vineri, 5 mai 2023

Jurnalul (313)


💚 ... azi, vineri 5 mai, ora 11,30

💚 ... câteva zile călduțe, câteva zile cu vânt rece, câteva zile cu ploaie...și se repetă... ca într-o "buclă"...

💚 ... poate sunt influențată de Eclipsa de Lună Plină (vineri, cred, 5 mai...) dar încă nu m-am obișnuit cu întrarea în luna mai...ca să nu mai scriu câtă energie, elan de muncă am...🙃🙂

💚 ... sâmbătă dimineață, am reușit să văd un fragment din emisiunea "Viața la peste 100 ani" (Kanal D), unde era prezentat Gheorghe Baciu ce a avut și are o viață deosebită... la venerabila lui vârstă, arăta foarte bine, circula vioi prin gospodărie, prelucra lemnul în atelierului lui și povestea și amintiri de pe front... 

💚 ... urmăream la Euronews...la rubrica "no comment" a apărut un filmuleț cu familia regală din Olanda, într-o piață plină de oameni ce cântau și dansau... ZIUA REGELUI ... cel mai mult m-a impresionat ideea de a realiza un mic culoar delimitat de trupuri în negru: bărbați ce creau cu trupul lor arcade...și Regele, vizibil emoționat, trecea prin acest culoar...

https://ro.europa.jobs/art-zile-libere-si-sarbatori-in-olanda-in-2023/

https://youtu.be/bzJiEUsAxl4

💚 ...sâmbătă am urmărit, emoționată pe Telestar1, un videoclip cu două voci deosebite: Adriano Celentano și Manu Chao reunite într-o melodie ( https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Adriano_Celentano )

https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Manu_Chao )

(din 2011...) ce te transportă într-un timp viitor, ce seamănă și cu secvențe din 2022/2023 - "Non so più cosa fare"-

https://youtu.be/Q6k4yd11re4 

...iată și versurile în italiană:

💚 ... un subiect cumplit de analizat: inteligența organoidă... oare până în ce fază au dus experiențele ?... oare de aceea au tras semnale de alarmă unii privind AI...?

https://www.dcnews.ro/inteligenta-artificiala-ar-putea-fi-depasita-de-inteligenta-organoida-computere-conduse-de-creiere-cultivate-in-laborator_914579.html

... mi-am adus aminte (vizitând o familie prietenă...) de o plantă interesantă de care am auzit foarte târziu (de când sunt singură...): rodul pământului...și care apare la începutul primăverii...


https://www.taifasuri.ro/index.php/taifasuri/gradina/9680-rodul-pamantului-un-obicei-uitat-nr487-sapt14-20-aug-2014

💚... tot sâmbătă, am mai avut o "rundă de lucru"  cu ierburile din grădina mare...au ajuns la rând cele înalte, suple... arma de lucru: un fel de "macetă...."

...și așa mi-am reamintit de fiecare mușchiuleț dureros...

... apoi, luni, a venit domnul (care mă ajută pe la activitățile unde eu nu mă descurc...) cu dispozitivul de stropit erbicidul: plantele mai mărunte dar care și ele crescuseră prea mult...

💚 un final de film, cred eu destul de emoționant:"Copilul furtunii"...și un personaj simpaticm bine dresat:dl. Percival, pelicanul... 


💚 ... din lecturile zilnice din "Cărarea Împărăției" a părintelui-sfânt Boca ( https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Arsenie_Boca ):

"... viața noastră are trei faze în dezvoltarea ei: faza vegetativă (până la naștere), faza biopsihică (fără limite precise) și faza spirituală. 

Mulți nu trăiesc decât primele două faze ale vieții, iar mai sus n-au nici gând s-ajungă."

"... când vrea Dumnezeu să întrupeze un gând în lumea văzută, ca pe un nou fiu al Său pe treptele desăvârșirii făpturilor Sale, neapărat îi trebuie și o căsătorie corespunzătoare pe pământ....

-Cum pier drepții și nimeni nu ia aminte ?

-Foarte simplu: Că nu se mai nasc..."

... și de asemenea:  

"... pachetele acestea de energie, care bombardează materia sau celula vie, dau acele mutații neprevăzute în structura obiectivului lor. S-a scris chiar despre biologia quantelor.

... organismul viu înregistrează cu atât mai ușor un bombardament al energiei sufletului și-i pricinuiește mutația infinitezimală, după dorință. Iar o mică schimbare în microbiologic dezlănțuie, prin amplificare, procese uriașe în configurația persoanei, uneori chiar și în macrobiologia societății. 

... deci cum să nu fie în stare blestemul unei babe ... ca voința ei să nu-l ajungă și să nu-i schimbe configurația fizică și psihică ? Gândirea îndreptată ca o săgeată poate pricinui la țintă leziuni organice. Și iarăsi: cum să nu fie în stare rugăciunea cu iubire să-l folosească și să-l schimbe, din rău în bun ?"

💚 ... obișnuită să citesc despre imperiile trecute și ai lor "tirani", mi-am dat seama că și timpurile moderne - cu mediumurile moderne, "civilizate", au avut abundență de tirani/dictatori: Lenin, Stalin, Mussolini, Hitler, Franco, Mao, Pinnochet, Pol Pot, Saddam, Gaddafi, Kim Ir-Sen, Castro, Tito, Assad și câți mărunți or mai fi fost...

... trist că istoria se repetă de-a lungul timpului, personajele joacă un "rol" care în esență are răul... și câți adepți au !?

💚 ... pentru că se apropie ziua mult așteaptă - încoronarea unui rege britanic -, am găsit și eu ceva despre pasiunile sale - arhitectura -:

... cel ce a iubit atât de mult opera lui Shakespeare, Caramitru a fost cel cu ideea (pusă în practică) de a-l invita, pentru prima oară, pe prințul Charles în 1997 pentru a vizita România...

https://arhiva.bzi.ro/caramitru-despre-sentimentele-printului-charles-fata-de-romania-e-o-dragoste-adevarata-si-profunda-802418

... apoi au mai fost amintiri ca:

https://dilemaveche.ro/sectiune/societate/din-polul-plus/temenos-printul-charles-si-patrimonial-611038.html

... am descoperit și o carte: 

http://otiliamantelers.ro/armonia-lumii-o-carte-pentru-copii-despre-cum-ne-putem-proteja-planeta/

💚 ... apropo de lectura din "Destine ale oamenilor și destine ale popoarelor"  de Rudolf Steiner [ https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Steiner ] care scria despre mândria francezilor - un articol interesant despre crinul ce a apărut în heraldica regilor Franței, legat de dorința lor de a fi diferiți:

https://historia.ro/

💚 ...din funcționalitatea specifică țării soarelui răsare: capsulele Turnului Nakagin, din Ginza-Tokyo, au fost dezasamblate în 2022 din cauza deteriorării turnului...Turnul a fost proiectat de arhitectul Kurojawa Kisho în 1972 ! Acum se lucrează la reutilizarea unora din capsule... 

https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/fr/news/programs/special/202304281820/


10 comentarii:

  1. Și eu am fost ocupată cu grădina, dar după prima activitate în grădină, ca să evit febra musculară, am aplicat o cremă specială seara câand am intrat în casă...și abia dacă am simtit vreo durere.
    Îmi place foarte mult citatele alese din cartea Părintelui Arsenie Boca.
    Adriano Celentano - Susanna - https://youtu.be/TN6-oHPI968
    Zi frumoasa sa ai și spor în tot ce ti-ai propus! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu mă amuz acum cu febra musculară - după o perioadă lungă cu puțină activitate ...🙂
      Am ales melodia lui Celentano pentru că prezintă în 2011 (ca și cum ar fi știut unele...) o imagine "ruptă" de pe fronturile de acum...trist...
      Îți doresc un weekend cât mai liniștit 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  2. Un jurnal deosebit din care am invatat multe. Mai zic uneori sa si notez cate ceva, ca altfel le pierd pe traseu. Azi este eclipsa, intr-adevar si se temina dupa 22. Pacat ca sunt nori, chiar daca de la noi nu cred ca se vede mare lucru. Ma intreb daca s-o gasi cartea parintelui la anticariat. Am sa o caut. Nu prea pot citi pe calculator bine. Oricum cred ca sunt multe experiente nepublice. Probabil din cand in cand mai experimenteaza si pe oameni, mai pe muteste. Nu cred ca altcineva decat EL sa ne mai protejeze. Si faza spirituala ca sa o traiesti, trebuie sa vrei acest lucru.
    Nu ma pricep la astrologie, insa cineva punea o intrebare, de ce incoronarea are loc maine, dupa eclipsa, in faza de inceput de descrestere lunara. Si mi-am adus aminte, ca daca vrei sa incepi ceva, orice, un tratament medical, o dieta, o chestie noua, sa o faci in perioada de crestere lunara. Tot ceva ce tine de energii...
    Planta aceea este ceva nou pentru mine, insa e ciudata tare.
    Multumesc mult pentru noua colectie de idei. Pupici si weekkend cu odihna!
    😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu mă bucur că îți plac multe din ceea ce mă preocupă și pe mine !
      Nu știu ce au gândit englezii cu alegerea perioadei de încoronare...
      Fazele lunii sunt importante astrologic, iar cartea "Puterea Lunii" arată mai în detaliu multe care sunt specifice fiecărei perioade...
      Luna Plină este un maximum al perioadei de realizarea unui tratament pentru primirea în corp a tuturor vitaminelor, etc ...
      E mai ciudat, acum, că ieri a fost și Eclipsă de Lună Plină z cam multă violență (ex: crimele din Serbia...)!
      Când începe să scadă luna, până la Lună Nouă, se poate începe cu curaj un tratament de detoxifiere, de eliminarea toxinelor din corp...
      Referitor la planta rodul pământului, eu cred că am intrat într-un proces masiv de civi-lizare ("siva-lizare" !?) dar uităm tradițiile păstrate și transmise din tată în fiu de la străbuni (care știau multe...)!
      Îți doresc un weekend cât maj liniștit 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  3. o fila de jurnal plina - asta inseamna ca esti activa si nu dat plictisului loc in viata ta, felicitari!
    Am citit undeva ca "Energia va fi intensă în timpul eclipsei de Lună plină din Scorpion din 5 mai 2023, în timp ce stelele fac o ultimă forțare pentru a elimina ceea ce nu iti mai servește. Energia aflată în joc va avea un efect de închidere, obținând orice ți-a complicat viața. În timp ce scopul final al universului este să te sprijine prin acest proces de tranziție, asta nu înseamnă că schimbarea va veni ușor"
    Iti doresc un weekend frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu știu dacă sunt "activă"...īncerc să prezint, în mare, o săptămână de-a mea...
      Se pot spune multe astrologic despre perioada acestei Eclipse la Lună Plină...
      Îți doresc un weekend liniștit 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  4. De cand am citit de Manu Chao, imi ganta piesa lor cu me gustas tu in minte... Am calatorit acum cativa ani in urma (nu vreau sa calculez, ca parca ar fi fost ieri, las asa..). PIesa cu Celentano... din pacate e de actualitate. Ca si multe altele ...
    De ieri (de pe la 7, sau 8 seara) am avut o minunata migrena - abia puteam tine ochii deschisi. Habar nu a daca eclipsa a avut vreun rol pe acolo, dar stiu sigur ca tratatementele parfumate din vecini au avut din plin. Si-au dat silinta oamenii in ultimele zile, de zici ca participau la concursul care poate folosi mai multe si mai (scarboase combinatii) parfumate. :)))) Asa ca am si eu un fel de febra musculara de la atata tremurat (frisoane). Mi-ar prinde bine sa ma detoxific de atatea substante nocive... Asa ca o sa ma rog. Ca altceva, nu stiu ce sa mai fac. Am lipit ce era de lipit, purificatorul de aer merge (face si el ce poate), am si aerisit... nah.

    Cred ca emisiunea cu dl George Baciu a fost foarte interesanta. Si sper sa aiba viata lunga si cu sanatate inca multi ani :). E unul dintre exemplele ca se poate, catre care ar trebui sa ne intoarcem atentia si sa tindem. Sunt prea putini din „vechea garda” ramasi.

    In 2000 ar fi trebuit sa ajungem si noi la Amsterdam. Aveau parintii un congres si voiam sa mergem impreuna cu masina. Nu ne-au dat viza... :)))). Am ratat astfel sa vizitez Amsterdam-ul. Asta e ... bine ca le-au dat la altii :)). Mi-ar fi placut la vremea aceea sa vizitez - mi se pare fascinant sa vezi cladirile din barcuta (am vazut poze si filmari). Cred ca mi-ar fi placut sa vad unde a stat Anne Frank. In fine...

    Daca deja se vorbeste lejer despre inteligenta organoida, despre mini organe si experimente... si asta e varful icebergului..... 😅
    Ehhh

    Foarte interesanta planta. Nu prea imi place ca poate fi la indemana oricui... mai ales ca vine cu acele precizari :)). Sa nu dea idei nefericite. Dar asa ca planta, foarte interesanta. (Eu am o planta cu frunze verzi care face un soi de porumb ca floare.. haha).

    Cred ca undeva in Grecia (in Mykonos) era un pelican usor rozaliu care se plimba pe strazi. Vedeta locala. Mi-au facut si filmulet parca parintii cu el (nu mai stiu sigur, dar mi-l amintesc pentru ca mi s-a parut foarte dragut).

    Mi-au placut mult citatele alese si gandurile din Cartea Parintelui. Este cumva si in varianta online? :) Ma intreb ce ar zice daca ar vedea ce se intampla acum. Nu cred ca ar fi prea mirat.. mahnit, poate?! Dar cu speranta, nu?

    Dictatori cred ca sunt intr-un fel niste victime. Li se pune in carca toata oroarea si marsaviile facute de o intreaga armata de oameni. Mi se pare un pic ipocrit. In plus, un dictator, in sine, nu are nicio putere... ca e unul singur. Ar putea fi distrus intr-o clipita de multime. Nu ii scuz, dar multi isi incaseaza pe nedrept multe... si cred ca, ar fi mai corect sa invatam ca toti oamenii care traiesc intr-o perioada au o anumita responsabilitate (uite sa luam comunismul, cati nu au profitat atunci? Nu ca in zilele noastre ar fi mare diferenta. :)).

    Foart interesante materiale. Ma uitam insa la Charles si mi se pare dintr-o data foarte schimbat La fata. Nu stiu sa explic. Parca ... are mai multa culoare. Nu ti se pare ca s-a schimbat foarte mult? Parca ar fi... alt om. Cumva parca a si intinerit un pic.

    Evident, cireasa de pe tort - la final :D Imi place mult cum s-au gandit sa transforme acele capsule. Genial. Ahhh ce mi-ar placea o capsula din aceea pe roti. :D

    Pup cu drag :*



    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Încep cu ceea de mi-ai scris despre capsule - și eu aș vrea una dar statică (nu am carnet...)!
      Referitor la rodul pământului, pe aici (unde l-am descoperit intr-o tradiție locală...) este privit primăvara ca să știi ce se va realiza în anul în curs...
      Dictatorii sunt periculoși că vorbesc cel mai tare dintr-o gașcă de prieteni, etc., atrăgând și pe alții în "jocul" lor...
      Dacă vrei îți pot trimite cartea părintelui Boca pdf...eu așa citesc la ea, on-line...
      Îți doresc să ai o săptămână cât mai curată, liniștită 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
    2. Oh... stai ca nici eu nu am carnet (mereu uit... nu atat faptul ca nu am, ci ca ar fi dificil sa imi iau - cu fac eu rost de masina fara bradulet sau odorizant pentru ore si examen... mda).
      Ar fi minunat!! :*
      Iti multumesc mult!! Doamne Ajuta :D
      Pup

      Ștergere
    3. Da, dar avem multă ... imaginație și facem ...haz de necaz !!! 😃
      Pupici cu drag ❤️

      Ștergere