duminică, 4 noiembrie 2012

omul în armonie cu natura...

...azi am văzut un film la Tv nhk world  despre Satoyama, un tărâm de vis ...
...am auzit multe despre conceptul ''a trăi în armonie cu natura'' dar acolo în Satoyama chiar există. ... de când mă ştiu m-a atras peisajul arhipelagului, atât de variat !
... am căutat pe Internet date şi imagini din Satoyama ... şi am găsit un prim video:

... terenuri agricole, păduri secundare, zone umede artificiale, pajişti ... toate aceste ecosisteme plus aşezările omeneşti ... formează SATOYAMA ... o bogăţie de bunuri şi servicii ce aduc beneficii din : alimente, fibre, produse forestiere, culturale, spirituale, servicii estetice (orez, legume, maitake, matsutake = ciuperci japoneze, cărbune, lemn de foc, biomasă, etc) ... biodiversitate! ... un patrimoniu creat şi păstrat din trecut, predat celor din prezent şi pregătit a fi predat generaţiilor viitoare:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu