca de 7 ani a unui colectiv de minți luminate (inclusiv dl Andrei Pleșu), ce au învățat întâi limba veche, coptă (=egipteană) pentru a citi originalele din sec IV: învățăturile "părinților pustiei" (primii călugări/monahi) din Egiptul primelor secole creștine, primele texte monahice apărând în sec V, tot aici -- 

   "Cunoaște-ți slăbiciunile și ia seama !"

   "Ne vom mântui prin disprețul de sine !"

(Sursa coperții cărții: https://www.libris.ro/patericul-copt-apoftegmele-parintilor-desertului-HUM978-973-50-7063-2--p24436937.html )

💚 ... se spune că trebuie să nu-i judeci pe ceilalți ... dar cum să nu te "minunezi" când auzi că un regim totalitar poate dicta să se schimbe numele/actele tuturor persoanelor feminine ce au același nume (din pură întâmplare) cu fiica șefului statului  ( https://m.digi24.ro/stiri/externe/kim-jong-un-interzice-femeilor-din-coreea-de-nord-sa-poarte-numele-fiicei-lui-cele-care-au-deja-acest-nume-trebuie-sa-l-schimbe-2250945 )?! 

💚 ... în zilele când sunt prea obosită sau noaptea citesc cărți mai ușoare...cum ar fi, în aceste seri, romane de Karen Witemeyer:

https://www.karenwitemeyer.com/

... aici am descoperit multe, cu plăcere, printre care ceva ce mi-a atras curiozitatea de a afla mai multe: "bâtele indiene"... de fapt, obiecte de origine persană (iraniană), "meels"... sunt de mărimi diferite și greutăți variate (pentru antrenamente...)... ceea ce am găsit pe internet, m-a uimit:

 https://dantanasescu.ro/2015/10/22/ce-sunt-batele-indiene-si-la-ce-folosesc.html

... la finalul vizionării filmulețului (din acest link...), mă durea tot corpul (surpriza și empatia m-a făcut să particip imaginar...😃) și, minute în șir, am reflectat la luptătorii viteji despre care citeam în scrierile arabe de demult... despre luptele lor ce se bazau pe inteligența lor dar și pe îndemânarea și iuțeala lor... of, Doamne, cât s-au denaturat timpurile actuale ce aduc violența rece, metalizată a pistoalelor, puștilor, tunurilor, etc...  

...am mai căutat pe internet filmulețe despre "meels"... 


💚 ... filme ?...ceva nu prea vesel dar pe care l-am văzut "cap-coadă", "Amintiri" ("Remembrance") (ecranizare după romanul lui Danielle Steel...):


💚 ... ceva ce poate atinge sufletul oamenilor: caractere japoneze înscrise pe zăpadă 😇 kirameki (=o scânteie...)

https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/fr/news/programs/special/202302031635/


10 comentarii:

  1. frumos gestul prietenei tale de a-ti trimite cartea ♥ Respect!
    wow, mi s-a facut "pielea gainii" cand am citit ca ti-ai atârnat fluierasul la gât! Ai dreptate însa, te înteleg... în vara lui 1999, când se zvonea ca va veni un cutremur mai mare ca in '77, pregatisem un rucksac cu actele importante si jachetele pentru fetite si îl mutam cu mine din camera in camera cu gândul ca daca simt seismul, în prima faza sa-mi protejez copiii si sa infasc rucksacul si sa ne adapostim sub grinda din beton-armat ce trecea între hol si sufragerie. Doamne ce bine ca nu s-a întâmplat nimic! Dar înteleg ce simti ♥ Te îmbratisez si iti transmit numai gânduri bune ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooo, să nu crezi că mi-e frică🧚...fluierașul este ca să susțin ideea optimistă că voi rămâne în viață 👍🧚 cum scria Coșbuc ?!
      Mulțumesc frumos pentru gândurile bune trimise ❤️
      Pupici ❤️

      Ștergere
  2. Și eu mă gândisem să imi iau un fluier.
    În zona mea nu au fost cutremure, iar acum au fost 2 zile la rând încât le-am simțit foarte bine. Cățelul meu chiar s-a speriat la al doilea cutremur de 5 și ceva grade de a doua zi, care a fost la suprafață.
    Ce gest frumos a făcut prietena ta! Lectură plăcută să ai!
    Mie îmi place să pun în cafea scorțișoară sau cardamom!
    O sâmbătă frumoasă să ai!🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un fluieraș face bine optimismului 🧚
      Mulțumesc frumos pentru recomandarea de îmbunătățire a gustului cafeluței 👍
      Weekend plăcut 👍🧚
      Pupici ❤️

      Ștergere
  3. Esti teribila cu aceste jurnale atat de interesante.
    Un fluier e bun, mai ales ca eu nu ma prea pricep sa fluier...
    Lumea este din ce in ce mai... nici nu stiu ce termen sa folosesc. Cand viata asta este atat de frumoasa si putem face atat de multe minuni, sunt unii defecti care isi propun sa-i defecteze si pe ceilalti. Si de aceea este tare greu cu nejudecatul...
    O duminica cat mai pe placul tau, draga mea! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooo...cum să descriu mai bine ?!
      Scriu cu drag "jurnalul", cam așa cum sunt, zi după zi...
      Mă bucur că vă place ceea ce scriu !
      Duminică plăcută 👍🧚
      Pupici cu drag ❤️

      Ștergere
  4. :* asa, deci zapada o tinei ascunsa, doar pentru tine!!! :))))))) Glumesc :*!
    Am avut si eu primule intr-un an. Sunt foarte frumoase. In gradina sunt si mai frumoase!
    De la Niavis iau cacao. Este minunata! :) Chiar acum i-am facut lui Buni, o cacao cu lapte (cacao, lapte de la tara si putin zahar brun).
    Vreau si eu un fluier. Din acela de lemn... cum se gaseau pe vremuri la targ =))))))). Nah... ce sa zic. Tot pe acelasi principiu.
    Am vazut cartea si la MNiko pe blog - inteleg ca este frumoasa - sa te bucuri de ea :*.
    Wow - limba copta... iar mi-am amintit ca am lasat japoneza deoparte... :(((. Ma simt insa atat de obosita incat nu ma pot concentra deloc. Dar trebuie sa gasesc eu o rezolvare. Hmmm
    Am citit si eu despre nume... m-am gandit apoi la ce spunea Shakespear in Romeo si Julieta.. Apoi mi-am dat seama ca e atat de putin important... si acum ma intreb daca nu cumva am avut deja un nume inainte sa ajung aici.... :)). Azi am fost toata ziua ametita, adormita (probabil si de la faptul ca s-a facut brusc cald si cine mai stie ce).
    Foarte interesante batele indiene... imi amintesc insa de japonezii care cara nu mai stiu ce pe umeri si fac niste formatiuni destul de ciudate pe umeri, spate, gat.. :))). Ce comexiuni mai face si mintea.
    Mi-a placut tare mult exprimarea artistica prin caligrafierea in zapada - suuuuperb!!!
    Pupici cu draaaag :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur de fiecare dată de comentariul tău care îmi transmite părerea ta referitor la tot ceea ce a cuprins "jurnalul" ❤️
      Și pe mine mă influențează schimbarea atmosferică: cel mai vizibil este când bate vântul cu putere mare, mult timp - îmi zdruncină "bruma" de mental ce o am...
      Îți doresc o seară liniștită, odihnitoare👍
      Pupici cu drag ❤️

      Ștergere
  5. Frumoasă si aceasta pagina de jurnal, cu informații multe și utile. Să te bucuri de darul Corinei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos pentru urare - lectură plăcută și pentru tine, pentru că ai primit și tu un dar de la Corina 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere