luni, 21 septembrie 2015

perseverenţa de a exista ...

... recunosc, cu tristeţe, că deşi ipotetic am tot timpul la dispoziţie, practic am foarte puţin timp liber pentru a mă dedica pasiunilor mele printre care la loc de cinste se află: a iubi civilizaţia arhipegului nipon !
... atunci când reuşesc să dedic timp pasiunii ce îmi încarcă bateriile sufletului, revin cu căutări.
... aşa am descoperit o emoţionantă emisiune ce a fost demult, în februarie 2015, la NHK TV - televiziunea mea favorită: ''Letter from Cherry Blossom Village'' ( =Scrisoare din satul cireşilor).
... un sat mic, Kanedani, în munţii prefecturii Shimane, din care, încet-încet au plecat locuitorii.
... dar satul este bogat în cireşi: 400 de cireşi plantaţi cu 25 de ani în urmă.
... în sat au rămas doar 3 femei în vârstă (70-80 ani)...
... satul trăieşte în continuare datorită perseverenţei de a iubi cireşii...
... cireşii atrag în fiecare an vizitatori, în cadrul Festivalului Cherry Blossom ...
... pentru acest an, cele 3 rezidente au invitat ex-sătenii pentru se aduna la această mare sărbătoare !
(site-ul emisiunii la http://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/tv/... )

2 comentarii: