vineri, 18 noiembrie 2022

Jurnalul (289)

💚 ... azi, vineri 18 noiembrie, ora 9,48 ...
💚 ... vremea s-a răcorit, a venit și puțină ploaie... în grădină (excepție minunatele crizanteme și cactusul...) florile nu mai sunt...am pregătit grădina pentru perioada frigului...
💚 ... am descoperit pe Pinterest o umbreluță și "pașii" de executat pentru realizarea ei... iată umbreluța:

... am trecut la activitate, plină de elan... treptat m-am cam dezumflat: hârtia folosită de mine nu este indicată fiind subțire...dar am continuat - măcar cunosc cum trebuie lucrat...


... voi reîncerca în viitorul mai îndepărtat dar cu alt tip de hârtie...😃...
💚 ... și mai trist, cu adevărat: a murit greierașul...iată-l:

💚 ... paradoxuri:
   - reportaj despre reducerea consumului energetic. 😃😃... reportera discută (doar este la modă - în trend, se zice mai la modă  🙃🙂) despre reducerea consumului, invitatul spune într-una (cu date concrete...) despre poziția noastră ca țară printre cele cu cel mic consum energetic...noi și Moldova e și mai și decât noi...

   - reportaj despre scumpiri în turism 😃😃... și sunt evidențiate căutările românilor la "târgul de turism" pentru petreceri în străinătate !!!

💚 ... pe Euronews am descoperit o reclamă privind acțiunile omului ce nu are respect pentru natură... imediat mi-am adus aminte de o poveste cu multe asemănări: mama-soacră bolnavă și neîngrijită de noră care îi dă soacrei mâncăruri cumplite... când se îmbolnăvește și nora devenită bătrână, nora ei iubitoare îi dă de mâncare foarte bună... dar tot ce i se ducea la gură, se transforma în mâncarea cumplită pe care i-o dăduse soacrei ei... asta este povestea... reclama de la Euro&Green seamănă: un bărbat mănâncă și lasă gunoiul (pungă de plastic, sticlă goală, resturi menajere...) pe bancă!...noaptea are un coșmar unde se întâlnește cu toate acele deșeuri uitate pe bancă! 

https://green-report.ro/agent-green-platforma-comisie/

💚 ... un subiect care m-a fascinat dar nu l-am văzut pe viu: licuricii !!!

...am aflat că în japonia, licuricii simbolizează sinceritate, dragoste și loialitate !

Hiroyuki Shinohara

https://www.omofon.com/fenomenul-spectaculos-datorita-caruia-padurile-din-japonia-devin-locuri-de-vis

... așa am ajuns la un emoționant film japonez animat, bazat pe nuvela semiautobiografică a lui Akiyuki Nosaka (https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Akiyuki_Nosaka) , film regizat de Isao Takahata (https://ro.frwiki.wiki/wiki/Isao_Takahata): "Mormântul licuricilor" ("Grave of the Fireflies"/"Hotaru no Haka"), în 1988...

https://wikicro.icu/wiki/Grave_of_the_Fireflies

... subiectul este trist, încercarea nereușită de a-și salva viața, la sfârșitul celui de-al doilea război mondial, a doi copii, frate și soră (Setsuko și Seita)...printre altele, încearcă să își lumineze un adăpost cu lumina licuricilor...spiritele celor doi, ajung în final pe o bancă, înconjurați de licurici...

https://www.imdb.com/video/vi1377679385/?playlistId=tt0095327&ref_=tt_ov_vi


10 comentarii:

  1. E frumoasă umbreluța ta. Pinterest a devenit și pentru mine una din sursele de inspirație.
    Vroiam să spun mai multe la pagina asta de jurnal, dar m-am blocat...am vaăzut trailerul la filmulețul amintit, pe linkul dat de tine și aproape că mi-au dat lacrimile doar din atât, apoi a urmat un video despre filme lacrimogene( unele le stiam), ultimul fiind Mormântul licuricilor, cu alte secevnțe induioșătoare, așa că acum mi-e gândul doar la film. O să încerc să-l vizionez.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa este - emoționant film ! este adevărat că realitatea zilelor noastre este atât de ìncărcată ... și omenirea tot nu învață "lecția" !
      Îți doresc un weekend liniștit ❤️

      Ștergere
  2. Ce drăguță e umbreluța, poate fac și eu cu cea mare in weekend!Pinterest e o sursa de inspirație care imi place mult!
    Mulțumesc de idee!

    RăspundețiȘtergere
  3. E frumusica umbreluta ta! 😊
    Imi pare rau de greieras... Avenit prea tarziu la tine, sa ceara ajutor...
    Filmul amintit nu l-as putea vedea - nu inca (chiar de l-as gasi online)... As da apa la soricei. 😊
    O singura data, in copilarie, la mare, am vazut o multime de licurici - erau printr-un gard viu. E o imagine pe care greu o voi uita; inclusiv uimirea de atunci mi-e greu s-o uit. :))
    Cat despre "informatiile" de la TV... Uau! Nu stiu cum se face ca tot nimeresc cate o tipa care ne "informeaza" cat costa produsele "de baza" - ia cate un produs, il pune-n cos si da din gura. Cei care n-au prea multi bani, stiu; cei care aumulti bani nu sunt interesati, dar ea tre' sa-si scoata salariul. Cat de penibil sa dai asa ceva la "stiri"...

    Weekend frumos iti doresc! Pupici! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am văzut pe viu licurici...
      Mi-a părut rău pentru greieraș...
      Nici eu nu aș putea viziona întregul film - acum știu acțiunea ...- dar este bine să nu uităm ce aduc războaiele, energia atomică, etc 😪
      Îți doresc weekend plăcut 👍
      pupici ❤️

      Ștergere
  4. Heeeei! Ce m-am bucurat cand am vazut fila de jurnal in feed. Parca m-am si inviorat un pic. Asa ca profit, inainte sa merg la bucatarie (poate imi creste inca un pic nivelul energie, haha) sa iti scriu doua vorbe :*. (altfel parca vad ca imi compun in gand raspunsul... tot timpul cat fac crocantele, sau bete cum le zic eu - adica saleuri).
    Si la noi s-a facut frig si o ceata care e de fapt un minunat smog. E un fum inecacios de intra efectiv prin pereti .... pffff :(. Nu stiu ce ard, dar ...

    Vai ce tare este umbreluta - deci ar trebui cu hartie de origami? Hmmm... cred ca am cateva coli. O sa incerc. Sa vedem. Nu stiu cand dar mi-am salvat si eu link-ul. Iti multumesc. Sper sa reusim sa ne facem umbrelute :*

    Of.... Dragutul de Greieras... stii ceva? Eu am luat de curand o carte micuta de colorat cu greierele si furnica :O. Ce coincidenta - acum sa citesc despre greieras - noroc ca a intalnit in calea lui o furnicuta darnica si buna, pe tine si timpul care i-a fost dat... a avut o companie placuta :) si un loc caldut.

    Mie televiziunea .... nah media mi se pare in general de un ipocritism si trendism ... in fine. Nu pot sa suport stirile si reportaje ca mi se par toate latrate si sunt asa regizate si cu montajul cu sunetul (mai ales dramatic...)....

    Nu stiu cat de in coada suntem noi, poate in coada la cei care nu fac economie :)))). Nu suntem cei mai economi, probabil doar cei care chiar sunt stransi cu usa de cheltuiele. Cred.
    Dar, desigur, sunt multi oameni care si-au luat masuri(daca pot zice asa) alternative - am tot vazut panouri solare prin jur montate. Am si eu becuri care se incarca la soare (pot incarca si mobilul cu acel mini panou) si le ador. dar probabil ca daca nu eram nevoita sa caut solutie nu le-as fi descoperit prea curand. Cred ca voi scrie candva curand pe blog despre ce am eu - poate ca va fi de folos pentru cei care nu le stiu si ar avea nevoie :D

    Calatorii ---- ah. imi plac mult calatoriile, dar iti zic sincer, le prefer pe cele virtuale. Asa fizic mi-ar trebui o masinuta (foarte bine izolata.. lol), mancare sa am.. provizii... e mai complicat. Deocamdata virtual e mai bine. :D (si mai ieftin si mai sigur... haha

    Aivazut Grave of the Fireflies? Doamne... am plans cu sughituri. Am descoperit prin 2008 Studioul Ghibli si efetiv am vazut in perioada aceea cam tot ce am gasit disponibil de la ei. Ce a aparut mai nou (cam dupa Ponyo, au mai fost doar doua dar evident am un lapsus acum) cam de la filmul cu inventatorul de avioane nu am vazut :(.
    Mie personal filmul acesta mi se pare pe cat de frumos pe atat de greu de dus. Apropo - daca ai sa luminezi un pic afisul ai sa vezi ca in dreapta sus e silueta unui bombardier si ca printre licurici sunt bombe incendiare.... poate ai observat.

    :) Acum stau si ma intreb pe care dintre papusile mele o chema Hotaru.. sau, stai. ah da stiu care. Ca e si numele lui Sailor Saturn, preferata mea.

    Puuuupici cu drag! gata ma indrept spre bucatarie :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este bine că folosești energia solară...sper că în viitor voi reuși să-mi cumpăr și eu vreun panou...
      Nu cred că aș putea viziona întreg filmul, este cumplit de trist pentru mine dar am încercat să aduc aminte oamenilor ce se întâmplă cu o bombă, că nu este doar în virtual...😪
      Am văzut în fb că ai păpuși minunate 😃
      Îți doresc un weekend liniștit (fară poluare de la vecini...)!
      Pupici ❤️

      Ștergere
  5. Genul asta de umbrelute este simpatic foc. Ma intreb daca pui impreuna doua coli ar fi mai bine? Putin lipite sa nu alunece?
    Imi pare rau de greieras. Am avut si eu in balcon unul care canta, dar nu l-am vazut si l-a un moment dat a tacut brusc...
    Astia cu stirile ne fac creierii terci. Mi se par atat de lipsiti de... orice ca nu ii ascult. Pot constata si direct ce si cum se scumpeste. Motivul este camuflat...in diverse!
    Nici eu nu am vazut licurici, dar filme triste nu ma simt in stare sa vad.
    Un weekend linistit sa ai! Pupici! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am căutat și mai caut ceva hârtie mai groasă...voi reîncerca...
      Urmăresc, din când în când, zilnic știrile pe mai toate canalele tv - sa știu ce se mai întâmplă important și că să aud o "gălagie" prin casă...
      Îți doresc un weekend cât mai plăcut 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere