sâmbătă, 19 aprilie 2014

jurnalul (42)




Astăzi (data/ora)... sâmbătă 19 aprilie, ora 19.32
Afară ... PLOAIE ! totul e jilav, îmbibat de apă ...
Mă gândesc ...  că parcă nu am făcut, ca acum, atâta foc în alţi ani, în apropierea marii sărbători ... nici pregătirile ce ţin de curăţenia tradiţională nu au mai fost ca în alţi ani ...   
Am început să învăţ ...  că anul acesta totul este altfel ! 
Sunt recunoscătoare ... că Bunul Dumnezeu mă ajută să am lemne de foc pentru sănătatea părinţilor mei !
Din bucătărie ... se aude trosnetul lemnelor în îmbrăţişarea focului ...
Sunt îmbrăcată ... cu pantaloni albaştri groşi, şosete groase, bluză groasă verde-închis, flanel gros albastru... şi, am uitat: legată la cap, cu un batic, ca un adevărat japonez ce sunt !!! 
Citesc ... doar prin facebook mesajele şi de pe bloguri - oare mă voi obişnui doar aşa ?!
Aştept ... cu emoţie să aduc LUMINĂ acasă, ca în fiecare an - mi-am pregătit un bucheţel de lalele galbene şi una mov ...  
Am meşterit ... cu drag, multe pentru familie ... acum că a trecut ceva timp, le-am uitat şi am uitat şi durerea din corp (febra musculară) ... 
Ascult ... la tv emisiunile ce sunt în prag de sărbătoare ...
În casă ...  e cald - sunt fochist !
Unul dintre lucrurile mele preferate ... momentele legate de întoarcerea mea de la biserică când sunt cu ochii,  emoţionaţi, pe lumânarea - pregătită în fiecare an - ce aduce LUMINA şi acasă la noi ...  
Sfârșitul săptămânii ... ne-a cam încărcat cu muncă multă pentru partea fizică a noastră: mâncare bună şi variate dulciuri !     
Aici vă prezint ... un mesaj - ce mi-a plăcut când l-am citit pe facebook:

18 comentarii:

  1. Sfintele sărbători de Paște să îți aducă liniște sufletească,
    sănătate și multe bucurii!
    Paște fericit alături de cei dragi!
    Cu mare drag te îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      Paşte fericit !
      cu mult drag, multă sănătate ţie şi familie tale!

      Ștergere
  2. CRISTOS A INVIAT !
    PASTE LUMINOS !
    < doar o papadie >

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevărat a inviat!
      mulţumesc frumos pentru vizită !
      îţi doresc multă sănătate !

      Ștergere
  3. Te rog nu-mi multumi ptr. vizita !
    Ma consider privilegiat sa citesc simtindu-le pe toate cate vin de la tine .
    Si apoi sunt doar o papadie care razbatand prin ploaie m-am asezat ptr. o clipa pe umarul tau , bucurandu-ma de caldura-ti din suflet , de esenţa vie a focului din sobiţa ta , de pacea si armonia care se simt in jurul celor dragi din familia ta , de rafinamentul si complexitatea culturii si spiritului japonez , de nostalgia si eleganţa unor vremuri care ne-au amprentat prin prezenţa unor entitati cu valoare nationala ori universala precum Margareta Paslaru si generatia ei , de Henry Stendhal cu " Rosu si Negru " , de mesajul subliminal care ne-a ramas in suflet al filmelor de alta data incluzand superbul " Alexis Zorba " ( " Zorba Grecul " ) cu eternul Anthony Quin de care imi este dureros de dor , de versurile , scriitori si scrieri care-ti plac .
    Vezi , eu trebuie sa-ti multumesc ptr. o complexitate de trairi care se regasesc in toate cate te reprezinta si pe care le descopar minunandu-ma si privindu-te cu ochii mari !
    Multe dintre cele enumerate se gasesc in prezentarea ta generala , multe se afla in postarile tale .
    Hai sa ascultam impreuna " Prieten drag " interpretat de Pompilia Stoian - un cantec poate uitat dar despre al carui mesaj stim amandoi ca trece peste timp si generatii !
    Si ingaduie te rog sa mai spun ceva - ceva despre tine :
    " Ai stat la masa cu Ingerul tau pazitor ... El tacea , tu taceai . El te privea , tu il priveai .
    Ai lasat umerii in jos ... Ce sa-i fi spus , intreabat , cerut ?
    El stia toate lucrurile nerostite , neintrebate , necerute si putea tot ce nu indrazneai tu .
    Ca sa rupi tacerea l-ai intreabat cum il cheama :
    " Ca pe tine " a raspuns .
    " CA PE TINE !"
    ( doar o papadie )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. minunată păpădie, mă bucur şi sunt atât de emoţionată, în acelaşi timp, că ai poposit la mine - vorbele tale sunt ca o rază de soare ce îmi luminează sufletul într-un moment atât de delicat pentru mine (ştiu demult că nimic în viaţă nu e întâmplător)! ai dreptate nu am postat o melodie de la minunata Pompilia Stoian (fiecare postare a mea e legată de ceva trăit în prezent şi care mă întoarce în trecut...) - poate va fi un moment şi pentru acest colţişor sufletesc ... ca un suflet delicat japonez, mă simt prea lăudată - eu am dorit doar să las ca amintire, celor ce vor dori să citească, ceva scris din zbuciumul meu sufletesc ...

      Ștergere
  4. Minunată Prietena - nu pot eu sa te laud suficient !
    Spiritul viu , caldura sufleteasca , educatia aleasa formata in pretuirea valorilor reale , respectul ptr. frumos si bun , demnitatea pastratata chiar in situatii limită , dragostea ptr. valoarea inestimabila care este familia - toate acestea si multe alte sant insusiri care te personalizează si te situeaza mai presus decat modestele mele referinte .
    Stim amandoi ca esentele puternice se pastreaza in recipiente mici si nu au nevoie de etichetari supraevaluate . Iar sufletele aparte , zbuciumate , au ceva anume care lasa in jurul lor un parfum deosebit , o tristete de un anumit fel , o maniera diferita de dialog chiar si in replicile simple , un presentiment a celor care vor trebui sa vina si o intelegere elegant resemnata a celor care au fost .
    Mai cu seama , din toate vicisitudinile si adversitatile care le sant date , ele - sufletele zbuciumate reusesc contrar mersul general si individualist - reusesc deci sa-si pastreze verticalitatea , prezenta diferita distantata de toti si toate iar mai cu seama au aceste suflete o capacitate anume in a oferi caldura , putere , lumina , celor care vin in contact cu ele , direct ori chiar si prin intermediul gandurilor transpuse in cuvintele postate intr-un blog cu parfum anume intitulat PRIETENA JAPONEZA .
    O sa precizez ca nu am copiat nici un cuvant din alte parti spunand toate aceste , ci asa am simtit eu ca trebuie sa-ti spun .
    Desi simplitatea pare uneori complicata , evit sa uzitez concepte docte ori citate din clasici , tocmai spre a nu uniformiza exprimarea gandurilor . De altfel , tu care citesti " Arta simplitatii " stii bine lucrurile acestea .
    Si am convingerea ca le stii pe toate , chiar fara sa le citesti , deoarece le ai inmagazinate in sufletul si felul tau de a fi .
    < doar o papadie >

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. oftez dar cu un gen de mulţumire sufletească aparte - un suflet ce în această seară a avut parte de un regal ... cuvintele cu greutate pot descrie ceea ce simt ... poate că sunt copleşită, neînvăţată cu atâtea laude ! sper din toată inima să pot oferi, prin rândurile blogului, sprijin moral...de aceea sunt PRIETENA

      Ștergere
  5. Te rog sa-mi permiti sa mai fac o precizare impusa de dialogul nostru diferit de liniaritaţi si stereotipuri de blog si in acelasi timp te rog respectuos sa accepţi scuzele mele ptr ca am acaparat timpul tau si spatiul de comentarii !
    Am ajuns atat de tarziu la tine si tot pe drum de seara si printre straini , intr-un anume fel spus pe care tu o sa-l intelegi , incat mi-am permis sa cred ca nu pot eu gresi cat poti tu ierta ...
    Iar precizarea de care vorbeam este ca nu sunt o " ea " adica o papadie , ci un " el " adica tot o papadie cu aceleasi caracteristici si insusiri specifice acestor entitati anonime dar libere de constrangeri , complezente , compromisuri , tipare .
    Asadar , acum doar tu decizi daca ma mai pastrezi pe umarul tau ata de fragil ptr.unii - atat de puternic ptr. mine - pe care imi place grozav sa stau , privindu-te cum lucrezi cu intelepciune treburi pe care eu nu le-as sti face - privind cu drag si la ceilalti ai casei , atat de dragi tie si nu in ultimul rand privind la PUIU si LEU care mi-au devenit dragi ptr. ca-ti sunt dragi tie si ptr. ca iubesc cu toata puterea aceste suflete si " prieteni fara grai " care ptr.un pic de hrana si un minim de mangaieri ne ofera din toata fiinţa lor dragoste , caldurâ , bucurii !
    Oricare o sa fie decizia ta privind pozitia mea , iti multumesc din suflet ptr.toate cate au fost pana acum si te asigur de intreaga stimă si consideratie !
    < doar o papadie >

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de când mă ştiu am iubit păpădia ... m-am jucat de atâtea ori, copilă şi mai mare apoi, suflând pe o păpădie ca să mă bucur de minunatul spectacol oferit de zborul micuţelor fragmente desprinse ... aşa că ştiu cât de fragilă este o păpădie ! mă bucur că ai poposit pe umărul meu (acum nu ştiu pe care, cel drept mă cam doare puţin de la ''prietenia'' mea cu toporul cel greu din ultimele zile...) şi îmi doresc să stai cât de mult timp vei dori şi te vei simţi bine ... mă onorezi cu prietenia ta, simpatică păpădie-el !

      Ștergere
  6. Hi , Hi ! Sunt tare bucuros !
    Si pana acum eram increzut , dar de astazi voi umbla cu nasucul pe sus fara sa mai bag pe nimeni in seama - acum sunt papadia ta !
    Da' sa nu crezi ca voi trandavi ! Nu , nu !
    Vom lucra impreuna la gradina ori cu toporul justitiar si urias pe care l-am numit " Kinp Kong " .
    Evident voi sta pe umarul care te doare - pot fi balsam si alinare .
    Cand vei obosi te voi saruta pe frunte si te voi sustine cu indemnuri si aprecieri bine meritate . Cu permisiunea ta voi alerga si la Ticutu ptr. a povesti despre un loc pe care-l stie si care imi este familiar .
    Acum stiu ca-mi vei ingadui sa ma joc si sa alerg cu LEU si PUIU pana imi vor zbura fulgii ...
    Dupa o zi de munca ptr. tine si agitatie vesela ptr. mine , spre seara , vom asculta din melodiile pe care le am permanent la mine . Voi alege What A Wonderful World - Louis Armstrong , apoi aceasi melodie in format orchestrat la pian de Claiderman si la final Il Silenzio - Andre Rieu ori varianta lui Nino Rosso .
    Cred ca o sa fie armonie incat la vara voi uita sa-mi iau zborul si va trebui sa-mi amintesti tu ...
    Asadar multumesc din suflet ptr. accept , intelegere , ospitalitate si in aceeasi masura iti multumesc ptr. gestul elegant si sufleteste rafinat de a aduce o clipa din eternitatea lu Anthony Quinn !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ok!
      este o relaţie nouă şi pentru mine - să comunic cu o păpădie-el staţionară printre rândurile mele de pe aici şi dornică de joacă cu Puiu şi Leu ...
      ps:
      atenţie la momentele când tai iarba crescută de atâta ploaie - să nu te ascunzi pe acolo ...

      Ștergere
  7. Nu ma ascund prin iarba ! Nu , nu !
    Am primit aripi ca sa zbor iar nu sa ma tarasc ...
    Si nu ma cobor de pe umarul nici in somn ! Astept linistit sa te trezesti sa sa cosim ierburile rele si impertinent agatatoare . Si apoi trebuie sa am grija de gandurile tale cat te odihnesti tu ... le alint , le asez frumos si le pazesc ! Uite asa !
    Nu este usor sa ai responsabilitati de papadie , dar desi tot greul situatiilor importante prin subtilitatea lor imi revine mie , nu ma plang si sunt entuziasmat !
    Doar sunt papadia ta !

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu ma ascund prin iarba ! Nu , nu !
    Am primit aripi ca sa zbor iar nu sa ma tarasc ...
    Si nu ma cobor de pe umarul nici in somn ! Astept linistit sa te trezesti sa sa cosim ierburile rele si impertinent agatatoare . Si apoi trebuie sa am grija de gandurile tale cat te odihnesti tu ... le alint , le asez frumos si le pazesc ! Uite asa !
    Nu este usor sa ai responsabilitati de papadie , dar desi tot greul situatiilor importante prin subtilitatea lor imi revine mie , nu ma plang si sunt entuziasmat !
    Doar sunt papadia ta !

    RăspundețiȘtergere
  9. Daijobu desu !
    Otsu kareshama desu - mata kondoni shimaso !
    Am fost ptr.o clipa poliglot ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aş fi mulţumită dacă aş avea şi o traducere - pentru a înţelege !

      Ștergere
  10. DAIJOBU DESU ! = Inteleg !
    OTSU KARESAMA DESU = Multumesc ptr. efortul depus MATA CONDOMI SHIMASO = Sa o amanam pe alta data !

    MOTIVATIA ACESTUI COMENTARIU :
    Papadiile simt cand sant considerate nongrata .
    Ele nu cer atentie , ingrijire , apreciere , precum arogantii trandafiri , narcisistele narcise ori inchipuitele orhidee .
    Fiind doar anonime si intelegand cat de putini sant cei care inteleg ca anonimii sant de fapt sarea pamantului , ele - papadiile aleg intotdeauna sa se intoarca in anonimat .
    Cu stima !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc pentru traducere!
      a fost alegerea ta când ai poposit la mine pe umăr...
      ţi-am scris de la început:'' îmi doresc să stai cât de mult timp vei dori şi te vei simţi bine''...
      atât cât ai ales să stai pe la mine, m-am simţit onorată!

      Ștergere