duminică, 19 noiembrie 2017

suflet pereche...

... minunate versuri pentru azi de la prietena mea virtuală, doamna Nora (Anna-Nora Rotaru):
              ''Sufletul mi-i un drum lung,
                Nu mă uit să-i văd sfârșitul... 
                Să-mi fie cât mai prelung,
                Ca la capăt să n-ajung,
                Rozuliu precum zenitul,
                Și albastru ca-nfinitul...

                            Să nu-mi fie-nnourat,
                            Să nu ploaie, să nu ningă...
                            De păcate dezbărat,
                            Alb, strălucitor, curat,

                            Cu rău, nimeni să-l atingă,
                            Ca săgețile să-nfingă..

                Să nu-mi vină orișicine,
                Cu prundiș și bolovani
                Și-n desagă mărăcine...
                Ci doar suflete vecine,
                Pe-aleea-mi de castani,
                Cu flori dalbe ani și ani ...
                            Nu vreau suflete meschine,
                            Cu noroi și mătrăgună...
                            Cele ce-s de ură pline,
                            Chipurile să mă aline,
                            Din vreo hrubă, văgăună,
                            Cu ranchiună și minciună...
                Nici celea să se-ntroneze
                Crezând c-au anume dreptul,
                Ca bariere să-mi fixeze
                Inima-mi în pioneze,
                Cu sârma să-mi lege pieptul
                Și făcând pe înțeleptul,
                            Cu bocanci plini de glod,
                            De pe unde-o fi trecut,
                            Să îmi pună vieții nod,
                            Un oricine din norod...
                            Dar, nici acel suflet tăcut,
                            Să nu știu ce-am de făcut...

                Și-așa ? Cin' să-mi vie în pridvor,
                De suspine să nu sufăr ?
                Vreau pe-acela plin de dor,
                Ca să pot cu el să zbor,
                Să-nflorim în flori de nufăr,
                Fericiri s-adun în cufăr...'' 


                         (ANNA-NORA ROTARU,
                               vol ''PE URMA PAŞILOR PIERDUŢI'',
                                      ''CAUT SUFLET PERECHE...'')

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu