joi, 1 octombrie 2015

toamnă la borcan !!!

... am găsit o reţetă minunată la prietena mea dragă de spirit şi suflet, dna Laura Schussmann (Laura Schussmann ):
''Mi-am pus toamnă la borcan,
 să îmi fac provizia ideală,

 pentru o vreme ireală,
 şi a iernii lungă hibernare.
 Pentru o bună conservare,
 am pus un bob de piper
 şi puțin mai multă sare,
 o frunză, două, de dafin
 şi un strop oţeţit de vin,
 două picături de suflet,
 lacrimi scurte din senin
 şi o durere trecătoare
 sub o frunză de pelin ...

Când de ger va crapă piatra
și nu voi vedea nici gândul,
căci tare deasă va fi ceața,
iar troienele de vise nevisate,
printre oameni de zăpada,
le va viscoli, pe toate,
sălbatic de doruri, vântul,
sigur o să-mi mai doresc
toate să îmi amintesc,
chiar, şi clipă palidă de toamnă,
prizoniera din borcan,
şi din insomnii lungi de neuitare
în adormite, dulci, scurte, melancolii
încet, încet, să mă adâncesc.
           

           Mi-am pus toamna la borcan,
           fac asta an şi an,
           o frunză ruginie pe gutuie,
           şi un bob de strugure
           stors în aromă de tămâie,
           negustat să nu îmi rămâie,
           până vine, iară, primăvara,
           cu pretenţii de divă mult râvnită.
           Şi de hibernarea iernii, plictisită
           voi lasă toamna, liberă, să zboare,
           întoarcere de păsări călătoare
...''

   (Laura Schussmann, 
    ''MI-AM PUS TOAMNA LA BORCAN...'')

4 comentarii:

  1. Imi place ideea de a ,,conserva'' toamna si de a o pastra cat mai mult in sufletele noastre.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      şi mie mi s-a părut o idee năstruşnică de aceea am repostat reţeta - mă gţndeam că o vor dori multe persoane !

      Ștergere
  2. vai ce frumos, imi place tare mult!!!

    RăspundețiȘtergere