vineri, 21 aprilie 2023

Jurnalul (311)

 


💚 ... azi, vineri 21 aprilie, ora 9,15.

💚 ... a plouat dar printre "picături" au mai fost și momente mai mângâiate de razele soarelui... rezultatul s-a văzut și prin grădina de flori și prin căpșuni:





💚 ... o mulțumire am avut sâmbătă după-amiază urmărind o emisiune-interviu cu atât de inegalabila, amuzanta Magda Catone, în cadrul emisiunii Cristinei Șercan - "Pe scena vieții" -, pe canalul Metropola TV... curios, este atrasă și de regizorat plus teologie (masterat la două facultăți interesante care o preocupă mult acum...)

https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Magda_Catone

https://m.cinemagia.ro/actori/magda-catone-2237/

💚 ... joi am avut poftă de mămăliguță cu brânză și smântână:


💚 ... am mai aflat de un termen (cunoscut practic dar nu sub patronajul  denumirii acesteia...😃): "ileism"=a vorbi despre noi înșine la persoana a treia...

https://medium.com/@DexParkerWriter/illeism-2a8f44b08ff4

💚 ... nu prea am privit la tv ... cum sunt singură, anumite emisiuni (muzică multă, lume prea zgomotoasă...) mă întristează (îmi sunt "reîncărcate anumite amintiri cu mami și ticuțu...și devin prea, prea, prea tristă...)...😇... am vizionat totuși filmul "Maria din Nazaret" (fiind 2 părți, nu prea am ținut seama la ora difuzării, în două zile...am mai pierdut secvențe 🙃🙂):

💚 ... din toate emisiunile cu temă spirituală, am socotit să scriu despre cea de pe Trinitas, care mi-a înlesnit cunoașterea (puțină...) a cuvintelor adresate de călugărul român, de pe muntele Athos, Teologos Cadar, fost lucrător în IT... așa mi-au rămas în minte exprimări ca:"creștinism de fotoliu", "păcatul electronic", "ortodoxia este știința medicală pentru vindecarea sufletului", etc... ce am mai reținut ?! "..."internetul este o lume moartă, limitată, ruptă de Dumnezeu, indus în sine, neluminat"..."iadul este singurătatea veșnică...raiul este unitatea deplină...Lumina este unire...iadul este imposibilitatea de a iubi"..."renunțarea la egoism"..."omul trebuie să se unească în sine, în Dumnezeu și cu ceilalți"...

  ...și cea mai interesantă întrebare: "A înviat Hristos în noi ?" 

💚 ... bineînțeles că am citit (🙃🙂)...de toate... într-o singură zi, joi, a venit pe la mine meșterul (ce mă ajută cu anumite lucrări pe la casă...) și a mutat/remontat o ușă-plasă la altă ușă (ce dădea epre exteriorul unei camere) - voi putea aerisi camera fără "năvălitori" la vară 😃👍...

💚 ... timpurile moderne și tradiția saunei japoneze (tot de la NHk World, televiziunea japoneză )...

https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/fr/ondemand/video/2089033/

6 comentarii:

  1. si la noi ploua de 8 saptamâni... cerul e plumburiu si cateodata dimineata este ceata! ca in noiembrie! azi incep norii sa se rasfire si cica maine va fi o zi de vara! Brusc. Apoi duminica vremea de toamna va reveni! Doamne, sper ca tensiunea mea arteriala sa nu o ia razna! La noi lalelel inca nu s-au deschis. Au ridicat capusorul, se vede culoarea petalelor insa nici una nu si-a deschis cupa. Magnoliul meu abia a inceput sa infloreasca! E ciudata primavara asta!
    Hmmm mamaliguta! ce pofta mi-ai facut! cred ca azi im voi face si eu o portie!
    Am vazt documentarul despre sauna la japonezi ☺ foarte interesant!
    Din fericire, eu am o cabina de sauna acasa, la demisol. De cand s-a scumpit apa si curentul, facem sauna doar o data la doua saptamani... Inainte facem cel putin o data pe saptamana. Este foarte sanantos!
    Un start bun in weekend, Prietena draga! ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am avut și avem o vreme ciudată, valuri-valuri...ca să ne călim...😃
      Felicitări că aveți saună 👍
      Weekend plăcut !
      Pupici ❤️

      Ștergere
  2. Am scris candva despre mamaliguta. In apa care fierbe pun si niste mirodenii, pe langa sare:: cimbru, piper, rozmarin... sper ca nu ai inceput sa razi...
    Frumoase floricelele, din ce in ce mai puternice. Ieri am luat din piata niste margaritarele. Miros divin. Mi-a atras atentia un nume: parinteleTeologos Cadar si ideile din emisiune. Imi propun sa explorez articole sau filmulete cu el. Si pentru ca ai spus ca a fost IT-ist, am ascultat asta, de curiozitate. A fost chiar interesant.
    Cat despre intrebarea fabuloasa "A înviat Hristos în noi ?" nu stiu daca in emisiune s-a si dat un raspuns. De fapt nu stiu cat pot exprima cuvintele ideea asta. Cum s-ar spune, dovezi nu am, insa eu zic ca...da!
    Esenta scoasa de tine este plina de adevaruri. Si exprimata simplu, ca orice adevar.
    Multumesc, draga Prietena! Pupici si un final de saptamana linistit!😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur mult că mi-ai citit cu plăcere deea ce am scris despre săptămâna trăită de mine...
      Întrebarea - adresată de călugărul Teologos - chiar a fost pentru noi, cei ce urmăream emisiunea...
      Cred că voi avea o vegetație luxuriantă, ca într-o junglă, cu atâta ploaie puțină dar repetată aproape zilnic...plus temperaturile drăguțe cu natura !!!
      Weekend plăcut 👍
      Pupici ❤️

      Ștergere
  3. Ce intampinare frumoasa: capsuni infloriti, lalele diafane si un iris si... minunatele lacramioare 💟.
    Ce apțetisant arata mamamliguta cu branza si smantana - sa vad poate fac si eu o portie azi pentru Buni.
    „ileism”, hmm interesant. :)
    Ma bucur ca ai pregatit usa speciala pentru un confort sporit la vara - si eu va trebui sa fac mici reparatii la balcon (am la usa o plasa pusa de mine dar as vrea cumva sa pun si la geam care da spre afara... inca nu stiu cum, ma mai gandesc ).

    Ce mult imi plac oamenii cu idei inovatoare!! Filmuletul de la final a fost balsam in adevaratul sens al cuvantului. Mi-a placut enorm si iti multumesc :*
    Puuuup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oooo, cititoarea cea mai entuziastă privind peripețiile micului meu "jurnal" săptămânal !
      Mă bucur că reușești să descoperi câte ceva interesant pe aici...!
      Îți doresc să ai o săptămână cât mai liniștită 👍
      Pupici cu drag ❤️

      Ștergere