duminică, 27 ianuarie 2013

despre ceremonia tămâiei...

... m-am gândit că ar trebui să scriu despre ceea ce am citit demult, în căutările mele de a mă apropia şi înţelege câte ceva despre această civilizaţie aparte - care mă atrăgea foarte mult ...
... în Japonia medievală nobilii îşi petreceau timpul liber organizând fie ceremonia ceaiului, fie ceremonia tămâiei ...
... nu am găsit multe date despre ceremonia tămâiei! 
... cred că aceasta era o ocazie specială ... aveau un oaspete căruia i se bucurau simţurile prin arderea tămâiei parfumate... într-un ceremonial complicat, se ardeau pe cărbuni, un anume amestec de mirodenii, răşini şi miere ... parfumurile ce se degajau prin arderea amestecurilor, conduceau la o stare de spirit specială - dinainte dorită de gazdă pentru oaspetele său!

6 comentarii:

  1. E prima oara, ca aud de ceremonia tamaiei. Incerc, sa-mi inchipui parfumul ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici eu nu am gasit multe date...dar imi pot imagina aroma...am ars de atatea ori betigasele cu diferite arome, ard de atatea ori tamaia din rasina noastra dar si cea greaca, si imaginar, imi pot imagina ca ceva deosebit de delicat, suav si inaltator sufleteste ... ca sa participi la un astfel de ceremonial... cred ca era mult mai complicat decat ceremonia ceaiului... deoarece am simturile foarte dezvoltate si stiu ce efect deosebit de rafinat se poate obtine ...

      Ștergere
  2. Inedit pentru mine! N-am mai auzit despre ceremonia tamaiei!
    Sa ai o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. cred ca a fost mai usor de transmis ceremonia ceaiului! multumesc frumos pentru vizita!

    RăspundețiȘtergere
  4. I have never heard of an incense ceremony. It sounds wonderful. I enjoy incense very much.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I am glade for your visite! I love so much incense! It's god for my spirit!

      Ștergere