sâmbătă, 29 septembrie 2012

... prin Okinawa ...

... încerc sa realizez o călătorie imaginară prin Okinawa, urmărind imagini superbe însoţite de o muzică deosebită !
... OKINAWA:
       1- despre vechiul regat Ryukyu (format în sec XV, prin unirea a celor trei zone Nanzan, Chuzan şi Hokuzan, în timpul liderului Sho Hashi) -''epoca de aur'' a celor din zonă (negoţ, cultură, o identitate proprie...toate acestea până în 1609, când clanul Shimazu preia această regiune legând-o de sistemul shogunal din Japonia (perioada Edo)...          
         - am descoperit o informaţie: din această zonă provine forma modernă a karatelor (=cu mâna goală) -  rezultată prin combinarea stilului de luptă din anticul regat Ryukyu (''ti'') şi artele marţiale tradiţionale chinezeşti (''kong fu'')...
         - altă informaţie descoperită: regiunea fruntaşă a Japoniei privind cea mai mare longevitate a populaţiei este ... OKINAWA!!!! au chiar un dans tradiţional, Yotsutake ...         
                http://youtu.be/YqXjxoDvAvQ
      2. am găsit şi un filmuleţ, în Youtube, ce ne prezintă imagini minunate din Okinawa:
               http://youtu.be/hOtJT6XPX04
       3. am găsit în continuare, în Youtube, un filmuleţ unde am admirat un colţişor din Okinawa, un spaţiu parcă dintr-un film SF: trenul suspendat (cu imagini în care se vede, la un moment dat, cum se schimbă linia trenului - se comută un macaz!?- electronic totul -), dar şi imagini deosebit de frumoase din Okinawa (zone cu clădiri moderne, zone cu clădiri vechi), imagini superbe de la o sărbătoare - în stradă :
               http://youtu.be/8E70luQxsvo
       4. am descoperit o altă informaţie: în Okinawa se află un mare acvariu (al doilea ca mărime din lume!!!)           
                 http://youtu.be/JWSipHTIcgc

2 comentarii:

  1. Daca vreodata imi va fi dat sa merg in Japonia, o sa te consult sigur :)

    RăspundețiȘtergere
  2. eu îţi doresc din toată inima să îţi îndeplineşti toate visele ...
    mi-ar place, ca într-unul din visele tale împlinite, eu să fiu ''ghidul'' tău prin minunatele locuri din Japonia ...
    dar ... de la vis la realitate (la mine!) este o cale aşa de lungă: ştiu atât de puţine lucruri despre Japonia!!! eu o cunosc cu sufletul ...
    dar mulţumesc frumos că mi-ai apreciat munca de a culege cât mai multe informaţii ...

    RăspundețiȘtergere