vineri, 29 ianuarie 2021

Jurnalul (277)

           

👧 Azi ... vineri 29 ianuarie, ora 11,50.                         

👧 Acum ... câteva zile, mă bucuram că am ghiocei în grădină...


👧 Dar ... a nins iar....


👧 Peste tot ... am urme de Pisi...


Dar am descoperit că la mâncarea lui Pisi mai vine o pisică mare, un Motan cred...într-o zi l-am descoperit când ieşea dîn spațiul lui Pisi, s-a suit pe gard şi m-a privit lung....ce-o fi gândit? ... La scurt timp, după el, a ieşit şi Pisi, întinzându-se ca după somn...

👧 "Bandita" mea ... de Pisi, ieri dimineață (când îi puneam bobițe în farfuriuță) m-a strâns uşor cu dinții ei cei atât de ascuțiți  (ca nişte mici ace...😊) de unul din degetele minim ce punea boabele....crezuse că vreau să-i iau boabele ce de-abia le pusesem...cred că îi era tare foame...m-a surprins reacția ei...ea care era atât de lingușitoare tot timpul cu mine....încearcă şi ea ca Puiu să devină un mic ŞEF. ..😀

👧 Azi ... este ger..,

👧 Luna Plină ... aduce evenimente cutremurătoare...mai ales că pe plaiurile noastre cam multe funcționează prost, cu reparații făcute de mântuială, recepția lucrărilor făcută de formă...clădirile nu corespund pentru funcționare dar nimeni nu le închide !!! Of, of, of ! Se fac anchete....şi aşa rămâne. ..

👧 Zilnic ... iau lemne tăiate din stiva din atelier, le aşez în cutii pentru a le duce în casă pentru foc..bineînțeles că mi-au înghețat mâinile...lipită apoi de sobă caldă, mi-am zisuitat voce tare "ce frig este..." şi tot singură mi-am răspuns "normal, este iarnă" (😀)....

👧 Puiu ... cum se așează,  se linge pe lăbuțe, apoi adoarme imediat...ce-aş vrea să am şi eu un somn aşa, fără griji multe....

👧 Noutatea ... este că, prin lecturarea ziarului la care sunt abonată, am descoperit că am uitat de trecerea timpului... anul acesta se comemorează 200 de ani de la 1821...oftez ! ...

     (ro.wikipedia.org/wiki.Tudor_Vladimirescu )

... am uitat de "Domnul Tudor"... am uitat ce bărbat deosebit a fost...ce politică tulbure era în acea perioadă....eram adolescentă, romantică şi îi admiram figura în tabloul lui Teodor Aman...cât de curajos a fost...a condus pandurii Țării Româneşti...a devenit, pentru scurt timp, Domnul Țării Româneşti:


...am găsit o prezentare a monumentului ridicat la Padeş în memoria lui (primariapades.ro )

.....şi mi-am adus aminte de tulburatorul Emanoil Petruț din filmul "Tudor" (1963):

10 comentarii:

  1. Ai grija sa nu devi bunica de pisoii ...
    Daca motanul îi face vizite lui Pisi, cine stie ce nunta mare cu lautari o sa iasa ... dar si botez! 😅
    Iti doresc un weekend placut! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper, din toată inima,măcar să nu fie mulți pisoi ....
      Weekend plăcut şi ție !
      Pupici ! ❤👍

      Ștergere
  2. Pisi te-a muscat tare-tare, cu "furie", sau doar asa, sa stii ca are coltisori ascutiti? Daca a fost ca-ntr-o joaca, usurel, a facut-o pentru a-ti arata afectiunea (pisicile fac asta, uneori) 😊

    Ghioceii sunt acolo, sub paturica alba si rece!
    Am revazut acum vreo doi ani filmul "Tudor". La un moment dat a fost o scena care m-a "dezamagit": taranii (mosneni si/sau clacasi) au zis ca "gata, ne intoarcem la ale noastre, pentru ca trebuie sa ne hranim familiile". Altfel spus: degeaba exista un lider care sa alea-alea daca nu are cu cine (pana la capat). La fel se intampla si azi: "nu ma bag c-a luat foc un spital", "nu ma bag pentru..." si tot asa pana cel care nu se baga o pateste si plange 'ca "nimeni nu se baga".
    Nu m-am gandit la Revolutia din 1821... Stiu istorie in modul cel mai superficial. :( Multumesc ca mi-ai amintit.

    Zile frumoase iti doresc! Pupici! ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ai dreptate, m-a apucat uşor cu dințişorii ei ascuțiți...
      A mai rămas ici-colo câte puțină zăpadă...iar se văd bine ghioceii !
      Am citit în ziar despre comemorarea a 200 de ani de la 1821, nu la tv...
      Îți doresc un weekend căt mai plăcut !
      Pupici ! ❤👍

      Ștergere
  3. Ghioceii sigur vor fi mai protejati asa, pana la primavara!
    Iar evenimentele pisicesti cred ca pot deveni surprinzatoare uneori.
    Imi pare rau ca nu am ascultat radioul. As fi fost curioasa daca s-a amintit ceva de aceasta zi. Dar oricum si eu iti multumesc pentru reamintire!
    Un final linistit de saptamana! Pupici!❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ghioceii sunt iar la vedere ! S-a dus stratul de zăpadă !
      Nu ştiu bine ce fac pisicile, este prima oară când avem o pisică aici la casă, la țară...ceea ce am descoperit clar, este că trebuie să fiu cu ochii numai la picioare (ca să nu cad...😀) pentru că Pisi merge iute şi adesea printre picioarele mele...
      Nu ştiu, nu am ascultat la radio, poate au vorbit despre revoluția de la 1821 ...
      Îți doresc un weekend plăcut !
      Pupici ! ❤👍

      Ștergere
  4. Ce faine sunt jurnalele tale! 🙂 Simple. Altfel...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos pentru cuvintele frumoase !
      Weekend plăcut !
      Pupici ! ❤👍

      Ștergere
  5. Stii ce bine face un pic de ulei manutelor arse de frig? Mai bun decat orice crema. Cand termini treburile, pune un strop in palma si maseaza-ti mainile, pana intra in piele.

    Iubeam istoria Romaniei - am dat bacul la aceasta materie (singurul an in care a fost materie obligatorie). Am avut un profesor super fain (si super stresant) care ne spunea lucruri foarte interesante, pe care uneori nu le gasesti in carti. Oricum acum, la ce manuale sunt... no comment. Inca mai sper ca nu mi le-au aruncat ai mei pe ale mele. Chiar tineam la ele.

    ce frumosi sunt ghioceii.. te imbratisez cu drag :*!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos pentru sugestia cu ulei,nu ştiam !
      Şi mie mi-a plăcut mult istoria,mai ales de prin alte cărți luate de la bibliotecă (am avut profesori buni de istorie şi în clasele mici, şi la liceu 👍 )!
      Pupici ! ❤👍

      Ștergere