duminică, 30 octombrie 2016

altă educaţie...

... urmăream azi un reportaj pe ''Digi World'' parcă despre viaţa tibetanilor...
... îmi plac călătoriile prin locurile îndepărtate, cu o viaţă încă tradiţională...
... aşa am aflat, la un moment dat, că există o comunitate de tibetani refugiată prin India... 
... dat specifiului nomad al vieţii lor, ei au ales pentru copii lor la şcoală metoda ''montesori'' !
... adică - conform specificului zonei geografice, copiii stau la şcoală timp de 6 luni, apoi se şcoala se închide pentru că vine îngheţul... - am văzut că există şi îndrumător matur dar în rest, sunt doar copiii de vârste diferite şi organizaţi la orice: orele de şcoală, curăţenie, mâncare, spălat rufe, transportul apei, etc... orice activitate este efectuată în grup, fiecare se descurcă la ceva anume, se ajută reciproc... ca într-o joacă, ei realizează activităţi poate mai bine ca adulţii ! dar râzând, se simt bine, nu fac nimic din obligaţie !!!
... mi-am adus aminte că am auzit pentru prima oară despre această metodă la ... o grădiniţă japoneză unde copiii se puteau juca orice, chiar mutau şi mobilierul (fiind dintr-un material uşor)...
... am vrut să citesc mai mult despre această metodă, ''Montessori'' dar am amânat...
... acum, citind pe internet mai multe, am aflat că totul se datorează unei doamne Montessori:
http://www.copiiimontessori.ro/metoda/
... date generale despre metodă am aflat aicihttp://montessoriedu.ro/metoda-montessori/
... am aflat că se aplică şi în Bucureştihttp://www.montessoribucuresti.ro/index.php?id=74
... pe youtube am găsit:

2 comentarii:

  1. metoda Montessori este o alternativa foarte buna si raspandita, fiica-mea a fost un fel de pionier, a facut gradinita si clasa 1-8 inclusiv la Waldorf, ceva asemanator si, desi toata lumea ma certa ca fac experimente pe copil- fiind la inceput la noi- am continut si bine am facut, este un inginer de succes, foarte apreciata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      mă bucur mult că ai ales bine pentru fetiţa ta !
      eu am descoperit această metodă, ''montessori'', prin intermediul NHK TV, apoi prin emisiunea de la Digi World plus internet... de Waldorf ştiam mai demult...
      nu am copii - dar dacă aş fi avut, i-aş fi pregătit pentru viaţă tot ca tine, cu curaj pentru a se realiza în viaţă !
      felicitări ! mă bucur că am avut ocazia de a te cunoaşte !
      cu drag, îţi doresc multă sănătate !

      Ștergere