vineri, 23 iunie 2017

jurnalul (205)


Astăzi ... 23.06.2017, ora 23.08 
Încet-încet ... s-a instaurat... CANICULA ! de-abia începuseră să crească şi plăntuţele noastre şi acum razele fierbinţi ale soarelui le ''arde''... deşi îi ud zilnic, chiar şi dovleceii suferă... 
Gândurile … îmi sunt la ziua de mâine - sărbătoare mare ortodoxă ! fără să vreau, trebuie (am ocazia, ce bine !!!) să fac o muncă mai uşoară, cea permisă de sărbătoare !
Abia m-am învăţat ... cu noţiunea de cald (în casă încă avem răcoare, noroc cu pivniţa de sub casă) !
Recunosc că ... este bine să ai haine mai puţine pe corp dar este incomod să muncesc: îmi curg picăturile de sudoare parcă mă stropeşte cineva cu o stropitoare...
În bucătărie ... este o atmosferă plăcută ! se simte răcoarea nopţii ! mai bate vântul dar nu aşa de tare ca în timpul zilei (nu era destul că razele erau aşa de fierbinţi, mai bătea şi vântul cel uscăcios...) ! 
Îmbrăcămintea ... este cea de la muncă (maieu bleu cu alb, de plajă; pantaloni negri, scurţi de sport)! 
Puiu ... este tare încins de căldura zilei ! azi am făcut toţi baie şi l-am alergat şi pe Puiu - nu îi mai place apa, îi place parfumul celor folosite de noi la baie doar - cu apă călduţă, am reuşit să îl ud tot, s-a supărat profund pe mine, îmi arăta dantura impecabilă (nu m-a mai muşcat demult timp...) dar după un timp a uitat de supărare şi a venit la mine ca să îi perii blăniţa... am executat repede şi l-a final mi-a dat un pupic cu boticul lui drăgălaş ! 
Mai am speranţe ... de a avea roşii - biluţele verzi sunt din ce în ce mai rotunjoare, se măresc de la zi la zi ! ardeii au mai crescut şi ei, sunt plini de floricele - deci altă speranţă ! dar ce mă fac cu vinetele? nu au ajuns atât de mature ca să am încă vreo speranţă de a coace vreuna curând !!! 
Munca ... este perpetuum mobile ! ud zilnic prin grădini, unele sunt mulţumite - altele rămân în aşteptarea zilei de mâine... treburi mărunte prin casă, zilnice, azi am spălat rufele strânse de ceva timp (săru'mâna maşinuţei de spălat !)... 
Consumăm ... cu multă poftă dovleceii şi castraveciorii cei rotunzi - zilnic !!!
Pentru că ... îmi place muzica şi poezia:

8 comentarii:

  1. ne asteptam sa vina si canicula, la noi este respirabil, datorita marii! weekend frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      da, a venit canicula pe la noi şi este greu cu atâta căldură şi uscăciune ! mai este şi vântul !!!
      noi nu avem marea - ce bine o fi pe la tine !!!
      pupic şi un weekend cât mai plăcut îţi doresc, cu drag !

      Ștergere
  2. La noi ploua de cateva zile...Plantutele tale sunt in solar? Le mai uzi cu ceva inafara de apa?Weekend frumos sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      ar fi bine pentru plăntuţe ca să fie protejate - nu, sunt în aer liber... vara aceasta mai am de tras (cu posibilităţi mai reduse) - sper ca la anul să fie mai bine totul !
      este foarte bine că pe la voi plouă ! ultima dat, când a plouat pe la noi, a fost apă prea puţină pentru cât dorea toată suflarea grădinilor !
      asta e !
      cu drag, îţi doresc un weekend cât mai reconfortant ! pupic !

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      mă bucur ca un copil pentru fiecare mugur, floare sau rod ! le dau apă, cu drag, atât cât pot eu ! da, pot spune că le-am udat şi cu sudoarea frunţii - adesea am transpirat îngrijându-le, aşa cum mă pricep eu...
      pupic !

      Ștergere
  4. Multumesc frumos de auditie! Minunata melodia!
    Altfel, iti urez sa ai putere pentru tot ceea ce faci si sa le mearga bine plantutelor tale!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      am ales o melodie ce să îmi încarce un picuţ ''bateriile'' - tudor Gheorghe are un real talent în a-mi trezi energia corpului - pe canicula asta !
      mulţumesc frumos pentru urarea cu cuvinte atât de calde, plăcute !
      pupic ! cu drag, să ai un weekend recreativ !

      Ștergere