vineri, 4 noiembrie 2022

Jurnalul (287)


💚 ... azi 4 noiembrie, orele 10,20...

💚 ... s-a dus și luna octombrie: mai cu așteptări (când o să fie liber meșterul..😃), mai cu atenție la lucrările efectuate de meșter (să țin minte toate locurile unde trebuie atenție mărită...), mai cu udatul prin grădina cu flori (recunosc-am fost foarte rar cu apă pe la pomi, în grădina mare 😇), etc...

💚 ... într-o dimineață, am ascultat un fragment dintr-o melodie care m-a atras (Doru Todoruț ,Pe drum"):

💚 ... mă cam amețește programul cu filmele programate la Diva: astă-vară filme cu Crăciunul, acum filme cu Crăciunul...dar ce să fac ?! mai sunt  filmele cu detectivi (nu violente...), de pe AXN...sau documentarele de pe History Channel ("Inexplicabil", "Misterul aurului dacic"...)

💚 ... știrile le urmăresc pe sărite, de la un canal tv la altul...unele televiziuni fac reportaje de genul: "ce faceți cu facturile mari la curent ?", "s-au scumpit produsele alimentare...vă descurcați ?" Sau știrile despre crime, accidente... cu lux de amănunte...și așa ajung mai mult pe posturile străine de știri dar ei cam vorbesc despre ale lor...

💚 ... am gătit ceea ce am descoperit că mănânc cu cea mai mare poftă: mâncare cu ciuperci proaspete...


💚 ... luni am început bine: am primit, peste gard, câteva crengi de la vecinii ce vin mai rar (cei cu stația pentru telefoane...) :

deci voi avea de lucru cu toporișca (trebuie să găsesc pe cineva să o ascută 🙃🙂 - am găsit !!!), iar apoi să le așez în cutii, înăuntru în atelier...

💚 ... am activat zona arderii deșeurilor din hârtie și mici plastice...


💚 ... aaaa, urmărind știrile pe BBC, am urmărit și puțin din dezbaterile Camerei Comunelor engleze...și mi-am adus aminte gândurile avute: cum încap bieții parlamentari în acel spațiu mic, unde fiecare își ocupă chiar "locul" votat, unii aveau hârtii în mână, cineva scria pe hârtii ținându-le pe genunchi...


Doamne, Doamne ! și parlamentarii noștri nici nu mai știu pe ce lume se află, de ce au ajuns pe acolo...visează...și își împlinesc dorințele (=buzunarele) ...

💚 ... am reușit să trec la traducerea a celei de-a treia carte scrisă de Van Tassel ( https://en.m.wikipedia.org/wiki/George_Van_Tassel )...

💚 ... am făcut o plimbare, de dimineață (ha, ha - ora era cam 10,30...) prin grădini și (totul era ok la o inspecție ochiometrică 🙃🙂) umblând, cu picioarele prin infinit de multele frunze ( de aluni, de vișini, de caiși, de smochin, de nuc...), am descoperit bucuria copilărească de a aduna nuci: una de aici, una de dincolo, râzănd și umplând palma cu recolta momentului..

💚 ... ceva delicat:

(sursa Pinterest

12 comentarii:

  1. Yum! Nuci și ciuperci și cafeluță. :) Weekend fain! 🤗

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi plac nucile la nebunie. Noi le punem cateva minute in cuptor. Nu stiu daca e bine, insa imi plac mai mult asa.
    Astazi am vazut ca in parlament li se aduce si pachet. Doar, doar or face si treaba...
    Sa fii atenta la ardere de plastice. Sunt cam toxice, totusi.
    Un weekend pe placul tau, draga Prietena. Pupici!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu mănânc așa crude nucile...
      Am văzut și eu filmarea din Parlament - nicio șansă pentru noi !!!
      Nu ard plastice mari, când ard hârtiile mai am și câte-o plasă/pungă...
      Și eu îți doresc un weekend liniștit 👍
      Pupici ❤

      Ștergere
  3. Săptămana trecută am dat ți eu pe Diva și m-am bucurat de filmele de Crăciun, recunosc, nu prea le-am urmărit în vară. Dar după două zile deja se tot repetau și am cam zis pas.
    Ne cam potrivim la activități în această perioadă. Azi am gătit și eu ciperci la tigaie cu ficat de pui. Maine avem în plan strănsul frunzelor și recuperarea nucilor, ce o mai fi scăpat vigilenței câinilor, mari amaatori de ronțăit nuci, dar și tocatul și stivuitul crengilor rezultate de la curătarea trandafirilor dar și a unor pomi.
    Spre deosebire de ai nostri, parlamentarii englezi se găndec mai întai la binele comun decât la confortul propriu, dar asta e o mentalitate de secole, ceea ce pe noi nu ne-a caracterizat niciodată.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, așa este !
      Am atât de multă frunză (apropo de "tăiat frunză la câini"...😃 )...o las ca se mai "toace" și singură...😃
      Să ai spor în activități 👍
      Pupici ❤

      Ștergere
  4. Voi pleca de la tine cu gandul la mancarea de ciuperci! Imi plac enorm ciupercile! Chiar si crude! Nu am avut niciodata ciuperci cate pot manca! :)))
    Citind aceasta pagina de jurnal mi-au venit in minte vremurile cand oamenii terminau cu treburile campului, cu aranjatul gradinilor, cu pregatirea proviziilor pentru iarna si stateau mai mult pe langa casa, mai intalnindu-se la vreo sezatoare, privind din caldura caminului cum cad fulgii de zapada... Gata! M-am trezit la realitate!

    Imi spunea cineva ca sunt ceva seriale "dragute" pe BBC First (daca oi fi retinut corect) si pe Epic (asa ceva)

    Parlamentarii din Ro! Unii isi mai scot greierii din calcaie de aceea, probabil, cauta luxul cu orice pret. Pfuuu... Vanitatea parvenitului...

    Zile senine iti doresc! Pupici! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am descoperit gustul plăcut al ciupercilor cam târziu, după "plecarea" lui mami - ea gătea minunat dar nu ciuperci (rar le punea pe grătar)!
      Stau la țară de atâția ani (19...😃) dar cum nu am "rădăcinile" pe aici ci doar casa, nu prea m-am bucurat de acea atmosferă specifică dată de o șezătoare...De căldura căminului m-am bucurat în fiecare an de țară !
      Vedeam Epic înainte dar, acum, nu mai îl pot vedea...BBC first nu îl am în grila de programe, nu l-am găsit! Noroc cu cititul...
      Îți doresc o dupa-amiază cât mai plăcută 👍
      Pupici ❤

      Ștergere
  5. Îmi plac nucile, aât crude cât și coapte la cuptor! La televizor nu mă mai uit de mai bine de 1 an de zile, rareori ma uit la iumor, în rest Netflix!
    O seară frumoasă să ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oooo, mulțumesc frumos pentru urare și informațiile privind Netlix (nu mă uit că nu am abonament...😃)...mai urmăresc știrile de peste tot ca să știu cursul evenimentelor, ca să nu mă "rup" mai mult de această lume...
      Îți doresc să ai o săptămână cât mai liniștită 👍
      pupici ❤

      Ștergere
  6. In sfarsit ajung si eu sa las un gand - daca mai asteptam un pic aparea fila noua de jurnal :))).
    Dar ce ma bucur ca in sfarsit am si eu asa o portita pentru vizite dragi! :D
    Si ce intampinare calduroasa :*.
    Imi placea enorm tocanita de ciuperci. Yummy. Sigur si cele pregatite de tine sunt delicioase! Ah.. si am mancat si la gratar intr-o ocazie, chiar.
    Interesanta piesa. :) Acum stateam si ma gandeam cum se numea trupa din care facea parte :))))).

    Vaaaai m-am uitat si eu cu Ralu pe Diva intr-un an... era dragut asa de sarbatori :))). Dar dupa ce am vazut aceleasi filme in bucla... faza e ca le puteau pe repeat nu neaparat pe preferatele noastre :))).

    Sa ai mult spor cu crengutele(si la cat mai multe - ca sa ai suficiente la iarna :*. Felicitari pentru locusorul de ars (am vazut ca a zis si Suzana - vezi ca plasticele de orice fel sunt toxice, chiar si pungutele - apropo de asta, daca nu am luat un nas de fum de la plastice arse azi de dimi cand am intrat in camara :)))))

    E frumoasa Camera Comunelor... :) si ochii mei se ridica si privesc spre londra mea 3D :))). Acum multe vrem de la parlamentarii romani... doar de niste ani incoace oamenii sunt dresati sa stea cu ochii pe altii si sa aiba ca scop sa obtina si ei cu efort minim cel putin ce au si ceilalti daca nu mai mult... Ehhh
    Iti tin pumnii la traducere - sa ne mai povestesti si noua :*. Mie mi se pare f interesant!!

    Ohhh si mie imi placea enorm sa caut nuci - vai,asteptam momentul nucilor toamna (le cautam printre frunze, prin iarba... uneori le ochiam prin nuc si cu cate un bat jeang... hihhih alea care se decojesc (si raman albeeee yummy). Asa imi place sa mai culeg si castane (din cele necomestibile :)))))

    Superba imaginea de final. Cat de delicat... :D Apropo, am terminat puzzle=ul. E unul asemanator pe care il tot urmaresc, cu o gheisa cu umbreluta... cine stie:D Pana una alta, abia astept sa il vad pe acesta terminat inramat:)
    Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur mult pentru că mi-ai scris-știu cât de încărcat este programul tău !
      Ei, doar nu ard pungi de plastic de la toată comuna 😀, fac curat săptămânal la ce este pe la mine, hârtii și plastice mai mici...
      Am un tomberon de gunoi menajer, altul pentru plastice...sunt dotată !
      Am descoperit pe Pinterest un mod de a-mi confecționa singură o umbreluță-jucărie...nu am realizat-o încă...
      Pupici ❤

      Ștergere