vineri, 10 februarie 2023

Jurnalul (301)

💚 ... azi  vineri, 10 februarie,  ora 14, 26...

💚 ... a venit zăpada și de câteva zile ger (cum era puțin, de Bobotează, înainte...) ca lumea: -9, -9, -10, -11... 

💚 ... fotografii pe care le-am ținut de la prima ninsoare și primul val de frig:  



💚 ... mi-am făcut iar o mămăliguță, cu brânză topită și smântână - pentru a mă înveseli puțin mai mult:


...și a funcționat 👍.

💚 ... urmărind un film documentar parcă "Telematinel", m-a amuzat încercarea mexicanilor de a aduce mișcarea în școli: "bancicletele" !...pare distractiv dar i-am văzut pe elevi pedalând cu picioarele (plictisiți sau enervați de noțiunile din clasă...sau mulțumiți...) destul de mult...mi-a plăcut mult ideea !!!

💚 ... fac focul, gătesc, citesc... singurele mari mișcări/sport: când aduc lemnele de la atelier (magazia cu lemne), apoi când merg la magazin (a treia casă de lângă mine...😃)... vai, ce de mișcare 🙃🙂...pe unde s-a format strat de gheață, am presărat cenușă (alunecuș îndepărtat...)

💚 ... am mai descoperit cărți - în format pdf - destul de interesante pentru lectură: și ușoare, iubiri romantice, dar și ceva mai grele, ce mă cam duc spre filozofie 🙃🙂

💚 ... cât am stat pe la tv (mai rărit, ce este drept...) am urmărit amărăciunea care este acum prin țările afectate de cutremure (Turcia, Siria,...), inundații și alunecări de teren (Bolivia)... lecții de viață cumplite: pentru ei, că le trăiesc, real... dar și pentru noi, cei ce privim, de la distanță...     

💚... am simțit un îndemn pentru o achiziție, poate pentru alții puțin bizară: un ceas pentru o cameră aflată în partea de nord a casei... ca să am o mișcare, chiar și pe bază de baterie, în casă și să aducă ceva divertisment, în caz de plictiseală, când trec pe acolo... 

💚 ... aaaa, era să uit: muzica de la "Sanremo 2023": (https://it.m.wikipedia.org/wiki/Festival_di_Sanremo_2023)... 

... cutremur (și în Italia sunt mișcări în perioada aceasta...), frig dar muzica te încălzește... 

💚 .... recunosc, prima grijă a familiei când ne-am mutat la țară, la casă, a fost asigurarea facultativă a casei...și apoi, când a venit și cea obligatorie, și în caz de cutremur... nu pentru posibilii bani returnați cândva (Doamne,  ferește-ne de cutremur și de altele...!) ci pentru liniștea noastră!

💚 ... totuși, joi după-amiază, pe PRO CINEMA, am revăzut un film:"O iubire perfectă":

💚 ... un alt film documentar despre Irlanda (cea din Anglia și cea liberă) pe TV5 Monde ("Nous, les europeens")...vorbeau despre sărăcia familiilor irlandeze, de școli DIES (sau am reținut greșit numele...) unde se ocupă de elevi (inclusiv masă pentru prânz) ca să urmeze școala, au o legătură strânsă și cu familiile lor... 

💚 ... ceva din lumea niponă:



10 comentarii:

  1. Imi plac dantelele cu gheata, chiar daca asta inseamna ca e frig!
    Mi-am adus aminte de o iarna cu ploaie inghetata si cu vant. Veneam spre casa, umbrela era inutila, ploua si totul se transforma in gheata. Atunci au cazut multe crengi din cauza ghetii. Eram inmarmurita de frig, insa spectacolul era fabulos! Am tot citit despre branza topita si o evit. Adevarul este ca evit din ce in ce mai multe chestii.
    Imi place ceasul. Presupun ca se aude ticaitul. Dar mie imi place si mai mult intrandul in perete. Este un spatiu perfect pentru ceva special. Am vrut sa spun metafizic insa suna complet bizar.
    Sa ai un weekend linistit si plin de idei noi!
    Pupici, draga Prietena! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dantelele sunt pânze de păianjen înghețate !
      Ok - ceea ce scrii despre brânză topită...dar pe cealaltă nu pot sa o mai consum din cauza cheagului folosit...pot consuma, fără probleme vizibile 😃, doar brânză topită cu adaus de smântână...curios 🙃🙂!!!
      Interesant este că ceasul ticăie atât de încet că trebuie să stai cu urechea aproape de el...
      Intrândul de care scrii - zic eu "firidă" - a fost creat de noi când am renunțat la o fereastră mică situată între 2 camere...
      Mă bucur mult că mi-ai citit "jurnalul" și mi-ai scris un comentariu ❤️
      Weekend plăcut 👍
      Pupici cu drag ❤️

      Ștergere
    2. Pe bune? Nu credeam ca pot ingheta panzele. Adica poate a inghetat zapada cazuta pe ele, dar chiar asa? Fabulos.
      Cu urda nu e mai bine? Mie mi se pare mai usoara.
      Vin mai tarziu la SFul tau! Pup!😘❤️

      Ștergere
    3. Este a patra încercare de a scrie și salva un comentariu...😃
      Da, știu ce pânze au fost acolo înainte de ger dar am uitat să le îndepărtez mai înainte...
      Tot timpul fac experiențe cu ce pot consuma fără urmări...vreau totuși să fiu normală (dar ce mai este "normal" ?!)
      Mulțumesc frumos pentru recomandare ❤️
      Îți doresc o zi minunată👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  2. Superb spectacolul cu panzele de paianjen!! :O
    Eu cand aud de branza topita ma gandesc automat la cea dinainte de 89 :)))).Pe cea de dupa nu o pot suporta nici ca amintire :)))))).
    Eu nu mai pot consuma decat branza pe care o fac in casa. Cea cu cheag e cu probleme (ce cheag or pune, ei stiu plus ca mai e sarea iodata deci pas).
    Sa stii ca branza de casa se poate face relativ usor. Eu fac varianta din lapte prins. Strang smantana si apoi iaurtul acela cu zerul le pun pe foc mic. Cand se incalzesc si se alege branza (deci sa nu fiarba) pun cu polonicul intr-un tifon... Poate fac un tutorial candva - si asa ai si smantana de casa si branzica.
    (m-am bagat si eu in discutia voastra n pic :D)

    Coltul cu ceasul este absolut fantastic - firida aceea e ca in casutele japoneze - doar ca ei pun un vas cu un aranjament, sau o mica pictura - apropo de asta, am observat decoratiunile de pe parti :D Ce frumoase sunt!!

    Legat de tristele evenimente, am vazut azi, intamplator in feed-ul de pe fb (la dl Sora) imagini cu un catelus salvat de sub daramaturi. M-am bucurat - dragutul de el.

    Vai... am facut imprudenta sa ma uit la filmul din Japonia si mi s-a facut o foame... de l-am trezit si pe Kouki. Gata fugim la somn :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cândva am făcut brânzică în casă (când locuiam la oraș și nu găseam multe prin magazinele comuniste...🙃🙂)... Încerc să prepar cât mai puțin în casă, să găsesc totuși produse de pe piață, pe care să le combin...fără carne !
      Casa mai așteaptă sosirea sezonului cald ca să pot continua activitatea anului trecut - în primul rând zugrăvit !!!...apoi mici finalizări privind decorarea camerelor...ceea ce îmi place mai puțin este depunerea prafului... cu păianjenii s-a mai îmbunătățit situația, cât de cât...🙃🙂...ceea ce a reușit este decorarea cu produse asiatice - în loc de produse japoneze (cu bani mai puțini...😃😇)
      Ești singura care apreciază ceea ce postez din meleagurile nipon...mi-e drag să le popularizez pentru că se pot învăța multe de la ei: în special RESPECTUL !!!
      Îți doresc o zi liniștită 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  3. Ce frumos au inghețat pânzele de paianjeni.
    Îmi place ceasul achizitionat, dar mai ales cele două carăete care il incadrează.
    Filmul pare interesant. Nu l-am vazut, dar mi-a plăcut expresia lu in timp ce schimba canalele tv.
    O saptămână frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur mult că ți-a plăcut "jurnalul" !
      Îți doresc multă sănătate și spor ìn activitate 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  4. Îmi plac foarte mult decorațiunile de pe perete!
    Îmi place să mă uit la documentare, dar nu am văzut niciunul dintre cele menționate de tine!
    Pânzele de păianjen înghețate sunt spectaculoase.
    O zi frumoasă!😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am doar produse chinezești - înrudite, fiind asiatice, cu cele nipone (prea dificil de achiziționat de mine...)!
      Ce treabă am (iarna...) dacă nu măcar câte un film documenrar/artistic ?!
      Pupici cu drag ❤️

      Ștergere