miercuri, 28 septembrie 2022

fântâni cu cumpănă și pterodactili


               Fântâni cu cumpănă și pterodactili
                                             -Geo Bogza

          În aceste condiţii, domnilor, procesul nu poate fi judecat, procurorul e nervos, pentru că nu i-a născut încă nevasta, vede urme de sânge, doamnelor şi domnilor, pe toţi pereţii, inculpaţii vor să-l mituiască pe judecător cu o tabacheră de aur, iar de cinci minute tribunalul e invadat de pterodactili astenici.
          Nu îmi încep încă pledoaria dar acetilena de la far se terminase, fiica amiralului tocmai murise, marea azvârlise peste noapte un delfin pe ţărm, din surse demne de încredere ştiu că l-au ucis contratorpiloarele, mă întorc spre dumneata, domnişoară, şi îţi dau un ultim avertisment, uită-te la mine ce alb sunt, nemernicii m-au luat drept zid, au şi adus în dreptul meu condamnatul, s-ar putea să-ţi pară rău, nu ştiu dacă te-a durut vreodată o măsea, dar are să fie şi mai rău...
          Stăteau, erau şase la număr, în umbra fântânii cu cumpănă, ultima cât vedeai cu ochii.
''Povesteşte, hai povesteşte !''
''V-am povestit, nu vă mai povestesc''. 
          Dar până la urmă, povestea.
''De când mă ştiu, m-am uitat la ceas din sfert în sfert de oră. Dacă nu mă uitam simţeam un şarpe în inimă. Chiar când am lucrat ca scafandru mă uitam. Era pneumatic. În acea zi am vorbit cu ea opt ore şi n-am mai simţit nici un şarpe. Asta e tot''. 
''Cine era ? Hai, spune ! Cine era ?'' 
''Nu vă spun !'' 
           Dar până la urmă le-a spus. Din acea zi, de câte ori îl întâlneau, îşi scoteau de departe pălăria. Dacă erau călări, coborau de pe cal.
                 
                         "Fântâni cu cumpănă și pterodactili"
                                             -Geo Bogza-
                 - https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Geo_Bogza  -

... deci dacă este sâmbătă - am decis eu, cu drag - prinde bine câte o porție de literatură SF (din colecția de reviste, cărți şi almanahuri SF - ce o am prin bibliotecă, scrise de specialiştii domeniului în decursul timpului)...
... sper că a fost o lectură interesantă ! 

5 comentarii:

  1. Asta da surpriza. Pur si simplu nu ma asteptam. :O
    UIte cum se leaga la mine in minte lucrurile - stii ca spusesem, la articolul cu Cella Serghi despre cartea aceea care m-a facut sa plang? Cand am citit-o, nu stiu de ce, am avut senzatia ca e scrisa de Radu Tudoran (care a scris Toate panzele sus), adica fratele lui geo Bogza.
    Nu stiu de ce ma tot legam eu de chestia asta, pentru ca, desigur, am vazut ca scria pe coperta Ionel Teodoreanu - lorelai... dar probabil ca am refuzat sa fac legatura cu La medeleni, carte care inca ma tulbura ... (probabil nu as fi citit Lorelai... hahaha).
    Te pup!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am umblat prin postările nefinalizate...a fost eclipsă parțială de soare... nu mi-a funcționat bine conexiunea...am primit un mesaj la un moment dat că s-a postat ceva..dar nu a vrut să îmi arate până acum...😃🙃😃
      Erau programate toate SF-urile pentru sâmbăta....
      Acum o las, ce să fac ?!
      Pupici ❤️

      Ștergere
    2. Curios că a apărut postată în luna septembrie...🙃😃

      Ștergere
    3. A fost? :O Cand? Habar nu aveam... dar e interesant, foarte interesant! Daca a fost eclipsa, asta mai aduce o explicatie pentru anumite fenomene din ultimele zile... :)

      Eu ma bucur cand apar.Am si eu o gramada de postari nefinalizate - ma gandeam ca poate reusesc in decembrie sa finalizez calendarul advent de anul trecut - sa il public in paralel.. asa nu ar fi 2021 singurul an fara calendar. Dar ... pana acum abia reusesc sa fiu la zi, asa ca incerc sa nu ma entuziasmez prea tare... vorba aceea suflu si-n iaurt :D

      Pupici cu drag :)

      Ștergere
    4. Pe 23 sau 25 octombrie a fost, cred, eclipsa...ieri a fost Lună Plină..
      Încet-încet le vei bifa pe toate...prin organizare...👍
      Pupici ❤️

      Ștergere