luni, 1 februarie 2021

Bazarul

            

       ...Marcianita nu se mai întoarse la şcoală şi nici o dată după aceea nu mai ştiu ce-i un pupitru. Din ziua aceea însă nu o uită nici pe Nina şi nici pe ceilalți colegi care strigaseră în cor ajutând-o astfel s-o chinuie. Din fundul casei ei cu iasomie, zi de zi îşi amintea că nu putuse fi elevă nici măcar la şcoala Luisitei. Nu rămase însă o ignorantă. Mama sa reuși s-o convingă pe Luisita să vină acasă şi s-o învețe carte timp de două ore în fiecare dimineață, pe profesorul Cedeno să-i predea noțiuni de muzică, care o făcură să nu se mai dezlipească de pian până ce aproape că începuse să se cocoşeze,  iar pe Don Josė Maria Tereza noțiuni de compunere, pe care poate că le-a folosit în ultimul timp pentru a-şi apăra fiii. Restul a învățat de la viață, de la moarte -- care mereu i-a dat târcoale, fără însă să fi ajuns aproape de ea -- şi de la umbra malignă, cum îşi denumește dramatic soarta.   

                                      ("Bazarul", Gustav Àlvarez Gardeazàbal)

                                          -traducere Nina Ecaterina Popescu-

...postarea este propusă pentru "Citate favorite" găzduite de doamna Suzana


6 comentarii:

  1. Un citat bine ales, care mi-a trezit interesul pentru această carte. Să vedem dacă o voi găsi.

    Sănătate și numai bine, dragă prietenă! ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamna Zenaida,am ales această carte dar nu sunt familiarizată cu stilul unui scriitor sud-american,columbian...
      Sper să vă placă dar prezintă mult zbucium sufletesc !
      Dar am îndrăznit să prezint cartea !
      Vă doresc multă sănătate ! ❤👍

      Ștergere
  2. In primul rand, multumesc pentru inscriere, draga mea. A fost perfecta intrarea. Recunosc ca nu am citit cartea si nici genul acesta de autori. Poate exact din motivul pe care l-ai simtit si tu: 'prea mult zbucium sufletesc'. Nu stiu daca este un motiv plauzibil pentru a nu citi o carte, insa asta e. Insa personajul pare extraordinar in sensul fortei de a fi autodidacta, ceea ce este un model de admirat.
    Multumesc frumos pentru aceasta lectura, draga Prietena!
    Un februarie linistit si plin de curaj! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
  3. Suna tragic. Cred ca nu as putea sa o citesc, dar sunt sigura ca mi-ar placea "eroina". Imi vine in minte o "vorba": cine trece prin flacarile iadului iese calit.
    Multumesc pentru cunstinta cu acest autor. 😊
    Pupici! ❤️

    RăspundețiȘtergere
  4. In anii '80 au fost traduse multe carti din spatiul latino-american. Era o noutate. Am citit cateva scrise de Gabriel Garcia Marquez, un nobelist al acelor ani. Imi amintesc cu bucurie de romanul "Toamna patriarhului".

    RăspundețiȘtergere
  5. Interesant. Ma intreb de ce rasesera ceilalti de ea. O fi avut "un defect"? Si ce considerasera ca era "defectul".
    Pun intre ghilimele, pentru ca eu nu cred in genul acesta de "defecte", dar, in general, cam astea sunt "motivele invocate".

    Nu stiu daca m-as impaca chiar bine cu iasomia, dar o gradina tot as vrea. Nu m-ar deranja sa am casa mea, cu o camera speciala pe post de biblioteca si atelier de creatie... sa citesc in voie, sa imi prepar mancare din ingrediente naturale, de preferinta din gradinuta mea, sa fie o comunitate frumoasa, sa pot cumpara cele necesare de acolo - adica vba aia, sa mai existe oameni care lucreaza cu drag pamantul si nu il intoxica improscand mizerii...

    Vise.

    Interesanta carte. :)
    Te pup!!!

    RăspundețiȘtergere