duminică, 10 decembrie 2017

o iubire cât o viaţă...

... am repovestit, pe blog, poveşti de viaţă ale unor prinţese ce au fost cândva în istoria poporului nostru - atrasă de evenimentele vieţilor lor...
... m-am gândit: ce ar fi să scriu şi despre un tânăr Rege - ca în basme: frumos, pasionat de maşini şi avioane, delicat, corect şi responsabil - şi despre iubirea vieţii sale ?!
... da, să repovestesc despre iubirea Regelui Mihai I:
... exact ca în basmul în care tânărul prinţ se îndrăgostea de o preafrumoasă fată prin intermediul unui tablou - sau ca în iubirea sultanului Ahmed I faţă de o frumoasa fată, devenită apoi sultana Kosem - Regele nostru, privind un film-reportaj, prin 1942, s-a îndrăgostit de o tânără fată ce era prezentă în acele informaţii... mai târziu, Regina Anna poestea această întâmplare:     
            ''Unul dintre reportaje era despre descoperirea în Maroc a mormântului fratelui cel mare al mamei. Eu sunt cea care i-a  descoperit într-un mausoleu din Rabat şi apăream în câteva imagini. Regele l-a rugat pe operator să decupeze fotogramele cu chipul meu şi să le transforme în mici fotografii dar fără să ştie cine sunt.''     
... îndrăgostit, privind chipul fetei ce-l privea din acele fotografii păstrate cu drag, tânărul Rege - va compune la pian o poezie lirică, plină de duioşie:''Elegie''...  
... în 1947, invitat, împreună cu Regina-mamă, la nunta verişoarei sale, Regina Elisabeta a II-a a Angliei, tânărul Rege Mihai I a întâlnit-o, printre atâtea alte tinere din înalta societate, pe fata de care se îndrăgostise cândva... Era Anna, fiica principelui René de Bourbon-Parma:
      (https://ro.wikipedia.org/wiki/Ana,_Principes%C4%83_de_Bourbon-Parma ):
... cum a fost oare întâlnirea ? Regele Mihai I, tânăr, frumos, atât de înalt în eleganta uniformă militară, delicat... Principesa Anna, tânără, frumoasă, elegant îmbrăcată dar băieţoasă în comportament... dragoste la prima vedere !
... a doua zi, cei doi tineri au mers la cinema, apoi la teatru... peste o săptămână, tânărul Rege, îndrăgostit, a cerut-o în căsătorie ! răspunsul afirmativ a venit de la Principesa emoţionată abia peste două săptămâni, la Laussane, unde s-au aflat într-o mică călătorie, însoţiţi de Regina-mamă... mai târziu, Regina Anna povestea despre acele momente: 
            ''Eram în maşină şi el a ales momentul de a-mi cere mâna într-un mod original. Eram la volan, aşa că ne-am adresat cuvinte care ne promiteam unul altuia fără să ne privim în faţă, doar drumul şerpuitor din faţa noastră. Toată viaţa noastră, aşa am făcut: umăr la umăr, ne-am ajutat unul pe altul şi am fost complici, fără să ne uităm unul la altul, ci privind amândoi, cu o singură fiinţă, drumul şerpuitor din faţa noastră.''   
... a urmat apoi căsătoria din exil, în ritul ortodox, în 1948 în Grecia, la Atena -  fără binecuvântarea papei Pius al XII-lea şi al familiei principesei catolice - dar sprijiniţi de Regele Paul al Greciei...     
... în luna de miere, tânărul Rege i-a interpretat tinerei sale soţii, la pian, delicata compoziţie ''Elegie'':  

... în poveşti sfârşitul este plin de optimism: ''şi au trăit fericiţi până la adânci bătrâneţi...''
... povestea de iubire a Rgelui Mihai I şi a Reginei Anna - cu bune sau mai puţin bune întâmplări -, a continuat departe de ţara tânărului Rege, în exil ! 
... o iubire ce a dăinuit 68 de ani, sărbătorită cu mare emoţie în 2016:


surse foto:
https://www.stiripesurse.ro/regele-mihai-gest-cople-itor-pentru-regina-ana-video_1147026.html

surse informaţii:
-principesa Anna: 
               http://adevarul.ro/cultura/istorie/foto-regina-discreta-romaniei-1_57a317e85ab6550cb878cdb3/index.html 
-întâlnirea şi ăsătoria: 
              http://adevarul.ro/locale/ploiesti/68-ani-casatoria-regelui-mihai-regina-ana-toata-viata-facut-umar-umar-complici-1_575975695ab6550cb8cb4626/index.html

4 comentarii:

  1. Multumesc de aceasta colectie de linkuri, draga prietena.
    Nu prea avem de unde sti, dar poate ca intr-o noua viata va reveni tot pe aceste meleaguri si va intruchipa un brav om de stat. Si poate pana atunci, va veghea de sus, din lumina!
    Pur si simplu imi place sa cred astfel de lucruri. Si daca ne-am gandi mai bine la astfel de lucruri, tristetile ar deveni nori spulberati...
    Te imbratisez cu drag! Deasupra norilor soarele MEREU straluceste!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      ooo, cât de mult mi-au plăcut cuvintele tale !!! da, poate fi o variantă de viitor ! dar acum sufleţelul meu este întristat pentru că, după perioada de doliu, nu ştiu dacă se va mai vorbi despre importanţa vieţii sale ce ar trebui să fie un exemplu pentru spiritualitatea poporului nostru! sigur că Regele nostru ne va ocroti de acolo de Sus ! a fost, este şi va fi un Rege bun! Regele este veşnic ! - a spus cineva la tv şi mi-a plăcut mult exprimarea !
      mulţumesc frumos pentru urare !
      şi eu îţi doresc o săptămână însorită !
      pupic !

      Ștergere
  2. O postare minunata! De suflet!

    Iti doresc sa ai o saptamana minunata! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      într-adevăr am căutat informaţii şi am scris cu o mare deschidere sufletească !
      mă bucur enorm că ţi-a plăcut ceea ce am scris gândindu-mă cu drag şi mult respect la cei doi mari oameni şi de marea lor iubire !
      mulţumesc frumos pentru urare !
      cu drag, îţi doresc o săptămână însorită !
      pupic !

      Ștergere