vineri, 20 ianuarie 2023

Jurnalul (298)

💚 ... azi vineri 20 ianuarie, ora 15,25.

💚 ... am fost prin oraș... destul de cald (dar seara tot voi face focul ...😃) ...demultișor aveam o dorință de a-mi cumpăra ceas de mână (zilele trecute am cumparat unul și pentru perete în dormitor...😃) și iată că am reușit (mai am 2 ceasuri mai de demult dar nu mai pot fi folosite 🙃🙂 )...deci nu voi mai sta toată ziua cu telefonul după mine...🙃😃


... am cumpărat colăcei cu susan și stând în stație, așteptând autobuzul, am început să urmăresc un porumbel (feminin sau masculin ?!...cine știe...) ca să fiu sigură că vede semințele de chimen...și el mergea tacticos, a trecut pe o străduță laterală fără mașini, admirând zona, și eu după el... greu ne-am putut apropia traseele...i-am pus jos semințele...s-a mai plimbat indiferent, și într-un târziu mi-a demonstrat că a știut de ce umblam după el, și s-a dus la semințele de chimen...👍

💚 ... urmăresc știrile trecând de pe un canal tv pe altul...: proteste din motive diverse: Iran, Peru, Israel, Europa ... am privit cu tristețe toate dar și acolo unde este luată cu forța, purtată micuța Greta Thurnberg:  

(sursa:https://www.google.com/search?q=proteste+l+davos&oq=proteste+l+davos&aqs=chrome..69i57j33i10i160.9249j0j8&client=tablet-android-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8&chrome_dse_attribution=1#imgrc=VXrX2yii4TRKNM&imgdii=8QKIYIycErPmTM)

💚 ... apoi am văzut pe internet, fotografii de la o nuntă ce a durat 9 zile (ca în basmele citite când eram micuță...😇), în micuțul stat Brunei: o prințesă (frumoasă dar și bine pregătită la universități mari) căsătorită cu fiul unui prinț...

(sursa: https://okmagazine.ro/royals/case-regale/nunta-cu-fast-in-brunei-fiica-sultanului-azemah-2235706.html)

💚 ... am ascultat o melodie aparte:"Prelude - Love is all" ... 

💚 un film vizionat ? Marți seara, pe canalul tv "PRO CINEMA"": Pețitoarea regală"- film realizat la Castelul Peleș (castelul nostru...)  


💚 ... miercuri seara  la TVR 2, am reușit să vizionez 80% din filmul "Vindecătorul":

https://lumealibera.ro/video-cea-mai-urmarita-pelicula-netflix-din-sua-a-donat-toate-incasarile-copiilor-bolnavi-de-cancer/

Filmul a fost dedicat lui Paul Newman... Unii oameni sunt și frumoși, și talentați dar și cu inimi mari ❤️ Paul Newman ! Deja mă simt emoționată doar când revăd în amintirile mele, rolurile interpretate de inegalabilul Paul Newman:

https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Paul_Newman

Printre altele am aflat că există o bază și fonduri create de minunatul om Paul Newman pentru copii bolnavi de cancer: 

https://newmansown.org/stories/seriously-fun-camp/ 

💚 .... căutând ceva pe fb, am reascultat, cu drag, o melodie cu Nikos:    

💚 ... azi activând prin bucătărie, am fost atrasă încet-încet într-o mică călătorie fizică (din Elveția până în Coreea de Sud...😃) dar enorm de importantă pentru sufletele celor două călătoare (mamă și fiică) de a-și descoperi rădăcinile biologice...

(sursa: https://europe.tv5monde.com/fr/guide-tv/documentaires/retour-aux-sources/voyage-en-coree-du-sud-873423 )

...emisiunea "Retour aux resources", episodul "Voyage en Corée du Sud", TV5 Monde... tot ce am urmărit a fost frumos pentru că au vizitat o țară frumoasă...emoționantă a fost peste tot, încercarea de a-și "cunoaște" puțin câteva locuri din țara natală, pentru că altceva nu au descoperit...poliția avea date despre ea doar de la adopție (și ea avea documentele în coreeană de atunci...) dar nu știau nimic despre cine o părăsise... mama, care avea acum 50 ani, fusese adoptată la vârsta de 2 ani de o familie elvețiană... atât a aflat și pe teren...trecuse prea mult ca să mai poată afla ceva, chiar și cu cercetarea ADN-ului... emoționante au fost conexiunile cu persoanele coreene pe care le-au întâlnit, toți emoționați de căutarea lor...  

(https://europe.tv5monde.com/fr/guide-tv/documentaires/retour-aux-sources/voyage-en-coree-du-sud-873423 )

 💚 ... ceva japonez ... peștii koi...

(sursa: https://www.google.com/search?q=pesti+japonezi&oq=pesti+japonezi&aqs=chrome.0.0i355i512j46i512j0i22i30.6363j0j8&client=tablet-android-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8&chrome_dse_attribution=1#imgrc=AcqTTS8oNj6KkM&imgdii=ih-nzl2a8S2AZM)

6 comentarii:

  1. Imi place ceasul tau. Eu incerc trucul cu un fel de ceas cu cronometru. Pun timpul dupa care sa sune, depinde ce am de facut si imi dau silinta sa ma incadrez. Constat ca e o metoda chiar buna si parca am spor in felul acesta.
    Nu mai stiu in ce postare l--am pus si eu pe Yanni. Imi place cum canta, ca si Vertis. Nu am reusit sa iau bilete cand a avut un concert aici. Ai multe idei noi pe aici. E bine ca reusesti sa te mai uiti la documentare.
    Vizionari placute si un final de saptamana linistit! Pup! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu sunt prea stresată în zilele când sună ceasul: este vreo activitate prea importanță pentru mine cu activitate prin oraș sau cu sosirea meseriașului...🙃🙂
      De obicei funcționez mult mai bine după ceasul meu intern, reglat de bioritmul meu...
      Îmi place să descopăr informații noi, sunt o veșnică curioasă !
      Weekend plăcut 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  2. Filmul "Vindecatorul" l-am vazut si eu, in reluare, noaptea spre dimineata (fiind "in deplasare" nu prea aveam multe de facut asa ca am butonat telecomanda). 😊 Nu l-am vazut chiar de la inceput si cand am ajuns la film... nu mi-a placut actorul (vindecatorul - mai ales vocea lui!), nu mi-a placut "jocul actorilor" in general, nu prea urmaresc filme de acest gen si, cu toate acestea, desi mai era un film pe nu stiu ce canal, am revenit la acesta... :)) La final de film am aflat ca era dedicat lui Paul Newman! Mi-am spus, zambind, ca acesta o fi fost motivul pentru care am vazut filmul pana la final: sa-mi amintesc ca Paul Newman a fost mai mult decat un "star de cinema".

    Imi plac ceasurile tale! Cel pentru perete pare ca e aur alb cu diamante. 😊
    N-am renuntat decat rareori sa port ceas-bratara (am o "trupa" serioasa de ceasuri-bratara).
    Cand sunt obligata sa apelez la alama ceasului... ma trezesc cam "iritata" de la zbarnait! :)) (asta cand il aud, intr-un final, daca il aud inainte de a se termina bateria) Din fericire, mai mereu are cine sa ma trezeasca, atunci cand e musai. 😊

    E tare interesant "crapul colorat"! Sunt sigura ca nu as putea manca din carnea lui - prea e dragalas. 😊 Am citit pe undeva (nu de curand) ca ar fi (a fost?) o ferma de pesti koi in Ro

    Weekend frumos iti doresc! Pupici! ❤

    P.S. Mi-a placut "povestioara" cu porumbelul. ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am găsit un ceas de perete care nu face zgomotul "tic-tac", bâzâie foarte încetișor: eu îi zic că este ca un micuț cocoșel de munte...😃
      Nu prea am sonor la filme, uneori este câte o secvență ce mă poate speria, brusc, prin vreo tonalitate...nu am fost prea atentă la jocul actorilor, m-am bucurat că era un film neviolent...😇
      Da, am auzit și eu parcă, mai demult, de o firmă pe la noi cu pești koi ... prea frumoși pentru a fi consumați !
      Trebuia cineva să mă filmeze cum umblam cu punga cu semințe după porumbel și el, plin de importanță, parcă era Napoleon și verifica trupele...
      Weekend plăcut 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  3. Ce ceasuri faine ti-ai luat!! Haha vai - mi-am amintit ca aveam un ceas verde in bucatarie (de perete) - ce mai tacaia.. Il auzeam pana in camera mea :))).
    Imi placea cand mergea pendula. Bine, nu la fel de mult imi placea cand o apuca batutul si eu aveam in plan sa inregistrez ceva audio dupa tv (pe stilul pune casetofon langa tv - haha).
    Nu am mai purtat de mult ceas de mana (chiar va trebui sa imi organizez ceasurile - sper sa mai mearga :O.... ). De ceva vreme folosesc un fel de ceas la aragaz - il setez sa ma anunte cand e gata mancarea :)))))))). E simpatic.

    Ce draguta intalnire ai avut - ma bucur ca a mancat pana la urma semintele :).
    Pe cat ma intristeaza stirile legate de violente si nedreptati, pe atat mi se pare de interesannt documentarul despre printesa Bruneiului. Ma bucur ca ne-ai povestit un pic. Ah.. ce ciudat. M-a dus cu gandul la o carte pe care am citit-o. Cred ca din Agatha C. dar oare care era? Sigur cu Poirot! :D Nu imi mai amintesc insa titlul.
    Hallmark in colaborare cu Mattel (sau invers) au nsite serii de papusi Barbie fenomenal de frumoase :)))))). Filmul l-as vedea doar pentru ca sunt curioasa sa vad ce au filmat la Peles. :D Foarte curioasa chiar :)))).
    Cred ca m-as uita si la The Healer (pentru ca imi doresc tare mult sa cred ca exista asa ceva si ... pentru ca il ador pe Paul Newman - intotdeauna mi s-a parut un om extraordinar de frumos... ceva din privire si felul de a fi, dincolo de starul de cinema).

    Interesant documentarul mama-fiica. Am vazut si eu la un moment dat ceva asemanator :).

    Ceva-ul japonez imi place enorm. Imi aminteste ca, la un moment dat, prin fata casei curgea paraul si erau pesti in el. Mai curge si acum. Dar na... alte chestii se varsa prin el :))).

    Pupici cu draaag!!


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ceasul pe care îl am în bucătărie, de când ne-am mutat la casă, face gălăgie, auzi: "tic-tac"! În dormitor am vrut linișteeeee...
      Am dat imaginea despre acea nuntă pentru că ar fi trebuit să o vedem la tv la știri, așa cum mai dau (nu prea des, e drept...) știri de la familiile regale europene...o veste veselă, parcă din "O mie și una de nopți."...dar cum politica este: știri cu covid/gripă/covid+gripă, știri cu facturi mari, știri cu sărăcia oamenilor, știri despre depresii, etc...
      Îți doresc un sfârșit liniștit de săptămână 👍
      Pupici cu drag ❤️

      Ștergere